ביהמ"ש: הורה שילדיו לא יקיימו את הסדרי הראייה עם בן-הזוג - ייקנס

ביהמ"ש לענייני משפחה קבע כי הסבר לפיו הבת הקטינה מסרבת להיפגש עם אביה (הפרוד מאימה) לא יתקבל כתירוץ, וכי על האם להפעיל את סמכותה ההורית - אחרת תיקנס ב-500 שקל בגין כל ביקור קבוע שלא יתקיים

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים קבע כי הסבר לפיו הבת הקטינה מסרבת להיפגש עם אביה (הפרוד מאימה) אינו יכול להתקבל כתירוץ, וכי על האם להפעיל את סמכותה ההורית - אחרת תיקנס ב-500 שקל בגין כל ביקור קבוע שלא יתקיים.

מדובר בבני-זוג פרודים כשהבת נותרה במשמורת אצל האם ונקבעו הסדרי ראייה. באמצעות עו"ד יהודית מייזלס טען האב כי בתו מסרבת לבקר אצלו.

השופט בן-ציון גרינברגר ציין כי העובדה היא שהביקורים לא מתקיימים. "אין די בכך שהאם והבת מגיעות עד לביתו של האב, אם הבת לא עוברת לידיו", אמר.

הוא הדגיש כי "הטענה שהבת מסרבת לעבור לאב לביקור אינה מקובלת ולא תתקבל כ'תירוץ' לאי-קיום הביקורים". זאת, משום ש"סממן מובהק של קיום אחריותו של הורה משמורן הינו בכך שדואג לקשר תקין, בריא וזורם עם ההורה הלא משמורן.

"לשם כך על ההורה המשמורן להפעיל את מלוא סמכותו ההורים, וכמו שלא יעלה על הדעת שהורה יתן לקטינה לקבוע לבד את סדר יומה בכל הקשור לביקור סדיר בבית-ספר או בביקור לרופא - כך לא יעלה על הדעת שהקטינה תחליט ותקבע אם יתקיים ביקור אם לאו. מצב זה חייב להיפסק - ומיד". (תמ"ש 23690/03).