אגודת העיתונאים ת"א מתכננת להקים בניין משרדים על שטח בית דובר צה"ל

הערכות: תמורת המגרש תקבל האגודה 50%-40% מהמשרדים בבניין המתוכנן

אגודת העיתונאים ת"א החליטה להרוס את הבניין הסמוך לבית סוקולוב, בו נמצאים משרדי דובר צה"ל. האגודה תמכור במכרז את המגרש שיתפנה ליזם פרטי, שיבנה במקום בניין משרדים רב קומות. על-פי הערכה, תקבל האגודה בתמורה למגרש 50%-40% מהמשרדים שבבניין המתוכנן.

האגודה החליטה על צעד זה לאחר שמינהל מקרקעי ישראל דרש ממנה לפרוע חוב של 7.5 מיליון שקל בגין דמי חכירה משנים קודמות. מבקר המדינה גילה באחד הדו"חות הקודמים שלו, שהמינהל לא גבה במשך שנים את דמי החכירה המלאים מן האגודה, ולאור הדו"ח החליט המינהל לפעול בנושא.

הבניין בו יושבים כיום משרדי דובר צה"ל, בן ארבע קומות, נמצא ברחוב קפלן 4 בת"א. על-פי הערכה, יהיה הבניין המתוכנן בן 15 קומות.

יו"ר אגודת העיתונאים ת"א, משה נסטלבאום, אמר היום (ב') ל"גלובס", כי המכרז נוגע רק למגרש שעליו עומד בית דובר צה"ל. המכרז איננו חל על הגינה, הנמצאת בין בית סוקולוב לבין דובר צה"ל, ועל בית סוקולוב עצמו, שהוכרז כאתר לשימור ולא ניתן להורסו.

הנהלת אגודת העיתונאים החליטה להקים ועדה בראשות גבריאל שטרסמן, שהיה בעבר עיתונאי ב"מעריב" ושופט, כדי שתכין את המכרז למכירת המגרש שעליו עומד הבניין. הצעד הראשון יהיה עריכת משאל בין חברי האגודה וקבלת הסכמתם של רוב החברים לעיסקה. לאחר מכן תכין ועדת שטרסמן את המכרז.

הנהלת האגודה מסרה, כי תהיה הפרדה מוחלטת בין המערכת הכספית של האגודה לבין המערכת הכספית של הפרויקט, ושכרם של אנשי המקצוע ישולם מתוך הכנסות המכרז והפרויקט, ולא מתקציב האגודה.

לפני מספר שנים סיכמה אגודת העיתונאים עיסקה עם חברת אבן-זיו על מכירת המגרש של בית האגודה, בעיסקה לפי 20%. העיסקה בוטלה לאחר שראשי האגודה הגיעו למסקנה ששווייה של הקרקע גבוה בהרבה.

המגרש של בית דובר צה"ל נמצא באחד המקומות המבוקשים למשרדים בת"א, באיזור הקריה. על-פי הערכה, ניתן יהיה למכור או להשכיר משרדים באיזור במחירים סבירים גם בתקופת השפל הנוכחית.

תגובתה של דוברת צה"ל לא הגיעה עד למסירת הידיעה.