מרינדו 2: המעדנייה של מרינדו בתל-אביב - יופי של מקום

מעדניית מרינדו באחד העם היא מקום מצוין לארוחת צהרים משביעה ביותר וגם לא יקרה מדי. מומלץ בחום

המעדנייה החדשה של מרינדו דווקא כן ממוקמת ברחוב אחד העם בתל-אביב. כשאתה צמוד לבורסה, אין הנחות. וגם לא צריכות להיות. נתחיל אם כן מהסוף, מדובר ביופי של מקום.

מכיוון שמכאן לא הייתי צריך לנהוג, רק לזחול בחזרה למשרד ואחר כך למונית השירות הקבועה שלי, הרשיתי לעצמי להתחיל במה שאני יודע לעשות הכי טוב - לבחור לעצמי את הבירה שתלווה את כריך הבשר שלי. זה היה קל. הזמנתי בדיוק את הבירה שרציתי יום קודם לכן ולא יכולתי. לאגר בהיר ונהדר ממבשלת הגולן שבקצרין. הבחור הצעיר שמאחורי הבר הגדיל לעשות וכיבד אותי בלגימה מיין הקברנה מיקב עין תאנה הנמצא אף הוא ברמת הגולן, לא לפני שסירב לבקשתי לשקול ברצינות את האפשרות להמיר את הבירה בכוס יין הבית של מרינדו המגיע מיקב מאור (רמת הגולן כמובן), כיוון שהבקבוק היה פתוח זמן רב מדי לטעמו. סחתיין על הרצינות.

בזמן שהמתנתי לסנדוויץ' השפונדרה, עשיתי סיבוב במעדנייה החדשה. מרינדו באחד העם היא מקום גדול, מרווח ומעוצב בטוב טעם ובו מגוון קטן משהו של יינות, פסטות, שימורים יוקרתיים, ועוד כל מיני כאלה. אבל אלו הם כמובן רק קישוט לדבר האמיתי - מקררי הבשר. כאן תמצאו שלל נתחי בקר, טלה ועוף בכל צורת אפשרית, כולם ארוזים בוואקום מה שקצת מקלקל את החוויה האירוטית (למי שזה עושה לו את זה, אני למשל), של בהייה בקצב חותך עבורך בדיוק את מה שביקשת, אבל מצד שני משדר המון ניקיון, וגם זה משהו בימינו.

פתאום הבנתי שמדובר בעצם במוסד יוצא דופן במרכז העיר. מפני שאם מנקים את קישוטי הבירה, היין והארטישוק האיטלקי המשומר, נשארים עם אחד האטליזים הרציניים הבודדים במרכז תל-אביב, אם לא למעלה מזה.

כשהגיע כריך השפונדרה החמה בג'בטה, התברר שכל הסתייגות שאולי הייתה לי מהסטייקים של מסעדת האם, נעלמת כאן אל מול הפשטות של מעדניית הבת. זה היה אחד הסנדביצ'ים הכי טובים שאכלתי מזה זמן רב. שפונדרה חמה ומפוררת, מתובלת בממרח פלפלים קלויים והמון בצל ירוק. בומבה של כריך.

מעדניית מרינדו אחד העם היא, אם כן, מקום מצוין לארוחת צהרים משביעה ביותר וגם לא יקרה מדי. מומלץ בחום. כן, לפעמים צריך להיות נחרץ.

מרינדו אחד העם: אחד העם 58 תל-אביב. 03-5602565. א'-ה' 08:00-20:00, ו' 08:00-15:30

מחירים:

סנדביץ' שפונדרה - 40 שקל

בקבוק לאגר בהיר של בזלת - 22 שקל

קילו סינטה (סתם שתדעו) - 149 שקל

קילו אנטרקוט - 169 שקל

15 צלעות טלה - 149 שקל (כן הבנתם, הבשר הטרי האיכותי הוא לא זול. הוא אף פעם לא זול. בשום מקום)