מה עשתה סתיו שפיר במלון 5 כוכבים במינכן והסעות VIP?

צדק חברתי? רק למובילי המחאה, מסתבר ■ שפיר שהתה בכנס DLD במינכן ■ התנאים: מלון פאר והסעה באאודי משדה-התעופה ובחזרה ■ אז מה הקשר למאבק?

מה הקשר בין צדק חברתי למלון 5 כוכבים בחו"ל והסעות VIP? התשובה, תתפלאו לשמוע, היא סתיו שפיר, ממובילות מחאת האוהלים של הקיץ האחרון. ל"גלובס" נודע כי שפיר התארחה בכנס DLD שהתקיים השבוע במינכן, גרמניה, בתנאי פאר - מה שלא עולה בקנה אחד עם קריאותיה נגד העשירים.

מעבר לשאלה המתבקשת, מה למובילה של מחאה חברתית כשפיר ולהשתתפות בכנס DLD - כנס האינטרנט השנתי הגדול באירופה, המתעסק בעיקר בהתפתחויות טכנולוגיות ולא בדיוק בענייני יוקר המחיה ושוק הדיור הישראלי - נשאלת השאלה: האם "צדק חברתי" היא סיסמה בלבד שאינה תקפה למובילי המחאה?

כך, שפיר זועקת ביום למען מחוסרי הדיור, ובערב מנצלת את השתתפותה בכנס שאינו קשור למאבקה המוצהר, למה שנראה כמו קידום מעמדה הפוליטי. וחכו שתשמעו על התנאים.

ל"גלובס" נודע כי שפיר לנה (במשך כיומיים) במלון bayerischer hof בדירוג 5 כוכבים במינכן, גרמניה (לאתר המלון - לחצו כאן), וכן כי "זכתה" להסעות בגרמניה במכונית אאודי יוקרתית.

מסתיו שפיר נמסר בתגובה: "הוזמנתי על-ידי המארגנים של כנס DLD במינכן אחרי שהשתתפתי באחד הפאנלים בכנס DLD שהתקיים בארץ בשנה שעברה. המימון של בית-המלון ושל ההסעה היה במלואו בידי מארגני הכנס במינכן".

לטענת שפיר, "בימים אלה אנו עובדים על הקמת פלטפורמה אינטרנטית חדשה לתנועה החברתית שנקים - אנחנו מחפשים רעיונות חדשים ואנשים שיעזרו לנו. הייתי אמורה להשתתף באחד הפאנלים בכנס במינכן, אך הדבר לא יצא לפועל". לגבי ההסעה הוסיפה שפיר כי "בנסיעה חזרה נסעתי ברכבת".

ממטה התנועה החברתית נמסר כי "מדובר בכנס העוסק בקשר שבין טכנולוגיה, חברה ותרבות ומזמין אליו מדי שנה מדענים, אישי ציבור, מומחי טכנולוגיה וחוקרי תקשורת דיגיטלית מכל העולם. סתיו שפיר נאמה בו לפני חודשיים כשהתקיים בתל-אביב, והגיעה אליו השבוע בהזמנת המארגנים כדי להציג את הקשר בין רשתות מדיה חברתית לתנועות חברתיות וכן כדי לקדם את הפיתוח של פלטפורמה אינטרנטית שתשמש את תנועת המחאה. את תנאי השהות גילתה שפיר רק בעת הגעתה".