גביש: "כתב התביעה הוגש ע"י נעמי לויצקי, אותה הכרתי בעבר כעיתונאית, ועמה לא היה לי כל קשר ב-20 השנים האחרונות"

יו"ר רשות השידור: "ההחלטה להעלות את תוכניתה של לויצקי, כמו גם ההחלטה להורידה - לנוכח כשלון התוכנית והביקורות הקשות עליה ברשות השידור ובכלי התקשורת - התקבלו ע"י הדרג המקצועי ברשות באופן בלעדי"

יו"ר רשות השידור, משה גביש, יוצא נגד האשמות נגדו שהועלו על-ידי נעמי לויצקי בתביעה שהגישה נגד רשות השידור בסך כ-780 אלף שקל.

במכתב ששלח גביש לחברי מליאת רשות השידור ולחברי ההנהלה הוא כותב כי כתב התביעה של לויצקי רצוף שקרים, וכי הוא הוגש לאחר שרשות השידור והוא עצמו קיבלו לטענתו איומים, לפיהם אם הרשות לא תעביר ללויצקי תשלומים כבקשתה - היא תתבע את הרשות ותפעל להכפשת שמו של גביש.

"כתב התביעה הוגש על-ידי נעמי לויצקי, אותה הכרתי בעבר כעיתונאית, ועמה לא היה לי כל קשר ב-20 השנים האחרונות. הבהרתי לעורכי הדין של רשות השידור, בעל-פה ובכתב, כי אין להיכנע לסחטנות מסוג זה, ואין לפעול אלא לפי הנהלים והחוק", כתב גביש במכתב.

גביש מבהיר במכתבו כי ועדת הטלוויזיה של הרשות קיבלה את ההחלטה להעלות תוכנית של ביקורת העיתונות, וחטיבת התוכניות חיפשה במשך חודשים מנחה לתוכנית, וזו הסיבה בגינה פגש את לויצקי - פגישה שלדברי גביש נעשתה ביוזמתה. לטענת גביש, הוא הפנה את לויצקי להנהלת הרשות על מנת ששם ישקלו אם יש מקום לשלבה בתוכנית.

"ההחלטה להעלות את תוכניתה של לויצקי, כמו גם ההחלטה להורידה - לנוכח כשלון התוכנית והביקורות הקשות עליה בקרב הדרגים המקצועיים ברשות השידור וכן בכלי התקשורת - התקבלו על-ידי הדרג המקצועי ברשות השידור באופן בלעדי. את הדיונים לגבי שכרה ניהלו לויצקי וסוכנה ישירות מול הדרגים המינהליים. לא השתתפתי בדיונים, לא שוחחתי מעולם עם הסוכן של לויצקי, ואף לא הייתי מכותב לחילופי המכתבים בעניינים אלה".

כאמור, מכתבו זה של גביש נשלח לאחר שבימים האחרונים הגישה לויצקי תביעה נגד רשות השידור בסך כ-780 אלף שקל, זאת בשל הורדת התוכנית שהנחתה בערוץ 1, "מקורות יודעי דבר".

בכתב התביעה טוענת לויצקי כי גביש, עמו יש לה "היכרות עמוקה שכללה גם מערכת יחסים אינטימית", לטענתה, הציע לה להנחות תוכנית שבועית בערוץ. לדבריה, היא החלה לעבוד אף שההסכם טרם נחתם, זאת לטענתה כי גביש ומנהל התוכניות דאז אורי לוי הבטיחו לה כי דרישותיה מקובלות: העסקה לשנה, 90% משכר-מנכ"ל, ושידור התוכנית למשך 9 חודשים לפחות.

עוד טענה לויצקי בכתב התביעה כי לאחר 16 תוכניות וכחצי שנה לפני תום תקופת ההעסקה המוסכמת הורדה התוכנית, והיא יודעה על כך ב-SMS. לויצקי טוענת עוד כי נפגשה עם גביש באוגוסט 2007, חודשים ספורים לאחר צאתו לאור של ספרה "העליונים" שזכה לפרסום רב. לטענתה, בפגישה הציע לה גביש את התוכנית, ואמר: "סוף-סוף נפטרו מחנן עזרן, ואני רוצה אותך, את הראש שלך, החריפות והאומץ שלך".

עם הגשת התביעה נמסר מרשות השידור בשמו של גביש, כי "לויצקי הודיעה כי אם לא ישולמו לה סכומים שלדעתה מגיעים לה, היא לא תבחל באמצעים כדי להשיגם. הנחיתי את עורכי הדין ברשות שלא לשלם תחת איומים, וזו התוצאה. הדברים יתבהרו בבית המשפט".