יצחק מן "ירד למחתרת" בשל איומי הנושים

מן, מנכ"ל נסיעות ספלנדיד ששולטת בקאר אנד גו, הוא בנו של שלמה, מנכ"ל בנק טפחות המנוח * טפחות ובנק המזרחי נמנים עם לקוחותיה הבולטים של חברת קאר אנד גו

חברת הנסיעות ספלנדיד, בעלת החברה הייעודית קאר אנד גו (שגייסה קרוב ל-90 מיליון שקל באג"ח מגופים מוסדיים), נמצאת בשליטת יצחק מן, שמחזיק 90% ממניותיה. בעלת מניות נוספת בנסיעות ספלנדיד היא חברת וויליאם נוביק מירושלים.

קבוצת ספלנדיד החלה את פעילותה בשנת 1987 והיא פועלת בתחומי הליסינג התפעולי המלא, הליסינג התפעולי היבש (תחת המותג "קאר אנד גו"), השכרת כלי רכב וכן בניהול סוכנות רכבי דייהטסו וסאן יאנג.

ספלנדיד היא מהגופים הקטנים הפועלים בשוק הליסינג המקומי. על פי ההערכות בשוק, מחכירה החברה כ-1,700 רכבים - מהם כ-500 בצי הליסינג הרטוב (תפעול מלא) - שעם לקוחותיו ניתן למנות ארגונים כבנק טפחות, בנק המזרחי, טלעד, י.ב.מ, סופטל, פלאפון ויכין חק"ל. בנוסף מחכירה החברה כ-1,200 רכבים בצי היבש (ליסינג מימוני) ליותר מ-1,000 לקוחות פרטיים.

הקבוצה פועלת באמצעות שלושה סניפים - בת"א, חיפה וירושלים - כשמבנה ההנהלה ממוקם בלוד. חברות הקבוצה קשורות עם כ-25 מוסכי שירות ברחבי הארץ ובבעלותה שני מוסכים.

יצחק מן, מנכ"ל ספלנדיד (שלדברי גורמים בשוק ההון "ירד למחתרת" בשל איומי נושים), הוא בנו של משה מן המנוח, אשר שימש כמנכ"ל בנק טפחות במשך כ-25 שנה (כאמור בנק טפחות ובעל השליטה בו, בנק המזרחי, הם מהלקוחות הבולטים של החברה).

משה מן נאלץ לפרוש מניהול טפחות ב-1988, לאחר שחקירה חשאית של בנק ישראל חשפה מספר פרשיות בהן היה מעורב, העיקרית שבהן היא פרשת הווילה היקרה שבנה ברחוב דובנוב שבשכונת טלביה בירושלים על חשבון הבנק.

בספטמבר 1992 הורשע משה מן בבית המשפט המחוזי בירושלים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות (מאחר וקיבל את הבעלות בנכס מידי בנק טפחות תמורת סכום סמלי) וברישום כוזב במסמכי תאגיד (בכך שרשם את הנכס השייך לו כנכס של הבנק).

בעקבות ערעור שהגיש מן לעליון, זיכתה אותו השופטת דליה דורנר מכל ההאשמות שבהן הורשע, הגם שציינה בפסק הדין כי "מבחינה מוסרית, ראויה התנהגותו של מן לגנאי". אשתקד פורסם כי יורשיו של מן המנוח העמידו את הווילה למכירה, תמורת סכום של יותר מ-2 מיליון דולר. *