דנקנר הכריע: הספקים ימשיכו בסדרנות בשופרסל בחצי השנה הקרובה

זאת עקב פניית יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ולאחר הביקורת שנמתחה ב"גלובס" ■ עוד הודיע יו"ר אי.די.בי כי שופרסל תקלוט בסניפיה חלק ניכר מהסדרנים ותשלב אותם כעובדי שופרסל כחלק מהסכם קיבוצי

יום לאחר הביקורת שנמתחה ב"גלובס" כנגד שופרסל וההסתדרות, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר, הודיע הערב (ד') כי בעקבות פנייתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שופרסל תאפשר לספקים המעוניינים בכך להמשיך להפעיל מערך סדרנות משלהם בחנויות הרשת בחצי השנה הקרובה.

עוד הודיע דנקנר כי שופרסל תקלוט בסניפי הרשת חלק ניכר מהסדרניות והסדרנים ותשלב את כל הסדרנים הנקלטים במסגרת ההסכם הקיבוצי החל על כל עובדי שופרסל , שההסתדרות הינה צד לו.

במקביל העבירה אי.די.בי חלק מהשרביט לספקים: הצדדים הודיעו כי במהלך חצי השנה הקרובה יתבקשו הספקים לפעול למציאת סידור לאלה מעובדיהם שלא ייקלטו במסגרת הסדרנות העצמית בשופרסל.

עיני, שעד כה לא התערב באופן אישי במשבר הפיטורים הצפוי של הסדרנים מהרשת, פנה לדנקנר וביקש ממנו כי שופרסל תמצא פיתרון ראוי לעובדים במהלך העברת הסדרנות מיצרני המזון לידי הרשת.

כפי שפורסם אמש (ג'), בדיקת "גלובס" העלתה כי 2,500 סדרנים צפויים לקבל בשנה הקרובה מכתב פיטורים מעבודתם כסדרנים ברשת שופרסל, וזאת בשל מעבר עבודת הסדרנות מיצרני המזון לידי הרשת. עוד נחשף כי שופרסל החלה בהליך גיוס עובדים דרך חברות כוח-אדם ולא באמצעות יצרני המזון המעסיקים כיום את הסדרנים.

דנקנר בחר כעת להתערב באופן אישי ולמזער את הנזק לעובדים ככל הניתן.

עיני מסר הערב: "אני מקווה כי במהלך חצי השנה הקרובה כל הצדדים הנוגעים בדבר יעשו את כל שביכולתם כדי שהסדרניות והסדרנים לא יוותרו ללא פרנסה".