ההתאחדות לכדורגל יוצאת להתקפה: ביהמ"ש הטיל עיקול של 7.5 מיליון שקל על ערוץ 10

העיקול הוטל בגין אי העברת תשלומים עבור שידור המשחק המרכזי של ליגת העל בימי שני ; ערוץ 10 אמור להעביר עד תום עונת הכדורגל עוד 14.3 מיליון שקל להתאחדות

אחרי שביום חמישי שעבר הודיע מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי לראשי ההתאחדות לכדורגל כי הערוץ יפסיק להעביר תשלומים עבור שידור המשחק המרכזי בליגת העל, לא המתינו בהתאחדות זמן רב מדי לפני שפתחו נגד הערוץ בהליכים משפטיים. לבקשת ההתאחדות לכדורגל, הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו עיקול זמני עד לסך של כ-7.5 מיליון שקלים על נכסים וזכויות של ערוץ 10 המוחזקים בסניפי הבנקים, במשרדי פרסום ובמועצה להסדר הימורים בספורט.

בנימוקי הבקשה נטען, כי ערוץ 10 הפר את ההסכם מאוגוסט 2006 במסגרתו העניקה לו ההתאחדות לכדורגל את הזכויות הבלעדיות לשידור ישיר בטלוויזיה ובאינטרנט של המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל, בכך שלא המציא להתאחדות ערבות בנקאית בסך של כ-7.1 מיליון שקלים, ובכך שלא שילם את מלוא התמורה הקבועה בהסכם באופן המעמיד את סך החוב שלו כלפי ההתאחדות - כ-7.5 מיליון שקלים.

לטענת ההתאחדות ערוץ 10 אינו מתעתד לשלם את שני התשלומים הנוספים בהם הוא מחויב בהתאם להסכם, בסך כולל של כ-14.3 מיליון שקל. בפגישה שנערכה בין הצדדים לפני כשבוע הודיעו קברניטי ערוץ 10 כי אין בכוונת הערוץ לשלם להתאחדות סכום כלשהו בגין הזיכיון למעט משחק הדרבי התל-אביבי ששודר לפני כשבועיים, ושלמרות ההבטחה גם התשלום עבורו לא הועבר.

על פי הבקשה לבית המשפט, ורשבסקי הודיע לנציגי ההתאחדות כי "גם אם תהפכו ותנערו אותי לא ייפול שקל. עצרנו הפקות, אין שקל להוציא עד חודש מאי, תטילו עלינו עיקולים".

עוד נאמר בבקשה כי עתידו ומצבו הכלכלי של ערוץ 10 הינו בכי רע. באופן בו קיים חשש ממשי כי לכשיתקבל פסק הבוררות בתביעה אותה מתעתדת ההתאחדות להגיש, הוא לא יהיה בר מימוש.

השופט איתן אורנשטיין לא השתכנע בשלב זה כי יש להטיל עיקול על התשלומים העתידיים המגיעים להתאחדות לטענתה, ושמועד תשלומם הוא בינואר ובאפריל 2009.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "מדובר בסכסוך מסחרי שגרתי בינינו לבין ההתאחדות לכדורגל. מדובר בהחלטה שניתנה במעמד צד אחד. נפנה לבית המשפט מיד כשנקבל את ההחלטה".

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט