העליון: להגדיל הפיצוי על פרסום מודעה כוזבת באתרי היכרויות

השופט אליקים רובינשטיין: מודעה כוזבת באתר היכרויות באינטרנט, שיש בה לשון הרע ופורסמה כתוצאה מרשלנות של בעל האתר, מחייבת פיצוי משמעותי

מודעה כוזבת באתר היכרויות באינטרנט, שיש בה לשון הרע ופורסמה כתוצאה מרשלנות של בעל האתר, מחייבת פיצוי משמעותי - כך קבע שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין. לדבריו, "מודעה כזו פוגעת פגיעה קשה מאוד בשמו הטוב של מי שפרטיו מתפרסמים".

ההחלטה ניתנה במסגרת תביעה קטנה שהגיש אבי דוביצקי, שפרטיו פורסמו באתר היכרויות בידי גורם שלישי, ונכתב כי הוא "מחפש קטינות להיכרות משעשעת", "מציע שירותי מין לנשים תמורת תשלום" וכן "לנערות בחינם".

משגילה דוביצקי את דבר הפרסום פנה מיד לאתר וביקש להסירו, ואולם לדבריו בעל האתר התרשל בעצם העובדה שפרסם את הדברים. בית המשפט לתביעות קטנות חייב אותו בתשלום פיצוי בסך 400 שקל. בית המשפט המחוזי הגדיל את הסכום ל-2,500 שקל.

לדברי השופט רובינשטיין, "אין די בפיצוי מינימלי כדי לגרום למפעילי אתרים לשקול את עלותה של התנהלות זהירה אל מול הנזק האמיתי והכולל הנגרם בעטיים. בהינתן שיעור התביעות הנמוך, פיצוי מינימלי לא יהווה תמריץ כלכלי ראוי לנקוט אמצעי זהירות".

בסופו של דבר נפסק כי התובע יקבל פיצוי בסך 5,000 שקל. (ע"א 1700/10).