סיור בפארק ההיי-טק בב"ש ינפץ כל מה שחשבתם על העיר

המצאה שמשנה את כל מה שידענו על אבטחת סייבר, מזל"טים מיוחדים, דלק רקטי ידידותי לסביבה, מערכות יירוט והגנה, תוספות למדפסות תלת-ממדיות - ועוד שלל המצאות שאי-אפשר לכתוב עליהן מפאת מורכבותן או סודיותן

פארק ההיי-טק בבאר שבע / צילום: אלון רון
פארק ההיי-טק בבאר שבע / צילום: אלון רון

פארק ההיי-טק בבאר-שבע עוד לא ממש פארק. בינתיים, הוא בייבי פארק בן שנתיים. שני בניינים חדשים של ברזל וזכוכית לא רחוק מתחנת הרכבת של האוניברסיטה, שעליהם מונפים בגאון לוגואים של החברות - 17 סך-הכול - אבל זהו. הכול די צנוע. זה לא ההבדל היחיד הבולט לעין בין פארק ההיי-טק בנגב לבין מה שמכונה "משולש ההיי-טק" של עתידים/הרצליה/רוטשילד: כאן, יש רק שתי מסעדות שעומדות ריקות, אין מקום לשתות אספרסו נורמלי, או אספרסו בכלל, והמדרכות, כמו גם הגן היפה בין הבניינים, ריקים מאדם. מה שמפתיע בהתחשב בעובדה שאלף אישה ואיש עובדים פה.

כל זה עומד להשתנות בשנים הקרובות: 23 בניינים נוספים עומדים להיבנות, מה שימתח את שטח הפארק ל-200 אלף מטרים רבועים, מרכז התקשוב העתידי של צה"ל עומד לעבור למיקום לא רחוק מכאן, כמו גם קמפוס המודיעין, שיכלול את 8200, מנהלת הסייבר הממשלתית (CERT), מרכז פיתוח של IBM, בית ספר תיכון לסייבר ועוד. פארק ההיי-טק בנגב עוד יהיה פורח.

לאחרונה, עלה הפארק לכותרות בזכות האקזיט הראשון שיצא מפה: בתחילת מארס רכשה פייפאל את חברת "סייאקטיב" (CyActive), הצופה ומונעת תקיפות סייבר על ארגונים. החברה, בת עשרה עובדים בלבד, נמצאת בחממת הסייבר של JVP, אחת משתי חממות סטארט-אפים במתחם (השנייה היא של אלביט).

לפני שנגיע לשם, אנחנו עולים לבניין של EMC ופוגשים את מאיה הופמן-לוי, מנהלת מרכז הפיתוח של החברה בבאר-שבע והרוח החיה של הפארק כולו, אישה שכולה אנרגיות חיוביות. אנחנו מסתובבים במשרדים, שנראים כמו משרדי היי-טק בכל מקום אחר: פוסטרים עם ציטטות שאמורות להשרות מוטיבציה, קפיטריה מרווחת, חדר משחקים - סליחה, Fun Room - ומסדרונות בצבעי קרם.