המשטרה צפויה להמליץ להעמיד לדין את גלעד ועמרי שרון בפרשת סיריל קרן

האחים שרון חשודים בתיווך למתן שוחד בהיקף 3 מיליון דולר ■ בנוסף צפויה המשטרה להמליץ להעמיד לדין את מרטין שלאף בגין מתן השוחד ■ המשטרה: אנו נמצאים בשלבי סיכום אחרונים בתיק, טרם גובשה עמדתנו הסופית

משטרת ישראל צפויה ככל הנראה להמליץ לפרקליטות בשבועיים הקרובים על העמדתם לדין של האחים גלעד ועמרי שרון, בניו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, בגין תיווך לכאורה למתן שוחד בפרשת סיריל קרן.

בנוסף צפויה המשטרה להמליץ להגיש כתב אישום נגד איש העסקים מרטין שלאף בגין מעורבותו בפרשה, שכן הוא חשוד במתן שוחד בהיקף 3 מיליון דולר.

מהמשטרה נמסר כי "אנו נמצאים בשלבי הסיכומים האחרונים בתיק. ראש אגף חקירות, ניצב יואב סגלוביץ', טרם גיבש את עמדתו הסופית בנושא, ועם סיום המהלך בשבועות הקרובים תצא הודעה רשמית".

אם אכן תמליץ המשטרה על ההעמדה לדין של האחים שרון, יעבור הכדור עובר למגרש של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה משה לדור. השניים יצטרכו להחליט אם להיענות להמלצת המשטרה ולהגיש כתבי אישום נגד האחים שרון ונגד שלאף.

כזכור, פרשת סיריל קרן החלה בשנת 2002, אז העביר סיריל קרן, יהודי דרום-אפריקאי וחבר של משפחת שרון, סכום של 1.5 מיליון דולר לאחד מחשבונות הבנק של המשפחה.

חקירה המשטרה העלתה כי קרן שימש כאיש קש וכי מאחוריו עמד איש העסקים האוסטרי מרטין שלאף, שלפי החשד השתמש בקרן כדי להעביר את כספי שוחד. בשלהי 2002 הועברו למשפחת שרון כ-3 מיליון דולר נוספים.

לפני כחודשיים הלך לעולמו אביו של שלאף, אך המיליונר סירב להגיע לישראל ולא השתתף בהלווייתו האב, וזאת מחשש שייעצר וייחקר בנוגע למעורבותו בפרשה הפלילית.

במשרד המשפטים צוין אז כי לא היתה כל כוונה לעצור את שלאף - אך בהחלט היתה כוונה לזמנו למתן עדות במשטרה, כדי לגבות את גירסאותיו בפרשות.

האדם המרכזי בפרשה, ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שוכב במצב של תרדמת בבית-החולים תל-השומר, מאז שהתמוטט ב-4 בינואר 2006 לאחר שעבר אירוע מוחי חמור.