מחלוקת ראשונה לכחלון: מתנגד להצעת האוצר למבנה "ברית המועצות"

בהצעת האוצר נקבע כי למועצה המאוחדת של הרשות השנייה והכבלים והלוויין - "ברית המועצות" - יוכל שר התקשורת למנות 4 אנשי ציבור בלבד ; כחלון מצידו צפוי לדרוש מתווה הכולל כ-15 אנשי ציבור

שר התקשורת, משה כחלון, צפוי להתנגד לסעיף מבנה "ברית המועצות" (איחוד בין מועצת הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין), שהוצג אתמול (ד') בהצעת המחליטים שפרסם משרד האוצר - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי כחלון זעם על הצעת המבנה שפורסמה אתמול, הגורסת כי שר התקשורת יוכל למנות 4 אנשי ציבור בלבד. על-פי הערכות, כחלון צפוי לדרוש מתווה שהוצע בעבר אשר כולל כ-15 אנשי ציבור שירכיבו את מועצת השידורים המשותפת.

כפי שפורסם אתמול באתר "גלובס", כחלון אמור להתחיל בהתייעצויות לגבי הקמתה של מועצה ציבורית משותפת לרשות השנייה ולכבלים וללוויין, כבר לאחר יום העצמאות. ההתייעצויות יתמקדו בזהות חברי המועצה שירכיבו את המועצה המשותפת.

בנוסף להחלטת משרד האוצר להכליל בחוק ההסדרים את הקמתה של "ברית המועצות", יש לזכור כי מועצת הרשות השנייה הנוכחית תתפזר בסוף חודש אוגוסט הקרוב - כך שהחלטה זו, כמו גם ההתייעצויות, לא יכולות להידחות אלא באישור מיוחד.

בהצעת מחליטים שפורסמה אמש על-ידי האוצר נקבע כי יש לבצע שינויי חקיקה על מנת שתוקם רשות פנים ממשלתית לשידורים מסחריים, שלמעשה תמזג בין מועצת הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין.

על-פי הצעת המחליטים, מועצת הרשות תמנה 11 חברים אשר ימונו על-ידי הממשלה, והיא תורכב מיו"ר מועצת הרשות, אשר יהיה עובד מדינה וימונה לפי הצעת שר התקשורת בהליך של ועדה לאיתור מועמדים; 4 נציגי ציבור, אשר ימונו לפי הצעת שר התקשורת ושר התרבות; שני עובדי משרד התקשורת, שני עובדי משרד התרבות, עובד משרד המשפטים ועובד משרד האוצר.

כמו כן, יו"ר מועצת הרשות ישמש גם כמנכ"ל הרשות, והוא יהיה אחראי לניהול השוטף של ענייני הרשות. תקציב הרשות ייקבע בחוק התקציב השנתי, בסעיף תקציב נפרד. נכסי הרשות השנייה והתחייבויותיה יועברו לרשות, ועובדי הרשות יהיו עובדי מדינה.

בהצעת המחליטים נקבע כי הרשות תחל לפעול לא יאוחר מה-1 בינואר 2010, ובמועד תחילת פעילותה של הרשות יחדלו לפעול מועצת הרשות השנייה, הרשות השנייה, מועצת הכבלים והלוויין ומנהלת הסדרת השידורים לציבור.

במסגרת ההתייעצויות שיערכו בטרם מינוי חברי המועצה יישלחו מכתבים לכ-90 גופים מתחומי התרבות, היצירה, העיתונות והאתיקה, אשר יתבקשו להעביר את המלצותיהם באשר למועמדים לקחת חלק במועצה הציבורית. מתוך השמות שיועברו יגבש השר רשימה שאמורה לתת מענה לתחומים הרלוונטיים.