ביקור בחברה שאחראית על התצפיות בשמי ירושלים

רמי וטלי שמואלי לא צריכים להאזין לחדשות כדי לדעת איפה מתחוללת הזירה הביטחונית הבאה ■ בצוק איתן הם הפעילו 14 בלוני תצפית עבור הצבא ■ בראיון ל-G הם מספרים על הדרך הארוכה שעברו מייצור בלוני פרסום ועד להפיכתם לעיניים הגבוהות של צה"ל ושל המשטרה

רמי וטלי שמואלי / צילום: יונתן בלום
רמי וטלי שמואלי / צילום: יונתן בלום

הצלם שלנו מבקש לצלם את בני הזוג רמי וטלי שמואלי על רקע אחד מבלוני התצפית של החברה שלהם, RT מערכות בלוני תצפית. הם צוחקים ושואלים לאן הוא רוצה לנסוע? לעזה? הוא מציע אולי משהו סולידי יותר, ירושלים למשל.

"יש בעיה קטנה", הם עונים, "בכל פעם שמנמיכים שם את אחד מבלוני התצפית שלנו, מתחדש יידוי האבנים". בסוף מתפשרים על פנימית של בלון שמנפחים עבורו באחד החדרים של החברה ביבנה.

הזוג שמואלי (רמי המנכ"ל וטלי הסמנכ"לית) לא צריך להאזין לחדשות כדי לדעת איפה מתחוללת הזירה הביטחונית הבאה. "ב-13 ביוני", אומר רמי, ספק גאה ספק מתלונן, "יצאנו למבצע שובו בנים, ומאז לא חזרנו. קיבלנו טלפון מהצבא שביקש להוציא כמה שיותר מערכות לשטח. אחר כך התחילה פעילות בעזה ויצאנו עם 14 מערכות לשטח. כל צוק איתן היו לנו אנשים שם שחטפו בראש רקטות. נגמר עזה, עלינו לצפון.

"לא הספקנו לרדת מהצפון, עברנו לירושלים, ואחרי שני פיגועי הירי קיבלנו טלפון בלילה, שנביא עוד שתי יחידות ליהודה ושומרון. אמרנו, איך שתי יחידות, בלוני תצפית זה לא לחמניות שאופים תוך שעה. יש לנו רק אחת. אנחנו חנוקים פה - אין כבר אנשים ואין לנו אוויר".

*** הכתבה המלאה - במגזין G