אגודת העיתונאים מתכננת לפנות את הבניין ברחוב איתמר בן-אב"י בתל-אביב

תפרע חובות למינהל ותקים על המגרש בניין רב קומות, שייעודו יהיה משרדים ודירות לא גדולות

אגודת העיתונאים מתכננת לפנות את הבניין ברחוב איתמר בן-אב"י בת"א, שבו יושב בין היתר דובר צה"ל, להרוס את הבניין ולבנות על המגרש מגדל משרדים ומגורים. כך הודיע נציג האגודה, השופט בדימוס גבריאל שטרסמן.

שטרסמן כותב לחברי האגודה: "אנחנו חייבים למינהל מקרקעי ישראל 7.5 מיליון שקל. לאגודת העיתונאים אין כסף לפירעון החוב, ומימושו עלול להביא לפינוי האגודה מן המתחם. תכלית הפרויקט המוצע היא להביא להריסת הבניין ברחוב איתמר בן-אב"י, ולבנות במקומו בניין רב-קומות, שייעודו יהיה משרדים ו-95 דירות לא גדולות".

שטרסמן מסביר, כי המינהל עלול לפנות האוגדה ממתחם בית סוקולוב בשל החוב. התוכנית היא למכור את המגרש ליזם, ולממן מן התמורה את החזר החוב למינהל.

עוד אומר שטרסמן, כי המשרדים בבניין החדש יושכרו רק לאמצעי תקשורת, כגון רשתות טלוויזיה, סוכנויות חדשות ואמצעי תקשורת אחרים. יתכן שבבניין יהיה גם מועדון עיתונות.

עו"ד שטרסמן, שהוא יו"ר הוועדה הציבורית לעניין המכרז מטעם האגודה, מדגיש במכתבו, כי בית סוקולוב לא יהרס, מאחר שהוא בניין לשימור. יצוין, כי הבניין בן 4 הקומות ברחוב בן-אב"י, שבו נמצאים משרדי דובר צה"ל, נבנה על מגרש המהווה חלק מהמתחם שמינהל מקרקעי ישראל החכיר בזמנו לאגודת העיתונאים.

בעבר היתה תב"ע מאושרת לבנייה על המגרש לפי 280%, אך תוקפה פג. על פי התוכנית, יממן הזוכה במכרז את כל ההוצאות בעריכת תב"ע חדשה ובהגשתה לאישור הוועדה המקומית לבניין ערים. חברי האגודה התבקשו להשיב על המשאל בכתב עד 27 באפריל.

דוברת צה"ל אמרה ל"גלובס" בתגובה: "לא קיבלנו כל הודעה על כוונה לפנות את הבניין".