הנפקת מניות שנייה ב-2024: אפי קפיטל גייסה לפי שווי של 370 מיליון שקל

עד כה גייסה החברה שלוש סדרות אג"ח שהיקפן כיום 180 מיליון שקל • החברה שבשליטת ובניהול אפי שקדי בונה כיום כ-2,000 יחידות דיור ברחבי הארץ, חלק נכבד מהן בפרוייקטי מחיר למשתכן

אפי שקדי, בעל השליטה, מנכ''ל ויו''ר אפי קפיטל / צילום: טל גבעוני
אפי שקדי, בעל השליטה, מנכ''ל ויו''ר אפי קפיטל / צילום: טל גבעוני

שוק הנפקות המניות מתאושש לאיטו בבורסה, ומניותיה של חברה הבנייה למגורים אפי קפיטל נדל"ן, יתחילו להיסחר בקרוב לאחר שזו השלימה הנפקה ראשונית (IPO). מדובר בהנפקה שנייה מתחילת 2024, לאחר שמיטב טרייד השלימה את ההנפקה שלה ומניותיה ב-22 בינואר.

קיצוץ שווי באחת, הערת עסק חי בשנייה: ההנפקות הראשונות השנה  
לידיעת אברכהן: זו התוכנית של האחים אמיר לשופרסל 

בינואר השנה הודיעה החברה כי היא בוחנת אפשרות להנפיק את מניותיה בדרך של הצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים. יצויין כי עד כה שימשה אפי קפיטל כחברת אג"ח שלה שלוש סדרות שגויסו החל משנת 2021, כך שלאורך התקופה המשקיעים למדו להכיר אותה. בהנפקת המניות גייסה אפי קפיטל 92 מיליון שקל לפי שווי של 370 מיליון שקל (לפני הכסף). את ההנפקה הובילו דיסקונט קפיטל וברק קפיטל.

אפי קפיטל נוסדה בשנת 2007 והיא נשלטה ערב ההנפקה על ידי אפרים (אפי) שקדי (80%) ששימש כיו"ר ומנכ"ל החברה ורפאל ורנר (20%). המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים לחברה, הוא אלון חבר. לחברה מגוון רחב של פרוייקטים בעיקר לבנייה למגורים בכל רחבי המדינה. חלק נכבד מהפרויקטים נכללים בתוכנית "מחיר למשתכן". כיום החברה בונה ומשווקת 1,941 יחידות דיור, בערים כמו אשקלון, רמלה, ירושלים, בית שמש, אלעד ועוד. בנוסף מתכננת החברה עוד 4,761 יחידות דיור. בשנה שעברה השלימה אפי קפיטל רכישת קרקעות בין היתר באלעד ובהר יונה בנוף הגליל, לצורך קידום פרוייקטים עתידיים.

התקדמה במגוון פרויקטים שהיא מקימה מול הרשויות

מבחינת הביצועים הכספיים, הכנסותיה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2023 ב-339 מיליון שקל, ירידה של 7% ביחס לתקופה המקבילה שנה קודם לכן. הירידה נבעה משינויים בהכנסות ממכירת דירות של פרויקטים בביצוע וכן מדמי הניהול הנגבים מחברות מוחזקות. הרווח התפעולי נחתך ב-35% ל-74 מיליון שקל, משום שבתקופה המקבילה נרשמה השפעה של מכירת קרקע גדולה. בשורה התחתונה עמד הרווח הנקי בתום תשעת החודשים אשתקד של 68 מיליון שקל, ירידה של 32% ביחס לזה שנרשם בתקופה המקבילה ב-2022.

בשוק ההון הרחיבה החברה בשנה שעברה את סדרות א' ו-ב' בחודש פברואר בסכום של כ-30 מיליון שקל. בהמשך פרעה בחודש יוני חלק מסדרת אג"ח א' בסכום של 25 מיליון שקל, ואז הנפיקה סידרה חדשה (ג') בספטמבר בסך של 96.5 מיליון שקל, והתקדמה במגוון פרויקטים שהיא מקימה מול הרשויות. שלושת סדרות האג"ח של החברה אינן מדורגות וצמודות למדד, כאשר התשואה המירבית בהן (סדרה ג') עומדת על 7.1% אשר להן משך חיים ממוצע של 2.5 שנים. התשואה דומה, לאגרות חוב של נורסטאר (המחזיקה בחברת הנדל"ן המסחרי ג'י סיטי) וקרן התשתיות אלומה.