עובדה מוגמרת: אושר מינוי הדירקטורים החדשים באל על מטעם כנפיים

אביגדור יצחק לא נכלל ברגע האחרון ברשימת הדירקטורים החדשים - עקב בקשתו; ביום א' יתכנס דירקטוריון אל-על שיבחר פורמלית את איזי בורוביץ' ליו"ר החב' ואת תמי מוזס-בורוביץ' לסגניתו

ההשתלטות של חברת כנפיים , שבשליטת קבוצת בוריביץ' על אל-על הפכה היום (ה') לעובדה מוגמרת: האסיפה הכללית המיוחדת של בעלי המניות בחברת אל על החליטה היום על בחירתם של 5 דירקטורים חדשים מטעם כנפיים: יו"ר הדירקטוריון המיועד, פרופ' איזי בורוביץ', סגנית היו"ר המיועדת, תמי מוזס-בורוביץ', מנכ"ל גרנית הכרמל, עמי סגיס, מנכ"ל מפל תקשורת, נדב פלטי, והשר לשעבר, אמנון ליפקין-שחק.

ביום א' הקרוב יתכנס, לראשונה מאז השתלטות כנפיים על אל-על, הדירקטוריון של אל-על, אשר יבחר פורמלית את איזי בורוביץ' ליו"ר אל-על ואת תמי מוזס-בורוביץ' לסגנית היו"ר. איזי בורוביץ' צפוי לכהן גם כיו"ר ועדת הכספים.

במפתיע, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אביגדור יצחקי, לא נכלל ברשימת הדירקטורים שנבחרו היום על ידי האסיפה הכללית.

לכנפיים אפשרות למנות דירקטור נוסף מטעמה. כידוע, התנועה לאיכות השלטון התלוננה בשבוע שעבר, כי אין למנות את יצחקי לתפקיד, משום שעליו להמשיך את תקופת הצינון שלו מאז סיים את כהונתו בממשלה. יצחקי דחה את הטענות וטען, כי תקופת הצינון שלו כבר הסתיימה.

מאל-על נמסר, כי הבוקר התקבלה מאל-על בקשתו של יצחקי להסיר בשלב זה את מועמדותו כדירקטור וזאת עד לקבלת האישורים הנדרשים לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה).

מאל-על נמסר היום עוד, כי "בחירתם של הדירקטורים החדשים מהווה המשך טבעי של תהליך ההפרטה שבו הופכת אל-על לחברה בשליטה פרטית".

דירקטוריון אל-על מונה כיום 11 חברים. בנוסף לדירקטורים החדשים, מכהנים שני נציגי ציבור, עו"ד יהושע נאמן ומנכ"ל משרד הפיס, שמעון כצנלסון, שני אלה ימשיכו לכהן גם בעתיד עקב היותם נציגי ציבור. איזי בורוביץ' אמר באחרונה ל"גלובס", כי היה שמח אם שמיר ימשיך בכהונתו כדירקטור גם בעתיד. שמיר כיהן בחצי השנה האחרונה כיו"ר אל-על. יתר הדירקטורים הם עו"ד רבקה עידן, מריאנה גינזבורג וישראל בראון.

בתגובה להסרת מועמדותו של יצחקי הודיעה התנועה לאיכות השלטון, כי היא מצטערת על כך כי רק לאחר שחשפה את הפרוטוקולים מוועדת הכספים החליט יצחקי להסיר את מועמדותו. הפרוטוקולים ממחישים את מעורבותו הרבה של יצחקי בענייני אל-על בשעה שהיה מנכ"ל ראש הממשלה ואת הסיוע שהעניק לחברה.

התנועה אומרת עוד, כי יצחקי היה מנוע מלהיות מועמד לתפקיד מלכתחילה, ועקרונות המינהל התקין מונעים מיצחקי מלכהן גם בעתיד בתפקיד זה. התנועה גם מציינת, כי תגובתו הראשונה של יצחקי בטרם חשיפת הפרוטוקולים יצרה את הרושם כאילו לא היתה מניעה על פי החוק כי יכהן בתפקיד. הפרוטוקולים, לדבריה, מגלים תמונה שונה בתכלית מהרושם שיצר יצחקי.