החברים של נטאשה תובעים את הד ארצי: החברה רומסת את זכויותינו ברגל גסה

מעריכים את חובותיהם של הנתבעים כלפיהם בלמעלה מ-8 מיליון שקל, אולם משיקולי אגרה מעמידים בשלב זה את גובה התביעה על 2.5 מיליון שקל

חברי להקת "החברים של נטאשה" (להקת הרוק) הגישו לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 2.5 מיליון שקל לצורכי אגרה נגד הד ארצי, רוני קלייפמן ודן וייס. התובעים מעריכים את ההיקף הריאלי של התביעה ב-8,132,490 מיליון שקל, אבל מפאת גובה האגרה הם צמצמו את גובה הסכום.

התובעים, ביניהם ארקדי דוכין ומיכאל שטרית (סולני הלהקה ויוצרים מרבית השירים שלה), טוענים באמצעות עורכי הדין גיל ורגון וענת מלינבוים, כי הנתבעים שקיבלו מהלהקה את זכויות ההפצה והשיווק של יצירותיהם האומנותיות מכוח מערכת הסכמים חתומים, השתמשו באופן שיטתי ביצירות של הלהקה והזכויות הנובעות מהם על מנת להפיק רווחים לעצמם, תוך שסירבו ועדיין מסרבים לשלם את תמורת התמלוגים לחברי הלהקה ותוך רמיסה ברגל גסה של זכויתיהם.

בתביעה נאמר, כי מזה למעלה מעשור מנצלים הנתבעים באופן שיטתי ומחושב את העובדה כי הם שולטים בלעדית בנתוני המכירה של התקליטים מחד ואת תמימותם של התובעים כאומנים מאידך, ורומסים את זכויותיהם, עושקים אותם, מתעשרים על חשבונם ונוהגים ביצירותיהם כבשלהם.

התובעים, כאמור, מעריכים את חובותיהם של הנתבעים כלפיהם בלמעלה מ-8 מיליון שקל, אולם משיקולי אגרה מעמידים בשלב זה את גובה התביעה על 2.5 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א. 1368/04)