מייסד מרכז הממציאים חשוד שעקץ את הממציאים ואת אביב צידון

הממציא יוסף שניידר חשוד בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ■ לפני 3 שנים, במסגרת תוכנית הטלוויזיה "הכרישים", הצטרף אליו כשותף אביב צידון, בעל השליטה בחברת BVR הנסחרת בנאסד"ק

משטרת מחוז תל-אביב עצרה את איש העסקים והממציא יוסף שניידר, בן 38 מבני-ברק, מייסד "המרכז הישראלי לממציאים בשיטת שניידר" (ICOI), בחשד שהונה במיליוני שקלים את הממציאים ואת שותפו למרכז, איש העסקים אביב צידון. שניידר, החשוד בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, שוחרר אחר הצהריים בערבות בבית משפט השלום בתל-אביב.

למפלג ההונאה הגיעו באחרונה עשרות תלונות של ממציאים שפנו למרכז, שהוקם ב-2002. לפני 3 שנים, במסגרת תוכנית הטלוויזיה "הכרישים" שבשיתוף עם עיתון "דה מרקר", הצטרף אליו כשותף אביב צידון, בעל השליטה בחברת BVR הנסחרת בנאסד"ק.

שניידר נהג לבחון רעיונות שהציעו לו ממציאים שונים. הוא שירבט אבטיפוס של המוצר והעריך את עלות ייצורו, וכך ניתנה לממציא אפשרות לבחור האם להשקיע במוצר בעצמו, להיכנס לשותפות עם המרכז או למכור את הרעיון.

על-פי החשד, שניידר קיבל מעשרות ממציאים כספים תוך הבטחה שיפתח עבורם פטנטים שהמציאו. הוא הבטיח להם שפיתוח המוצר ייעשה במפעל בסין ועל-פי החשד הוא הציג בפניהם חשבוניות מזויפות מסין המעידות שהעביר כביכול את הכספים לסין. אלא שבפועל, כך התברר בחקירה, שניידר לא הכין עבור הממציאים את המוצרים וגם לאחר פניותיהם הוא המשיך להוליכם שולל.

בשיטה זו, חושדים במשטרה, הוא הוציא מכל ממציא עשרות אלפי שקלים והנזק המצטבר ממעשיו עולה לכדי מיליוני שקלים.

עוד הוא חשוד שהונה את שותפו, אביב צידון, כשהוציא גם ממנו במירמה מיליוני שקלים.