ארדן ייצג את ישראל בכינוס מנהיגי העולם במהלך עצרת האו"ם

מדובר למעשה בכנס מכין נוסף לקראת ועידת שינויי האקלים הגדולה שתתקיים בקופנהגן בדצמבר, ותקדם את התוכנית הכלל עולמית להפחתת פליטות גז החממה והגזים המזהמים

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ייצג את ישראל במפגש פסגה גדול של מנהיגי מדינות בנושא שינוי אקלים שיתקיים מחר (ג') באו"ם, ביוזמת המזכ"ל באן קי מון. מטרת הכינוס להניע דיאלוגים אינטראקטיביים בין מנהיגי אומות העולם ולהאיץ את ההתקדמות לקראת הסכם עולמי להפחתת פליטות גזי חממה בוועידה שתיערך בקופנהגן בדצמבר.

בכינוס ישתתפו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ומנהיגים רבים נוספים.

ארדן יצא אמש (א') לוושינגטון כדי לעמוד בראש המשלחת הישראלית לכינוס הפסגה. במסגרתה בכוונתו להציג את נכונותה של ישראל לקחת על עצמה, יחד עם הקהילה העולמית, מחויבויות ברורות להפחתת פליטות גזי חממה. במהלך ביקורו ייפגש עם מנהלת הסוכנות האמריקנית להגנה על איכות הסביבה (E.P.A), ליסה ג'קסון; מנכ"ל סוכנות האו"ם להגנת הסביבה, אכים שטיינר, יועצו המיוחד של נשיא ארה"ב לענייני אנרגיה וסביבה ושרי הגנת סביבה שונים מהאיחוד האירופי.

"ישראל שותפה לסולידריות הגלובלית בהתמודדות עם משבר האקלים העולמי, ותהיה שותפה פעילה להסכמים העתידיים להפחתת פליטות. על ישראל ושכנותיה לשתף פעולה במאבק כנגד ההתחממות העולמית בעיקר בתחומי האנרגיה והמים, ואעשה כל מאמץ לקדם יוזמות משותפות בנושא", אמר ארדן.

נזכיר, כי בדומה לשורה ארוכה של מדינות מפותחות, המשרד להגנת הסביבה שכר באחרונה את שירותי חברת המחקר מקינזי העולמית, בכדי למפות את פוטנציאל הפחתת פליטות גזי החממה בישראל ואת העלויות הכרוכות בכך. עבודה זו מהווה מבחינת המשרד הצהרת כוונות וצעד מרכזי בדרך לקביעת מדיניות מקיפה של ישראל בנושא הפחתת הפליטות. ארדן אמר, כי יוביל החלטת ממשלה מחייבת לקביעת יעדי הפחתת פליטות גזי חממה בישראל, בהתבסס על המיפוי שנעשה על-ידי מקינזי וההבנות שיושגו בועידת קופנהגן.