התחיל בדירה ברמה"ש - וצמח ממנה לפרויקט של 600 דירות

בראיון למגזין G מספר איציק ברוך גם על הפרויקטים שלו בדרום תל-אביב, על חיידק היזמות ועל המקומות שבהם הכי כדאי להשקיע

איציק ברוך / צילום: כפיר זיו
איציק ברוך / צילום: כפיר זיו

בשנת 2006, בעודו עושה את צעדיו הראשונים בתחום יזמות הנדל"ן, קיבל איציק ברוך, בעליה של קבוצת יובלים, הצעה שדווקא אפשר לסרב לה: להשקיע בדירה בשכונת מורשה ברמת-השרון, בבניין שהיה מיועד להריסה במסגרת פרויקט פינוי-בינוי. העסקה הגיעה מנציג הדיירים, שהציע לו לרכוש דירת 3 חדרים בבניין הישן תמורת 120 אלף דולרים. כשהפרויקט ייצא לפועל, עניין של שנה-שנתיים, נאמר לו, הוא יקבל במקומה דירת ארבעה חדרים.

3 שנים חלפו, הצרות הרגילות של פרויקטים מהסוג הזה נחתו בצרורות, ובסופו של דבר, החברה המארגנת התייאשה ונטשה. לברוך, שכבר תפעל כמה פרויקטים של יזמות נדל"ן, הוצע להיכנס בנעליה.

"בפינוי-בינוי", הוא מסביר, "יש שני פרמטרים. החתמת הדיירים על הסכם ושינוי התב"ע. החברה הקודמת נתקעה בשני הדברים".

אחרי התלבטות, ויחד עם שותפו לפרויקט, ישראל לוי, הרים ברוך את הכפפה. עוד כמה שנים חלפו ובעוד כחודשיים צפויים להיהרס הבניינים הראשונים במקום. במקום 168 דירות בשמונה בנייני רכבת ישנים יוקמו 588 דירות ב-4 מגדלים בני 26-23 קומות. "בזכות אותה השקעה מקרית בדירה, הגורל גלגל אותי לעסקה כל-כך משמעותית. זה פרויקט הדגל שלנו - הן בגלל נפח הפרויקט והן בגלל היקף המכירות הצפוי, של כ-1.2 מיליארד שקל".

אגב, מחירה של הדירה שרכש בזמנו ברוך, ושהייתה שער הכניסה שלו לפרויקט, זינק עוד כשהפרויקט היה בשלבי אישור לכ-1.6 מיליון שקל.