מבוכה לגלי צה"ל: ניב רסקין ראיין מתחזה של גילה גמליאל

בתוכנית "נכון להבוקר" עלתה לשידור אישה שהתחזתה לסגנית השר ■ במהלך הראיון הבינו בגל"צ שמדובר במתחזה, עברו למרואיין אחר והתנצלו ■ גל"צ: מפיקות התוכנית הושעו עד להודעה חדשה ■ גמליאל: נשקול תלונה במשטרה

מבוכה לגלי צה"ל בתוכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין. באייטם שפתח היום (ד') את תוכנית הבוקר בשעה 8:00 נערך דיון על חוק ההסדרה שיעלה להצבעה היום בכנסת, ובמהלך האייטם ריאיין המנחה ניב רסקין את מי שהייתה אמורה להיות סגנית השר לקידום צעירים, סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה, גילה גמליאל (הליכוד), לגבי ההצבעה שלה היום. ואולם, במהלך הראיון התברר כי מדובר במתחזה ולא בסגנית השר גמליאל.

הטעות המביכה קרתה אחרי שבתחנת הרדיו ניסו לתאם עם הדובר של סגנית השר שיעלה את גמליאל לראיון, וזה אמר כי לא הצליח להשיג אותה. בגלי צה"ל ניסו להשיג בעצמם את גמליאל, התקשרו למספר שגוי, והאישה שענתה ניצלה את ההזדמנות והחליטה שלא לתקן אותם בטעות ולהמשיך בראיון כרגיל.

המתחזה עלתה לשידור והתחילה לדבר על החוק שמונח על סדר היום של הכנסת, אולם מאזינים חדי אוזן היו יכולים להבחין שלא מדובר בקולה של סגנית השר גמליאל, במיוחד לאור העובדה שכשעה לפני כן היא התראיינה בתוכנית "העולם הבוקר" של רשת בערוץ 2 על אותו נושא. בנוסף על כך, המתחזה נשמעה מבולבלת והרבתה לגמגם במהלך הראיון.

במהלך הראיון, העורכים של התוכנית כנראה עלו על כך שמדובר במתחזה - ומיד הורו לרסקין להפסיק את הראיון ועברו לראיון עם עמית סגל מערוץ 2. אחרי מספר דקות שידר רסקין התנצלות בפני הצופים ובפני ח"כ גמליאל על "הראיון" שהתקיים מוקדם יותר.

מלשכת סגנית השר גילה גמליאל נמסר בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה את ההתחזות, שכן מדובר בעבירה פלילית, ונשקלת הגשת תלונה במשטרה".

מפיקות התוכנית הושעו

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "מיד עם זיהוי התקלה הורדה המתחזה מהקו, ומגיש התוכנית, ניב רסקין, התנצל בשידור על התקלה. מפקד התחנה, ירון דקל, זימן לבירור ותחקיר ראשוני את צוות התוכנית כולו.

"מאחר שמדובר בתקלה נדירה, שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום, ננקטו צעדים משמעתיים כנגד האחראים, ומפיקות התוכנית הושעו עד להודעה חדשה. כמו כן הורה מפקד התחנה להקפיד על עבודה מקצועית ועל-פי הנהלים, זאת מתוך כבוד למאזיני התחנה.

"אנו מתנצלים בפני קהל המאזינים הנאמן לתוכניתו של ניב רסקין, מתוכניות הדגל של גלי צה"ל, וכן בפני סגנית השר ח"כ גילה גמליאל".

נזכיר כי חוק ההסדרה יעלה היום להצבעה בכנסת, ומדובר בפועל בחוק עוקף בג"ץ, בנוגע להכשרת 5 הבתים בגבעת האולפנה בהתנחלות בת-אל. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד להצעת החוק ואיים לפטר את השרים אשר מתכוונים להצביע בעד החוק. סגנית השר גמליאל, יחד עם 3 שרים וסגני שרים, מתכוונים להצביע היום בעד החוק.