השביתה בדואר מתרחבת: יופסק הטיפול בחבילות מחו"ל

ההסתדרות מחריפה את הצעדים: שיבושים במכס בנמלי הים, לשכות התעסוקה סגורות ■ הצעדים הארגוניים בדואר ישראל נמשכים

השביתה בדואר ישראל מתרחבת. עובדי שירות התעסוקה ועובדי המכס בנמלי הים של אשדוד וחיפה יחלו בעיצומים היום (א') - כך הודיעה ההסתדרות. כמו כן, לשכות התעסוקה ברחבי הארץ ימשיכו להיות סגורות, ולא יתקיימו קבלת קהל או מענה טלפוני.

ההסתדרות מחריפה גם את הצעדים הארגוניים במשבר הדואר, והחל מהיום יופסק הטיפול בכל דברי הדואר שמגיעים לישראל מחו"ל. במילים אחרות, ישראלים רבים שנוהגים להזמין מוצרים מאתרים זרים כמו eBay או אסוס - ייפגעו.

בנוסף לכך לא יחולק דואר רשום, לא יהיה טיפול בשירותי משרדי הממשלה, קנסות, העברת בעלות על רכבים ועוד.

במסגרת השביתה של עובדי המכס בנמלי הים, צפויים שיבושים בשחרור סחורות וחומרי גלם. השביתה בשירות המדינה קשורה לסכסוך שהכריזה ההסתדרות לפני מספר שבועות בגין ההתנהלות המדינה בכל הנוגע לרפורמות ושינויים מבניים.

"בהסתדרות מוחים נגד תופעת עובדי הקבלן ומדיניות 'הדלת המסתובבת' שבהן נוקטת המדינה, תוך הנצחת תבניות העסקה פוגעניות", נמסר מההסתדרות. "לצד ההזדהות עם משבר עובדי הדואר, העובדים השובתים יוצאים נגד תבניות העסקה שמטרתן לפגוע בעובדים ולשחוק את מעמדם. עובדי שירות התעסוקה ישבתו כמחאה על התנהלות חד-צדדית של ההנהלה כלפי העובדים. בדומה לכך, גם עובדי המכס מבקשים להביע את מחאתם נגד פעולות של רשות המסים ומשרד האוצר".