שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף • לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל • במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר
יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק הנפקות המניות בבורסה התל אביבית חוזר להתחמם לאחר הבצורת שפקדה אותו בשנה שעברה. הקבלן יוסי אברהמי, מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים ולגייס 200 מיליון שקל, לפי שווי של מיליארד שקל (לפני הכסף). הרוד-שואו מתחיל בימים אלה, ולפי ההערכות בשוק ההנפקה צפויה לצאת עד לסוף חודשי מאי - תחילת חודש יוני. התשקיף אמור להתבסס על פי התוצאות לשנת 2023 שרשמה החברה.

הנפקת מניות שנייה ב-2024: אפי קפיטל גייסה לפי שווי של 370 מיליון שקל  
ראיון | "בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי 

ההתעוררות בהנפקת המניות מגיעה כאמור לאחר שבשנים 2020 ו-2021 נרשמו גלי הנפקות עצומים, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה, שנבלמו בשנת 2022 עם עליית הריבית. בשנת 2023 לא בוצעו בפועל הנפקות מניות חדשות. מתחילת 2024 בוצעו שתי הנפקות מניות בולטות: האחת של חברת הבניה למגורים אפי קפיטל, של היזם אפי שקדי והנפקת חברת מיטב טרייד, של בית ההשקעות מיטב.

את ההנפקה מובילה חברת אקטיב חיתום של עומרי לוי, אשר מקדמת הנפקה של חברה נוספת - טי.סי.ג'י, חברה ביטחונית שמוחזקת על ידי חברת פורומולה (50%) והתעשייה האווירית (50%). חברה זו מבקשת לגייס לפי שווי של חצי מיליארד שקל לפני הכסף, כאשר אותה הנפקה מקודמת על ידי אקטיב חיתום גם כן. חברת החיתום של לוי מובילה גם הנפקה נוספת של חברת הבנייה דונה, יחד עם חברת אוריון של ארז גולדשמידט.

יוסי אברהמי הקים את חברת הבנייה למגורים הנושאת את שמו, והקפיד לשמור אותה כחברה פרטית לאורך כל השנים. החברה אינה חברת אג"ח, כלומר לא גייסה חוב מהמוסדיים במתכונת ציבורית, בניגוד למשל לאפי קפיטל של שקדי, או לחברות אחרות, שהעדיפו לבנות קשרים עם המוסדיים בהדרגה ואז להנפיק מניות.

חברת יוסי אברהמי צברה מוניטין של חברת בנייה למגורים מוצלחת וככל הידוע, טרם שנחשפו נתוני התשקיף (שעוד לא פורסם) היא מחזיקה בצבר של אלפי דירות לבנייה עתידית. לחברה הון עצמי של כ-600 מיליון שקל.

באתר האינטרנט שלה היא מתגאה בכך שבנתה מאז הקמתה בשנות התשעים - כ-6,000 דירות ברחבי ישראל. בתחילת דרכה ביצעה החברה עבודות הנדסה אזרחיות למוסדות ממשלה ורשויות עירוניות ובהמשך התמקדה בבנייה למגורים. בין הערים בהן פעלה: תל אביב, חיפה, נתניה, כאש דגש מיוחד שמה החברה על העיר אילת.

חוש לעסקים כבר מגיל צעיר

אברהמי מכהן כיום כיו"ר החברה. המנכ"ל הוא צחי דידי הוא רואה חשבון שצמח בחברת אפריקה ישראל, בראשית דרכו בעולם הנדל"ן, במערך החשבות. הוא עבר לשמש בתפקיד סמנכ"ל הכספים בחברת יוסי אברהמי בתחילת 2017 ובאוגוסט 2021 מונה לתפקיד המנכ"ל.

אברהמי (65) הוא אב לחמישה ילדים וסב לשבעה נכדים. הוא גדל בדרום למשפחה בת 14 נפשות, אביו היה פועל בחברת סולל בונה. הוא העיד על עצמו בראיונות לתקשורת כאדם שיש לו חוש לעסקים כבר מגיל צעיר, עם יכולת מיקוח גבוהה. הוא החל בנעוריו את דרכו בענף הבניה, ובגיל 22 הקים את ביתו הפרטי בעיר ערד. בהמשך בשנות התשעים הקים את החברה שנושאת את שמו. החברה הובילה בין היתר הקמת פרויקטים דירות הנופש "לה פלמורה" באילת, הקמת אחד ממגדלי היוקרה - מגדלי נאמן בתל אביב ופרויקטים רבים נוספים. הפרויקט הראשון שהקים בעיר תל אביב נקרא "נוף אביה", כאשר השם שהעניק לו אברהמי הוא על שם בתו.