שיבוש מהלכי שלטון

מה יעשה לרה"מ ושר אוצר אשר העלימו ביודעין ראיות מהציבור

"העושה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין... בין בהעלמת ראיות ובין בדרך אחרת, דינו - מאסר 3 שנים". זה מה שקובע הדין הפלילי לגבי העלמת ראיות. קוראים לזה "שיבוש מהלכי משפט".

ומה כאשר ראש הממשלה ושר האוצר מעלימים מהציבור - ביודעין ובמכוון - ראיות על מצבה הכלכלי של המדינה? שזה, מכל בחינה שהיא, חמור יותר מהעלמת ראיות פליליות? האם אין זה שיבוש מהלכי שלטון?

מניין לנו שהסתרת הראיות נעשתה ביודעין? מכיוון שעובדת הגירעון בתקציב הייתה סוד גלוי באוצר ומחוצה לו חודשים רבים לפני הבחירות. אתמול (א') ראינו בחדשות 2 את שאול מופז, "מנהיג" קדימה, נואם בלהט בכנסת, לפני הבחירות, על גירעון ה-40 מיליארד בתקציב.

מולו, ליד שולחן הממשלה במליאה, יושבים נתניהו ושטייניץ וממלמלים בביטול: מה הוא מדבר? איזה 40 מיליארד... זאת, כאשר הם יודעים טוב מאוד "איזה 40 מיליארד". אבל הם ידעו עוד יותר טוב שהבחירות הולכות וקרבות, ובור כזה יכול להתבטא באובדן מנדטים רבים, אולי אובדן השלטון.

גם הציבור נמנם

תהליך הולכת הציבור שולל התנהל חודשים והתחיל ונמשך זמן רב לפני הבחירות. נתניהו ושטייניץ, בכל הופעה שלהם, שרטטו תמונה ורודה. שניהם התהדרו במניעת הידרדרות כלכלתנו למצבה של יוון פושטת הרגל. בשלב מסוים גם אני הצטרפתי אל ההמונים שנפלו בפח הזה. גם הציבור נמנם בשלווה.

כשהיו פה ושם אזכורים על הגירעון, הציבור בכללותו - וזה כולל עיתונאים רבים - בחר להאמין לגרסת הממשלה. כאשר התגלתה האמת, ההלם היה גדול.

היום כבר קשה לפקפק בגרסה שביבי - שידע והבין - מסר את האוצר ללפיד כדי להרחיק ממנו וממפלגתו את אחד המחדלים הכלכליים הגדולים בתולדות המדינה, אם לא הגדול שבהם.

האינטרס הלאומי?

"חובתי לשים את האינטרס הלאומי לפני הכול. ולכן החלטתי בחירות עכשיו", אמר נתניהו כאשר הכריז על הקדמת הבחירות ב-3 חודשים. שקר. הוא עשה זאת כי רצה לברוח מהבור התקציבי שהוא ונושא כליו שטייניץ יצרו.

כלומר, כרגיל אצל נתניהו, הוא שם את האינטרס הפוליטי, לא הלאומי, לפני הכול. נתניהו ושטייניץ רימו אותנו.

והנה עוד שקר: "למדינת ישראל עדיפה מערכת בחירות קצרה של 3 חודשים מאשר ארוכה שתפגע במדינת ישראל", אמר נתניהו. בטח. הם רצו תקופה הכי קצרה שאפשר כדי שבמהלכה לא תתגלה האמת.

עכשיו הם ימשיכו בחייהם ובתפקידיהם כאילו כלום? אחרי שביצעו פשע ציבורי והוסיפו עליו את חטא השקר? אנחנו נשלם על מחדלי הצמד הזה - והם ייצאו בלי פגע? אסור שזה יקרה! ועדת חקירה, בדיקה של המבקר, לא משנה. העיקר שתצא האמת לאור, כדי שדבר כזה לא יקרה שוב.