מנכ"ל האוצר לשעבר: "לעודד הגירה לברלין זה הכי נמוך"

דורון כהן מגיב לישראלים שפרסמו חשבונית של סל מוצרים זול: "הם שיקרו במודע - גם גזרו את השם 'אלדי' וגם כותבים שלא מדובר בחנות דיסקאונט"

דורון כהן / צילום: ארז חרודי - עושים צילום
דורון כהן / צילום: ארז חרודי - עושים צילום

דורון כהן, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, מגיב לפרסום היום ב"גלובס" על הישראלים שהיגרו לברלין וטענו כי הם קונים בסופר בזול, וטוען כי מי שכתב את הסטטוס בפייסבוק שיקר במודע. לדבריו, החנות ממנה קנו היא סניף של רשת "אלדי", רשת דיסקאונט בגרמניה - ולא מכולת שכונתית כפי שטענו כותבי הסטטוס.

"זה שקר, זו לא מכולת שכונתית", אומר כהן בשיחה עם "גלובס". "בחשבונית למעלה יש כמה אותיות, והם גזרו את השם 'אלדי'. רואים שם את הכתובתף ואיתור הכתובת מראה בקלות שמדובר בסניף של 'אלדי'. הם רוצים להוציא את דיבת הארץ רעה. חשבתי שאי-אפשר לרדת יותר נמוך מזה... הם שיקרו במודע - גם גזרו את השם 'אלדי' והסתירו אותו - וגם כותבים שלא מדובר בחנות דיסקאונט. זה הכי נמוך שאפשר, והם גם שקרנים".

- אבל מה לגבי המהות? הם אומרים שבישראל אי-אפשר להשיג סל מוצרים דומה באותו מחיר - גם לא ברשתות דיסקאונט.

"דף פייסבוק שמעודד ישראלים להגר לברלין נראה לי הכי נמוך בעולם".

- הם באים ושואלים איך אפשר לגדל פה ילדים עם יוקר המזון והדיור?

"אני לא רוצה להיכנס לזה. זה נמוך מדי. יש פה בעיות, ואנחנו מתמודדים איתן".

- ועדת טרכטנברג הוקמה כדי להתמודד עם הבעיות בעקבות מחאת קיץ 2011. בכמה ירדו מאז מחירי הדירות?

"טרכטנברג נתן מענה אפקטיבי מיידי שבא לידי ביטוי בתוספת של כמעט 800 שקל בחודש למשפחות צעירות - סבסוד מעונות לילדים בגילאי 3-5, וגם עד גיל 3 קיבלו תוספת בצורת נקודות זיכוי לאב עובד. אז נכון שזה לא משנה את כל יוקר המחיה... הדיור הוא נושא בפני עצמו שראוי להתייחסות. אבל מי שרוצה לרדת מהארץ ועוד לברלין - ברמה המוסרית זה הכי נמוך. יש פה עוד הרבה מה לעשות, אבל לא לרדת מהארץ ובוודאי לא להשמיץ אותה. על הבעיות אשמח לשוחח בפעם אחרת".