קשת מתנגדת להחלת מסקנות ועדת תורג'מן על ערוץ 2

מנכ"ל קשת, אבי ניר, הבהיר את עמדת הזכיינית בעקבות פרסום מסקנות ועדת תורג'מן, שמנציחות לדבריו את האפלייה לטובה של ערוץ 10

הריקושטים סביב דו"ח תורג'מן נמשכים: מנכ"ל קשת, אבי ניר, מבהיר כי קשת מתנגדת בתוקף להחלת מסקנות ועדת תורג'מן שדנה במחוייבויות ערוץ 10, על ערוץ 2. לפני ניר, הדבר מנציח ומעצים את האפליה הפסולה של ערוץ 10 על חשבון ערוץ 2.

ניר כתב את הדברים, שהגיעו לידי "גלובס", ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, ולחברת מועצת הרשות, רחל תורג'מן, שעמדה בראש ועדת תורג'מן.

ניר כתב במכתבו כי קשת מברכת על הבחינה המעמיקה שעשתה ועדת תורג'מן, אולם יחד עם זאת, יש לדברים השלכה ישירה על קשת ועל ערוץ 2. לדבריו, קשת רואה בחומרה כל מהלך לקידום מתן הקלות לערוץ 10 שאין בו התייחסות והתאמות מקבילות לערוץ 2.

במכתבו מבקש ניר מדאבוש לקבל לידיו את דו"ח תורג'מן, ומבהיר שוב את התנגדותה של קשת לטיפול משותף בשני הערוצים. כידוע, בעוד תקופה קצרה תחל לפעול ועדה לבחינת עמידתו של ערוץ 2 במחוייבויותיו בתום שנתיים מקבלת הזיכיון החדש. בראש הוועדה יעמוד דוד אלכסנדר, המכהן גם כיו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה.

כחלק ממסקנות הוועדה לבדיקת ערוץ 10 שפורסמו ביום ראשון הבהירה תורג'מן, כי ההסדר שיושג מול ערוץ 10 יהיה שוויוני גם מול ערוץ 2, זאת בכדי ליצור רגולציה שוויונית ואחידה בשוק תוך ראייה כוללת שלו.

מחר (ה') בבוקר תתכנס ועדת תורג'מן כדי להצביע על המסקנות ולאחר הצבעה זו יועבר הדו"ח להצבעה במועצת הרשות השנייה. על-פי המלצות הוועדה, ערוץ 10 ישיב סכום של 103 מיליון שקל בגין מחויבויות עבר בתחום התוכן, דמי הזיכיון, התמלוגים והקולנוע, ומנגד תפעל המועצה להארכת זיכיונו בשנתיים נוספות, עד לינואר 2012.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", בעוד כשבועיים תתכנס ועדת הכלכלה של הכנסת במטרה לדון בדו"ח תורג'מן. ח"כ ארדן העומד בראש ועדת הכלכלה אמר אתמול (ג') ל"גלובס" כי "קיימות שתי שאלות שצריכות להישאל. הראשונה היא האם ניתן להצדיק היום תיקון חקיקה (כפי שמציע הדו"ח, י"ג) שיאפשר לערוץ 10 לפרוס את חובותיו גם לאחר תקופת הזיכיון. חשוב לזכור שכבר נעשו שלושה תיקוני חקיקה שהפחיתו את מחויבויותיו בהיקף של מאות מיליוני שקלים. והשאלה השנייה היא טכנית: אם לא יוגש תיקון חקיקה בתקופה הקרובה שיזכה לתמיכת הממשלה, המשמעות היא שהרשות השנייה אמורה להתחיל ולהיערך למכרז שכן זיכיונו של ערוץ 10 פוקע בעוד כשנה וחצי ונכון להיום, על-פי דו"חות הרשות השנייה, הוא בגדר ערוץ שלא עמד במחוייבויות".