למה לא בשבת? איילון ייחסם בשבוע הבא. כל הפרטים

נתיבי איילון הודיעו על חסימה הרמטית של הכבישים לצפון ולדרום, החל מערב יום חמישי ה-30 במאי ועד הערב שלמחרת, בשל עבודות להנפת גשר בראשון לציון • גם תנועת הרכבות באזור תופסק • בדיקת גלובס העלתה כי לא הוגשה בקשה לקיום העבודות במהלך סוף השבוע - על אף שמדובר בכביש העמוס ביותר במדינה

העבודות על הגשר בנתיבי איילון / צילום: אסף זגריזק
העבודות על הגשר בנתיבי איילון / צילום: אסף זגריזק

חברת נתיבי איילון הודיעה על חסימה הרמטית של נתיבי איילון לצפון ולדרום, לצד הפסקת תנועת הרכבות בשבוע הבא: החסימה תבוצע מיום חמישי (30.5) משעה 17:00 ועד ליום שישי בשעה 19:00, בקרבת מחלף משה דיין, בעקבות עבודות להנפת גשר הולכי רגל חדש, שיחבר את תחנת משה דיין למתחם האלף בראשון לציון.

בלי תוכנית וללא תקציב: רגב מקדמת עוד תחנת רכבת בנתיבות
הרחבת תחנת הרכבת בנתב"ג נעצרה כדי לא לפגוע בחניות העובדים

בחברה ביקשו מציבור הנהגים לא להגיע לאזור ופירטו כי החסימות יבוצעו בהדרגה: החל מיום ה' (30.05.2024), משעה 17:00 עד יום ו' (31.05.2024) בשעה 19:00, תתבצע חסימה הרמטית בכביש 20 לכיוון דרום. כמו כן, בכביש 20 לכיוון צפון, תתבצע חסימה ביום חמישי בשעה 20:00 ועד יום שישי בשעה 19:00.

גם תנועת הרכבות תופסק: לא יופעלו התחנות צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין. אלו ייסגרו החל מיום חמישי בשעה 20:30 ועד למחרת, יום שישי, בשעה 16:00. פעילות הרכבת תחזור לסדרה במוצאי שבת (01.06.2024), עם חידוש השירות.

העבודות מבוצעות לפני כניסת השבת, אך מבדיקת גלובס עולה שלא הוגשה בקשה לקיום העבודות במהלך סוף השבוע, על אף שמדובר בכביש העמוס ביותר במדינה ובעיצומן של שעות העומס. גורמים בענף מייחסים את ההחלטה לא להביא את העבודות בפני וועדה במשרד הכלכלה - האחראית על אישור או דחייה של בקשות לעבודות תשתית בשבת - לאפקט המצנן של מדיניות הממשלה הנוכחית, במסגרתה צומצמו באופן משמעותי עבודות בשבת, הגם שהן מהוות פגיעה משמעותית בימי החול בציבור ובמשק.

כך, רק לאחרונה, בוטלו עבודות לחיבור הגשר למסילת 431, שתחבר את ראשון לציון למודיעין; העבודות דרשו את סגירתו של כביש 1 לתנועה, זאת לאחר שכבר הוזמנו קבלנים לביצוע העבודה. ברכבת ישראל טענו אז שלא תוכננו עבודות להנפת הגשר, אך לגלובס נודע כי מדובר בטענה שאין לה אחיזה במציאות.

כך תושפע תנועת הרכבים באזור הנפת הגשר

בכל אופן, תנועת הרכבים באיילון דרום תוסט דרך "מחלף משה דיין מערב" לרחוב רחבעם זאבי. לאחר מכן, הנהגים יופנו שמאלה לרחוב דיסקונט (כביש 27), ומשם לרחוב שדרות הראשונים (כביש 51), עד להתמזגות חזרה לאיילון דרום. תנועת הרכבים באיילון צפון תוסט דרך "מחלף משה דיין מזרח", ומשם ירידה חזרה לאיילון צפון.

תנועת כלי רכב בשדרות הראשונים, במקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לנתיבי איילון (כביש 20) תתאפשר לכיוון מזרח בלבד, ובמקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לבין שדרות מרילנד תתאפשר התנועה לכיוון מערב בלבד. בנוסף, לא תתאפשר תנועת כלי רכב בכביש 52, במקטע שבין שדרות רחבעם זאבי לשדרות הראשונים וברחוב הפארק (כביש 6), במקטע שבין כביש 52 לבין רחוב דיסקונט (כביש 27). כן תתאפשר תנועת כלי רכב והולכי רגל ברחובות רחבעם זאבי ומשה דיין.

גם פעילות הרכבת תשובש בעקבות ההחלטה לא לעבוד בשבת: רכבות בקו אשקלון-הרצליה יפעלו במתכונת מפוצלת, בין תחנות אשקלון ליבנה מערב ובין תחנות הרצליה עד ת"א סבידור בלבד, ולא תעצורנה בתחנות ת"א השלום, ת"א ההגנה, צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין.

העבודות הן במסגרת פרויקט של משרד התחבורה, עיירית ראשון לציון וחברת נתיבי איילון, להסדרת נגישות תחבורתית למתחם האלף בראשון לציו,ן "אשר יחברו את מתחם העסקים לעורקי תחבורה מרכזיים ולתחנת הרכבת משה דיין, בצורה ישירה, עבור כלל משתמשי הדרך. במסגרת הפרויקט, יוקמו גשר חדש (340 מטר) שיחצה את נתיבי איילון (כביש 20) ומסילת הרכבת עבור מעבר תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים מתחנת משה דיין אל מתחם העסקים", לשון הודעת חברת נתיבי איילון.

עוד נמסר מהחברה כי "בניית הגשר כוללת שתי הנפות הנדסיות מורכבות (הראשונה בסוף החודש והשנייה תתפרסם בהמשך) באמצעות מנופי ענק של קורות פלדה במשקל של מעל ל-300 טון ובאורך של עשרות מטרים, מעל לכביש 20 ומסילת הרכבת. לכן, הציבור מתבקש לא להגיע לאזור".