דירוג "גלובס": זהו הקניון החזק ביותר בישראל ב-2015

דירוג הקניונים של "גלובס" ל-2015: קניון מלחה בירושלים ממשיך להוביל, הקניון הגדול בפ"ת מזנק למקום השני ■ מליסרון מכניסה 5 קניונים לדירוג, קבוצת עזריאלי מסתפקת ב-3

גדעון אברמי / צילום: אוריה תדמור
גדעון אברמי / צילום: אוריה תדמור

זו הפעם החמישית ברציפות שקניון מלחה של קבוצת עזריאלי כובש את המקום הראשון בדירוג הקניונים של "גלובס". גם המצב הביטחוני הקשה שפגע בפדיונות הקניון הירושלמי, כמו גם בקניונים אחרים, לא משפיע כלל על מעמדו האיתן. נהפוך הוא: הקניון ממשיך להגדיל את הפער מול המתחרים וצובר ניקוד הגבוה ב-60% מהניקוד של הקניון השני בדירוג וניקוד כפול ביחס למקום החמישי בדירוג.

ההפתעה הגדולה של הדירוג היא הקניון הגדול בפתח-תקווה של קבוצת מליסרון שקופץ למקום השני. הקניון הגדול עוקף 3 קניונים חזקים שבשנים האחרונות כבשו כל אחד בתורו את המקום השני בדירוג: הקריון, עזריאלי תל-אביב ורמת-אביב.

הקריון של מליסרון מתבסס במקום השלישי, קניון רמת-אביב שומר על יציבות במקום הרביעי, ואילו קניון עזריאלי תל-אביב נדחק למקום החמישי.

מגמה בולטת נוספת בדירוג היא התחזקותו של קניון איילון של קבוצת עזריאלי, שעושה זינוק חד מהמקום ה-11 למקום השישי.

קניון ביג פאשן בנצרת, שלא נכלל בדירוג אשתקד, כובש את המקום ה-11, תוך שהוא עוקף את קניון שבעת הכוכבים ודוחק החוצה את דיזנגוף סנטר.

קבוצת עזריאלי, בניהול ארנון תורן, הכניסה לדירוג 3 קניונים: מלחה, עזריאלי תל-אביב וקניון איילון. קבוצת מליסרון, תחת ניהולו של משה רוזנבלום, הכניסה לדירוג 5 קניונים: הקניון הגדול, הקריון, קניון רמת-אביב, קניון רחובות וגרנד קניון חיפה.

דירוג הקניונים מתבצע הפעם על רקע סדרת פיגועים קשה שפוקדת את הארץ ופוגעת באופן משמעותי במכירות הרשתות הקמעונאיות - וכל זאת בזמן שהקניונים עצמם ממשיכים ליהנות מהכנסות ורווחים יציבים. ספורט ורטהיימר נקלעה להקפאת הליכים, הרווחים של חברות האופנה הציבוריות נחתכו, ויש חשש ממשי לקריסתן של רשתות.

ככל שהמצב הנוכחי יימשך, כך השפעתו עשויה להתגלגל גם לקניונים, אם כי גם כאן, ככל שהקניון חזק יותר, כך הפגיעה בו תהיה קטנה יותר.

1. קניון מלחה בירושלים: איתן מתמיד בפסגה

קניון מלחה של קבוצת עזריאלי המשיך גם בדירוג הנוכחי, להגדיל את הפער מול הקניונים האחרים ואפשר לומר שמצבו איתן מתמיד. הקניון, תחת שרביט ניהולו של המנכ"ל גדעון אברמי, כובש את המקום הראשון בדירוג הקניונים של ישראל, זו השנה החמישית ברציפות.

גם הקניון הגדול בפתח-תקווה של מליסרון שכבש את המקום השני, אינו מאיים עליו וכך לא הקניונים הבאים בדירוג.

לדברי אברמי, "קניון מלחה לא מושפע נכון לרגע זה מהמצב הביטחוני. השבועיים הראשונים של אוקטובר היו לא פשוטים, אך מהשבוע השלישי של אוקטובר חלה התייצבות וגידול בכמות המבקרים. חודש נובמבר מאופיין בפעילות שגרתית".

- אין לך עדיין את נתוני הפדיונות לנובמבר.

"נכון, אבל אני מקבל פידבקים מבעלי העסקים שהוא חודש טוב במכירות".

- כיצד אתה מנתח את תנועת הקונים בבירה והשפעתה על קניון מלחה?

"יש גידול במספר המבקרים היהודים בקניון שבחלקם עברו מאזור מרכז העיר וקו התפר אל הקניון, שנתפס בעיני הקהל הירושלמי כמקום בטוח יותר. מנגד, יש ירידה במספר המבקרים הערבים שככל הנראה חוששים להגיע למערב העיר. המגמה הכללית היא של חזרה לשגרה של פעילות בצל אירועי טרור".

- אתם נהנים גם מהחולשה של קניון ממילא שספג מכה קשה בעקבות הפיגועים?

"אני לא רוצה להיכנס לזה. הוא נמצא על קו התפר ומטבע הדברים יותר רגיש לאירועים ביטחוניים".

בראשית 2016 יתחדש הקניון עם חנות עוגן של רשת רנואר שתשתרע על שטח של 750 מ"ר וכן בחנות קונספט של אדידס.

קניון מלחה שהיה אמור לבצע בראשית השנה שיפוץ כללי של השטחים הציבוריים בקניון, דחה את הפרויקט לשנה הבאה. השיפוץ עצמו יחל רק בדצמבר הקרוב, יימשך למעלה משנה ויושקעו בו 50-60 מיליון שקל.

דירוג ב-2014 (1)

בעלים: קבוצת עזריאלי

מנכ"ל: גדעון אברמי

מספר עסקים: 232

שטח מסחרי: 37,682 מ"ר

עוגנים: זארה, H&M, מנגו, המשביר לצרכן

דמי שכירות לעוגנים: 150-300 שקל למ"ר

דמי שכירות: 250-500 שקל למ"ר

דמי ניהול: 65.8 שקל למ"ר

פדיון שנתי של חנויות הקניון: כמיליארד שקל

2. הקניון הגדול בפתח-תקווה: קרא נכון את השוק

הקניון הגדול בפתח-תקווה של קבוצת מליסרון, בניהולו של ניר ברקן, הוא הפתעת הדירוג השנה. הקניון כובש את המקום השני בדירוג, תוך שהוא דוחק אחורה את הקריון, את קניון רמת-אביב ואת קניון עזריאלי תל-אביב.

הקניון נהנה מקריאת השוק הנכונה שהכתיבה את האסטרטגיה שלו. הרחבת הקניון שבוצעה לפני שנים אחדות עם פתיחת הקומה השלישית, הכניסה לקניון מותגים חדשים ומגוונים וחיזקה אותו. הרחבת מגוון המותגים בקניון מייתרת את הצורך של תושבים בסביבה לנסוע לקניונים מרוחקים יותר ומחזקת את הקשר שלו עם קהל היעד.

פקטור משמעותי נוסף הוא הבנייה הרוויה באזור בו פועל הקניון כמו למשל בשכונת אם המושבות. האזור נהנה מתנופת בניה המגדילה את קהל היעד ומזרימה אל הקניון לקוחות רבים נוספים.

בשנה החולפת התבצעה בקניון תחלופה של עסקים. לקניון נכנסו פנדורה, נייקי, רולדין, פייר קרדן, איב רושה, גליתה, טבע נאות, Vans, Jiffa, love tally, re bar, דוכן הוט ונטורפיל.

במקביל יצאו ממנו שקם אלקטריק, בנק דיסקונט, הילה, הצורפים, אמארו, EPK ו-וינס קמוטו.

בימים אלה נמשכת בניית בית המלון הצמוד לקניון המתוכנן להיפתח ברבעון השלישי של 2016.

דירוג ב-2014: (5)

בעלים: מליסרון

מנכ"ל: ניר ברקן

מספר עסקים: 200

שטח מסחרי: 31 אלף מ"ר

עוגנים: H&M, זארה, המשביר, גלובוס מקס

דמי שכירות לעוגנים: 120-150 שקל

דמי שכירות לחנויות: 200-600 שקל

דמי ניהול: 85 שקל למ"ר

פדיון שנתי בקניון: 740 מיליון שקל (ללא מע"מ)

3. הקריון: מעצמת קניות באזור הצפון

הקריון של קבוצת מליסרון, בניהולו של דודו שגיא, כובש את המקום השלישי בדירוג. הקניון ממשיך לשמור על ההישג שלו מהדירוג אשתקד כשהוא עקף לראשונה את קניון רמת-אביב ודורג יחד עם קניון עזריאלי במקומות 2-3, כשהפעם הוא מותיר את שניהם מאחוריו. יחד עם זאת, הקניון הגדול בפתח-צקווה עקף גם אותו והתייצב מקום אחד לפניו בדירוג.

הקריון ממשיך להוות סוג של מעצמת קניות באזור הצפון. דירוגו במקום השלישי מהווה הוכחה לכך שפתיחת הקניונים הנוספים בשנים האחרונות בסביבתו, לא פגעה בו. כך, הוא לא הושפע מהפתיחה של מתחם איקאה צפון וגם לא מקניון עזריאלי קריית אתא וקניון עזריאלי עכו, ששניהם פועלים ברדיוס הרחב של הקהל שמושך הקניון.

בצמוד לקניון פועלים מוסדות רבים כמו קופת חולים, בית המשפט ומגדלי משרדים, שמביאים טראפיק לאזור ומשפיעים גם הם על התנועה ברדיוס של הקניון.

השנה השלים הקניון את שיפוץ שדרת הכוכבים, שיפוץ שתרם גם הוא לשמירת מעמדו האיתן של הקניון. בימים אלה עומד הקניון לסיים את פרויקט המדרחוב הדרומי שבעקבותיו יחלו לפעול 4 מסעדות חדשות וכן, אזור ירידים מתחלפים.

דירוג ב-2014: (2-3)

בעלים: מליסרון

מנכ"ל: דודו שגיא

מספר עסקים: 290

שטח מסחרי: 48 אלף מ"ר

עוגנים: משביר לצרכן, גלובוס מקס, זארה, FOREVER 21

דמי שכירות לעוגנים: 180-300 שקל למ"ר

דמי שכירות חנויות: 300-500 שקל מ"ר

דמי ניהול: 88 שקל למ"ר. 60 שקל לעוגנים

פדיון שנתי של העסקים בקניון: 1.01 מיליארד שקל (ללא מע"מ)

4. קניון רמת-אביב: ממשיך בבידול היוקרתי

מבחינת קבוצת מליסרון, קניון רמת-אביב הוא היהלום שבכתר הקבוצה.

מבחינת הקמעונאים, קניון רמת-אביב, בניהולו של דוד בן משה, הוא רק הקניון הרביעי המוביל בישראל והשנה הוא נעקף אפילו בתוך הקבוצה, על-ידי הקניון הגדול בפתח-תקווה.

בעידן שבו רוב הקניונים בישראל הם me too, קניון רמת-אביב ממשיך לבדל את עצמו כקניון יוקרה שבו פועלים מותגים בלעדיים לקניון כמו למשל לואי ויטון.

השנה נפתחו בקניון חנויות של מייקל קורס, דזיגואל, ובקרוב ייפתחו גם חנויות של המותג ג'ו מלון ומנגו.

בתשעת החודשים הראשונים השנה עלו פדיונות העסקים בקניון ב-6.8%, אולם שיעור העלייה הזה אינו משקף את מצב כלל העסקים בקניון שחווים שונות גדולה.

בשל העובדה שהקניון ממוקם בלב שכונת קניון רמת-אביב, הוא נתפס כפחות מסוכן בגל הפיגועים האחרון ביחס למתחרים הגדולים שלו בתל-אביב רבתי.

ואולם, הזירה התחרותית המתגברת, והתחזקותו של קניון איילון, משפיעים גם על קניון רמת-אביב, אם כי הקניון עצמו ממשיך להציג עלייה עקבית ברווח התפעולי (NOI).

דירוג ב-2014 (4)

בעלים: מליסרון

מנכ"ל: דוד בן משה

מספר עסקים: 140

שטח מסחרי: 17,800 מ"ר

עוגנים: לואי ויטון, זארה, נספרסו, מייקל קורס

דמי שכירות לעוגנים: 370-520 שקל למ"ר

דמי שכירות חנויות ודוכנים: 750-1,200 שקל למ"ר

דמי ניהול: 84 שקל למ"ר

פדיון שנתי של העסקים בקניון: 955 מיליון שקל (ללא מע"מ)

5. קניון עזריאלי תל-אביב: נדחק למקום החמישי

קניון עזריאלי תל-אביב, בניהולו של אופיר אורן, נחלש ונדחק למקום החמישי בדירוג.

הקניון נמצא אמנם בתל-אביב, אך בשל סמיכותו לתחנת הרכבת, במשך כל שנותיו הוא משך אליו אוכלוסייה מחוץ לעיר.

המצב הזה הולך ומשתנה ועזריאלי מתמודד הן עם התחזקות התחרות שקמה לו בסביבתו הקרובה, כמו למשל מתחם שרונה או התחרות מבית עם קניון איילון שהתחזק, והן עם תחרות בסביבתו הרחוקה כמו למשל ביג פאשן אשדוד.

אם בעבר נערות בגיל העשרה היו לוקחות רכבת מאשדוד ומגיעות לקניון עזריאלי בתל-אביב, היום הן יכולות לוותר על הנסיעה הזאת בשל המתחמים החדשים בעיר הדרומית.

כך, הזליגה החוצה מקניון עזריאלי היא גם לסביבה הקרובה וגם לסביבה הרחוקה. גל הפיגועים הנוכחי אינו מוסיף לקניון ופוגע בו.

לאחרונה נפתחה חנות דגל של המותג נייקי בקניון ובמאי 2016 צפוי להיפתח גם סניף של רשת אורבניקה.

במקביל, רשת המשביר לצרכן סוגרת את הסניף שהיא מפעילה בקומה השנייה.

בקבוצת עזריאלי מתכננים להגדיל את שטח הקניון ל-45 אלף מ"ר, כדי לאפשר כניסה של מותגים חדשים, וזאת בתקווה לחזק את הקניון מול התחרות המתגברת באזור.

דירוג ב-2014: (2-3)

בעלים: קבןצת עזריאלי

מנכ"ל: אופיר אורן

מספר עסקים: 200

שטח מסחרי: 32 אלף מ"ר

עוגנים: זארה, FOREVER 21 ,H&M, נייקי

דמי שכירות לעוגנים: 250-330 שקל למ"ר

דמי שכירות חנויות: 400-600

דמי ניהול: 79 שקל למ"ר, 59 שקל למ"ר לעוגנים

פדיון שנתי של חנויות הקניון: 800 מיליון שקל

6. קניון איילון ברמת-גן: זינוק בדירוג

אחרי דשדוש שנמשך כמה שנים, ואחרי שדורג בשנתיים האחרונות במקום ה-11, קניון איילון של קבוצת עזריאלי עושה זינוק מרשים היישר למקום השישי ובצמוד לקניון עזריאלי תל-אביב.

הקניון ברמת-גן, בניהולה של רינה טל, זוכה לעדנה מאז פתיחת הקומה החדשה שמשכה אליה לא רק מותגים חדשים, אלא גם חנויות ענקיות ומושקעות.

הקומה השנייה שנפתחה במארס 2015 בעיצוב מרהיב, הוסיפה לקניון שטח של 10,000 מ"ר.

בעקבות ההרחבה הצטרפו לקניון מותגי האופנה הבינלאומיים H&M, ZARA, פוראבר 21, ברשקה, אמריקן איגל, דזיגואל ועוד. מספר העסקים בקניון עלה מ-144 ל-180.

שביעות הרצון של הקמעונאים מפעילות הקניון בחודשים האחרונים, באה לידי ביטוי היטב בדירוג, כשקניון איילון מקבל את הדירוג הגבוה ביותר לו זכה, מאז ראשית דירוג הקניונים של "גלובס". הוא עשה את הקפיצה תוך שהוא עוקף בגדול קניונים שעליהם הביט מאחור כמו קניון הזהב, קניון רחובות, מול הים באילת ואחרים.

דירוג ב-2014: (11)

בעלים: קבוצת עזריאלי

מנכ"לית: רינה טל

מספר עסקים: 180

שטח מסחרי: 33,500 מ"ר

דמי שכירות לעוגנים: 110-320 שקל למ"ר

דמי שכירות לחנויות ודוכנים: 420-800 שקל למ"ר

דמי ניהול: 67 שקל למ"ר

פדיון שנתי של העסקים בקניון: 800 מיליון שקל (ללא מע"מ)

7. קניון הזהב בראשון-לציון: שונות בין האגפים

קניון הזהב, בניהולו של גיל גזית, ממשיך לאבד ממעמדו וגם השנה הוא יורד מקום אחד בדירוג, למקום השביעי.

הקניון, שבו פועלים 430 עסקים, שונה מאגף אחד למשנהו וגם מקומה אחת לרעותה. בקומות העליונות שבחלקו הישן של הקניון, קיימות עשרות חנויות ריקות שהקניון לא הצליח להשכיר במשך תקופה ארוכה בהיעדר ביקוש.

בימים אלה עובר כל החלק הישן, "שדרות פריז ולונדון", שיפוץ כללי שבעקבותיו, כך מקווים, תעלה האטרקטיביות של אותו אזור. השיפוץ, משימה לא פשוטה בפני עצמה, צפוי להסתיים בתחילת 2016.

האגף החדש נבדל לא רק במראה, אלא גם במותגים המאכלסים אותו אבל גם שם, כך מתברר, לא כולם שבעי רצון. בקומה העליונה יש תחלופה לא מבוטלת של שוכרים וגם לא מעט תלונות על תנועת קונים דלה, פדיונות נמוכים וקשיים. מבחינת מותגים, בתחילת 2016 תיפתח בקניון חנות של מנגו.

הקניון פועל להרחבת החניה כשבחזית נבנית קומת חניה נוספת שתוסיף עוד 400 מקומות חניה.

דירוג ב-2014: (6)

בעלים: מגדל, משה ויגאל גינדי ופרטיים

מנכ"ל: גיל גזית

מספר עסקים: 430

שטח מסחרי: 58 אלף מ"ר

עוגנים: זארה, אמריקן איגל, פוראבר 21

דמי שכירות: 220-650 שקל למ"ר; לעוגנים 190 שקל למ"ר

דמי ניהול: 93 שקל למ"ר

פדיון שנתי של העסקים בקניון: כ-750 מיליון שקל (לא כולל חנויות פרטיות)

8. קניון רחובות: שיפוצים באולמות הקולנוע ובמתחם המזון המהיר

קניון רחובות, בניהולו של יהודה אורן, תופס השנה את המקום השמיני בדירוג הקניונים, לאחר שאשתקד הוא חלק את המקום השביעי עם גרנד קניון חיפה שנחלש.

בשנה החולפת היה אמור הקניון לשדרג ולשפץ את הרחבה החיצונית, כך שתוכל לאכלס פאב שיהיה פעיל עד שעות הלילה עם כניסה חיצונית מהקניון. התוכנית הזאת לא יצאה אל הפועל ובקניון אומרים, כי השיפוץ החל אך במקום פאב, ייכנס לקניון סניף דיגיטלי של בנק הפועלים.

ביולי 2015 סיימה חברת תיאטראות ישראל את פעילותה בקניון ובימים אלה עוברים בתי הקולנוע שיפוץ לקראת כניסתה הצפויה של חברת גלובוס במארס 2016.

במסגרת השיפוץ יגדל מספר אולמות הקולנוע מ-6 ל-8. גם במתחם המזון המהיר מתבצע בימים אלה שיפוץ.

הקניון ממשיך ליהנות מתנועה רבה של מבקרים ועובדים במוסדות הסמוכים אליו.

דירוג ב-2014: (8-7)

בעלים: מליסרון

מנכ"ל: יהודה אורן

מספר עסקים: 235

שטח מסחרי: 33 אלף מ"ר

עוגנים: זארה, H&M, מנגו, המשביר לצרכן

דמי שכירות: 250-590 שקל; 110-160 שקל למ"ר לעוגנים

דמי ניהול: 86 שקל למ"ר, 60 שקל למ"ר לעוגנים

פדיון שנתי של העסקים בקניון: 715 מיליון שקל (ללא מע"מ)

9. גרנד קניון חיפה: הקניון החזק של העיר

הגרנד קניון בחיפה, שאשתקד חלק את המקום השביעי עם קניון רחובות, נחלש והוא ממוקם השנה במקום התשיעי בדירוג.

עם זאת, הקניון בניהולו של ישראל סביון, מוסיף להיות הקניון החזק של העיר חיפה שבה פועל גם קניון עזריאלי.

בפברואר הקרוב יושלם תהליך החזרת בתי הקולנוע לקניון עם חנוכת אולמות קולנוע חדשים של חברת גלובוס מקס.

עשור אחרי שבתי הקולנוע הוצאו מהקניון, ייחנך קומפלקס שיכלול 23 אולמות קולנוע, מתוכם 6 אולמות VIP. בהנהלת הקניון מצפים שבתי הקולנוע יביאו איתם קהל חדש לקניון ויגבירו את תנועת הלקוחות.

לדברי סביון, "הקניון עובר מתיחת פנים הכוללת את שדרוג הנראות ושיפוץ יסודי, שדרוג ה-Fast Food, ריצוף חדש, שדרוג התאורה, המעקות וחידוש צביעה בכל הקניון. כמו כן, הכנסנו רשתות חדשות והשבחנו את תמהיל החנויות בקניון, להשלמת חוויית הקנייה ללקוחותינו".

דירוג ב-2014: (8-7)

בעלים: מליסרון

מנכ"ל: ישראל סביון

מספר עסקים: 243

שטח מסחרי: 54,275 מ"ר

עוגנים: זארה, H&M, גולף, קסטרו

דמי שכירות לעוגנים: 100-150 שקל למ"ר

דמי שכירות חנויות: החל מ-225 שקל למ"ר

דמי ניהול: 78 שקל למ"ר

פדיון שנתי של העסקים בקניון: 821 מיליון שקל (ללא מע"מ)

10. קניון מול הים באילת: תחרות אזורית מתגברת

קניון מול הים, בניהולו של ישראל בטיטו, שומר על מקומו העשירי בדירוג. הקניון, שנהנה במשך שנים מבלעדיות בעיר הדרומית, ממשיך להתמודד עם תחרות גוברת מצד מרכזי מסחר שהולכים ומתפתחים.

מבקריו טוענים שהקניון שכח לאורך השנים שקמה לו תחרות ולכן לא ביצע צעדים מתבקשים, כמו שיפוץ הקניון והתאמה של רמת השכירויות. מצדדיו טוענים, כי למרות זאת, ביצועיו טובים.

קניון מול הים מושפע מאוד הן מתיירות הפנים והן מתיירות החוץ. באופן מפתיע, דווקא התערערות המצב הביטחוני אצל שכנינו יכולה לשחק לטובתו של הקניון. הפלת מטוס הנוסעים הרוסי על-ידי דאע"ש, צפויה להרחיק את התיירים האירופאים מסיני ובאילת כבר נערכים לקבלתם. אם גל כזה יגיע, הוא בוודאי ייטיב עם הקניון.

אחרי ההשפעה לרעה של מבצע "צוק איתן" ושל התערערות הכלכלה ברוסיה, באילת מחכים לתיירים בזרועות פתוחות.

דירוג ב-2014: (10)

בעלים: אופק רכסים (50%), חברת פנטאו והפניקס (50%)

מנכ"ל: ישראל בטיטו

מספר עסקים: 110

שטח מסחרי: 11 אלף מ"ר

עוגנים: זארה, מנגו

דמי שכירות: 60-120 דולר

דמי ניהול: 119 שקל למ"ר

פדיון שנתי של העסקים בקניון: 620 מיליון שקל (לפני מע"מ)

11. ביג פאשן נצרת: חוזר השנה לדירוג הקניונים

אחרי שאשתקד יצא מהדירוג, ביג פאשן נצרת חוזר לרשימת הקניונים המובילים ואף מקבל את המקום ה-11.

הקניון, תחת ניהולו של גולן איפרגן, זוכה לשביעות רצון גדולה יחסית מהרשתות הקמעונאיות.

בשנה החולפת נפתחה בקניון חנות דגל של מנגו המשתרעת על שטח של 800 מ"ר וכוללת קולקציות לכל קהלי היעד של המותג: נשים, גברים, ילדים ותינוקות.

עוד נפתחו בקניון בוטיק של GANT בשטח של 100 מ"ר, סניף של רשת האיפור mac בשטח של 60 מ"ר וחנות דגל של סמסונג הכוללת גם מעבדה ושירות תיקונים במקום.

בדומה למרבית מרכזי הקניות בארץ, גם ביג פאשן נצרת מושפע מגל הפיגועים שפוקד את הארץ.

בימים אלה נהנה הקניון מחגיגות חג המולד שמושכות אליהם לא רק קהל נוצרי, אלא גם קהל יהודי.

דירוג ב-2013: (11)

בעלים: ביג מרכזי קניות

מנכ"ל: גולן איפרגן

מספר עסקים: 84

שטח מסחרי נטו: 14,200

עוגנים: זארה, H&M, מנגו, קסטרו

דמי שכירות לעוגנים: 100-200 שקל למ"ר

דמי שכירות: 165-460 שקל למ"ר; 100-200 שקל למ"ר לעוגנים

דמי ניהול: 47.7 שקל למ"ר

פדיון שנתי של העסקים בקניון: 290 מיליון שקל (ללא מע"מ)

12. קניון שבעת הכוכבים בהרצליה: ממותג עבור משפחות וילדים

ההתחזקות שרשם קניון שבעת הכוכבים בשנתיים האחרונות, לא החזיקה מעמד זמן רב.

בדירוג השנה הקניון נחלש משמעותית כשהוא נדחק למקום ה-12 והאחרון בדירוג, אם כי הפער שלו מול ביג פאשן נצרת הממוקם במקום ה-11, קטן.

הקניון, בניהולו של איתי קפלן, ממתג את עצמו כקניון למשפחות וילדים ומצליח לשמור על מעמדו כקניון המרכזי והכמעט בלעדי של העיר הרצליה.

חולשתו המתמשכת של קניון ארנה הרצליה וגם נגישותו הפחותה למרבית חלקי העיר, ממשיכה לשחק לטובתו של קניון שבעת הכוכבים כשברדיוס הצר של העיר, אין לו תחרות.

שווי הקניון, המאכלס 155 עסקים, ממשיך לעלות בהתמדה והערכת השווי האחרונה קבעה לו שווי של 1.025 מיליארד שקל.

דירוג ב-2014: (9)

בעלים: הכשרת היישוב

מנכ"ל: איתי קפלן

מספר עסקים: 155

שטח מסחרי: 16,990 מ"ר

עוגנים: H&M, אמריקן איגל, מנגו

דמי שכירות: 300-600 שקל למ"ר; לעוגנים 140-150 שקל למ"ר

דמי ניהול: 90 שקל למ"ר

פדיון העסקים בקניון: 600 מיליון שקל (לפני מע"מ)

כך בוצע הדירוג

דירוג הקניונים של "גלובס" מתבסס על משאל שנערך בקרב 40 קמעונאים המייצגים 64 רשתות קמעונאיות הפועלות בקניונים בישראל במגוון רחב של תחומים. אין מדובר בדירוג המתבסס רק על פדיונות הקניונים.

הנשאלים התבקשו לדרג את עשרת הקניונים המובילים בישראל, בהתייחס לפרמטרים כמו פדיון למ"ר, דמי שכירות, תנועת אנשים בקניון, ניהול, וכן פרמטרים נוספים המגדירים לדעתם קניון מוביל. לאחר קבלת הנתונים, ניתן לכל קניון משקל המשקף את מקומו בדירוג. "גלובס" שיקלל את הנתונים שיצרו את רשימת 12 הקניונים המובילים בישראל לשנת 2015.

בדירוג השתתפו קבוצות הרשתות והרשתות הקמעונאיות הבאות: קבוצת פוקס (פוקס, ללין, אמריקן איגל, פוקס הום, Aerie, סאקס, בילבונג, The Children's Place, מנגו ויאנגה); קסטרו, קבוצת גולף (גולף, גולף אנד קו, גולף קידס, בלו בירד, פולגת, אינטימה, מקס מורטי, טופ שופ); קרייזי ליין; קבוצת רנואר (רנואר, TWENTY FOR SEVEN); קבוצת הוניגמן (הוניגמן, TNT); בריל (גלי, סולוג, לי קופר, ניין ווסט, איזי ספיריט ואן קליין); ZIP; קבוצת הודיס (הודיס, טופ טן, קרולינה למקה, אורבניקה); קבוצת המשביר (המשביר לצרכן, ניו-פארם); עונות וג'אמפ; קדס קידס; סליו; דפנה לוינסון; סבנטין; גולברי; קרוקס; אלדו וספרינג; רויאלטי; סבון של פעם; מגנוליה; דלתא; קרביץ; אדידס; S.WEAR; אפרודיטה; צומת ספרים; סטימצקי; סופר-פארם; מקדונלד'ס; ארומה ישראל; קפה קפה; קפה גרג; קפה ג'ו; רולדין; m.a.c; אופטיקנה; רי-בר.

דירוג הקניונים
 דירוג הקניונים