קוקה-קולה תשקיע 300 אלף דולר בחסות ראשית ובפרסום ליגת כדורגל האולמות

משקיעים אמריקנים וישראלים השקיעו בהקמת הליגה 3 מיליון דולר; בין נותני החסויות: אנרג'ייזר, גלובוס יונייטד וAIG

קבוצת משקיעים ישראלים ואמריקנים השקיעו 3 מיליון דולר בהקמת ליגת כדורגל האולמית הראשונה בארץ שהוקמה על בסיס עסקי, ואשר תחל לפעול בתחילת ינואר. עם המשקיעים במיזם נמנים מייקל סיגל, מבעלי Olympic Steel, נחום עצמון, מבעלי לידן ייזום והשקעות; סטיבן שנייר, נציגו של רון לאודר בישראל; איש העסקים אשר זמיר, שעוסק בין השאר ביהלומים ונדל"ן; ועו"ד ידין מכנס, יזם הפרויקט, המעורב בענף הכדורגל שנים רבות.

לצורך הקמת הליגה הקימו היזמים את חברת ל.ל.כ, שקיבלה מההתאחדות לכדורגל בישראל ומפיפ"א את הזיכיון להקמת הליגה ולהפעלתה במשך שלוש שנים. הליגה תיקרא "ליגת קוקה-קולה X55", על שם נותנת החסות המרכזית. מנכ"ל הליגה, רונה קומרן, מסרה כי קוקה-קולה משלמת תמורת החסות 300 אלף דולר, וכי היא מתכוונת להשקיע כ-150 אלף דולר נוספים בפעילויות פרסום וקידום מכירות.

קומרן ציינה כי לפני חתימת ההסכם עם קוקה-קולה ניהלה חברת ל.ל.כ מו"מ עם חברות נוספות, בהן סלקום וואלה. לדבריה, הכנסות הליגה צפויות להגיע, בשלב ראשון, ממכירת חסויות ראשיות ומשניות ומהשכרת זכיונות קבוצתיים להשתתפות במשחקי הליגה. עם הגורמים שרכשו עד עתה חסויות משנה נמנית חברת אנרג'ייזר, שבשיתופה תתקיים באופן קבוע בחירת השחקן האנרגטי של המשחק; וגלובוס יונייטד, שתקיים הגרלות במשחקים. אנרג'ייזר שילמה עבור החסות כ-30 אלף דולר וגלובוס יונייטד שילמה כ-15 אלף דולר.

עם הגורמים שרכשו חסויות על קבוצות הליגה נמנים תת-הרשת ג'מבו, מרשת קלאבמרקט, סופר-גול, מקבוצת AIG ,PMI ורשת נאפיס. מחיר כל חסות נע בין 15 ל-30 אלף דולר, תלוי בהיקף החסות. ב.ל.ל מתכוונת לערוך אולמות אירועים, כגון תחרויות, שיאפשרו לחברות המסחריות לחרוג מהפורמט הקבוע של אימוץ קבוצה, הכולל בדרך כלל שילוט, פליירים וכדומה, ויאפשרו פעילות קידום מכירות נוספת.

קומרן מקווה שבעתיד, כשהליגה תתבסס, יהיו לחברה הכנסות גם ממכירת זכויות שידור, מכירת מוצרי פרסום וכדומה. להערכתה, החברה לא תגיע לרווחיות לפני שנת 2005, אך "יש לנו משקיעים עם אורך נשימה".

חברת ל.ל.כ תשקיע 150 אלף דולר בפרסום הליגה, וקוקה-קולה תשקיע, כאמור, 150 דולר נוספים בנושא זה. קומרן מסרה כי החברה שוקלת להשתמש במשרד פרסום, ואף ערכה בדיקות בנושא, בין היתר עם משרד הפרסום זרמון-גולדמן. עם זאת, בשלב זה הוחלט כי התקציב יטופל על-ידי משרד הפרסום דחף, שהוא משרד הפרסום של קוקה-קולה.

במסגרת ההכנות להקמת הליגה, נערך במשך שנתיים פיילוט, שבמסגרתו תמכה החברה במימון שמונה קבוצות העוסקות בכדורגל אולמות. המשחקים שהתקיימו במסגרת הפיילוט שודרו בעבר בערוץ הספורט, שעתיד גם לשדר גם את משחקי הליגה. החברה משלמת לערוץ 300 אלף דולר תמורת שידור המשחקים.

כדורגל אולמות הוא ענף ספורט חדש יחסית בעולם, הנשען על מסגרות ארגוניות משותפות לאלה של הכדורגל המסורתי. כל קבוצה מורכבת משוער וארבעה שחקנים ומכאן שם הליגה - X55. המשחק מחולק לשתי מחציות בנות 20 דקות. כדורגל האולמות יוכר לראשונה כספורט אולימפי במשחקים האולימפיים 2004.