יזם האינטרנט שמנסה לכבוש את תקשורת הספורט הדיגיטלית

יזם האינטרנט מרדכי שלו ראה כבר כמעט הכול. שותפו לשעבר סיבך אותו עם השוק האפור ועם עבריינים, הוא השתקם והפך למיליונר לאחר שהקים את אתר הסטוצים Freelove, פתח אתרים משגשגים וגזר קופונים. עכשיו, לאחר שייסד את הפורטל "ישראל ספורט" וגייס כשותף את לא אחר מאשר אבי לוזון, הוא מציב לעצמו מטרה חדשה: לכבוש את פסגת עיתונות הספורט הדיגיטלית. מבחינתו, זו רק שאלה של זמן עד שאופירה אסייג ואתר ONE ייכנסו ללחץ

מרדכי שלו / צילום: איל יצהר
מרדכי שלו / צילום: איל יצהר

צריך אומץ כדי להיכנס לשוק רווי במתחרים ותיקים, גדולים, ולהצהיר שבכוונתך לבלוע אותם, או לכל הפחות לנעוץ שיניים בנתח משמעותי מחלקם. ליזם האינטרנט ואיש העסקים מרדכי שלו, 43, שהחיים שלחו אותו פעם למעלה ופעם למטה - מהסתבכויות כלכליות שהפילו אותו, עד לידיים המאיימות של השוק האפור והעולם העברייני, ועד לשיקום שכלל הקמת אימפריה קטנה של אתרי היכרויות, ששוויים הוערך בעשרות מיליוני שקלים - יש האומץ לנסות לעשות את זה.

קיראו עוד ב"גלובס"


שלו, שייסד את אתר חדשות הספורט הצעיר "ישראל ספורט" שעלה לאוויר בקיץ 2014, הוא האיש שחתום על המהלך שעורר בחודש שעבר רחשים כבדים בביצה של תקשורת הספורט הישראלית. הוא מכר כ-30% מהמניות של "ישראל ספורט" (שהשאירו בידיו 56%), על-פי שווי חברה המוערך ב-2 מיליון דולר, לאבי לוזון, שנכנס כשותף מלא, פעיל ומעורב בפורטל האנונימי עד אותו היום.

הביוגרפיה של לוזון, מהדמויות הפעילות והצבעוניות בספורט הישראלי, די מוכרת. הוא שימש במשך שנים רבות כיו"ר ההתאחדות לכדורגל (וכיום הוא חבר הנהלה), נחת על אחד הכיסאות הבכירים ביותר באופ"א, ארגון הכדורגל האירופי, שבו הוא חבר הוועד המנהל ואחד ממקורביו של נשיא הארגון מישל פלאטיני, וכבר עשרות שנים הוא האיש החזק במועדון הכדורגל מליגת העל מכבי פ"ת. כעת, בזכות מאמציו של שלו, איש העסקים הממולח אבי לוזון, שמאחוריו קריירה מצליחה בת 35 שנה בבנק דיסקונט, החליט לשים את הז'יטונים שלו גם על תעשיית תקשורת הספורט הדיגיטלית.

שלו, מייסד חברת S-Group שהחלה להתרומם בשנת 2003, אז הקימה את אתר ההיכרויות למחפשי סטוצים Freelove, מינף את המהלך עם לוזון כדי להכריז על "ישראל ספורט" כאתר שמעוניין לשבור את ההגמוניה בשוק, שמוחזקת בצבת על-ידי ONE וספורט5, כאשר גם מדורי הספורט הייעודיים של וואלה! ו-ynet נחשבים לפופולריים ביותר. "יש לנו כיום סדר גודל של 140 אלף יוניקים בחודש, וזה הולך ומשתפר, והמטרה היא להגיע כמה שיותר מהר ל-350 אלף", הוא אומר. "אני מאמין שבתוך שנתיים נתחיל להרוויח כסף. יש בשוק אתרי הספורט עוגת פרסום די גדולה, אנחנו ננגוס בה".

"אבי לוזון הוא כוח"

דיסוננס די מהותי צף מהפגישות ומשיחות הטלפון הארוכות עם מרדכי שלו. כי הוא בטח לא הטייפ-קאסט של יזם האינטרנט הממושקף, המזוקן, החנון הגאון שמגיע לפגישות עם הלפטופ על השולחן, האייפד בתיק הצד והאלגוריתמים רוחשים-בוחשים בראש; מצד שני זה גם לא איש העסקים האגרסיבי עם התספורת המסודרת, החליפה היותר מדי יקרה, הרטוריקה הזדונית-תוקפנית והפוזה המתעופפת למרחקים. מרדכי שלו מנפץ את הסדר הטבעי של היקום: שפתו אינה קולחת, הבטחותיו אינן בומבסטיות, ידיו אינן נעות ללא שליטה במרחב הפתוח. הוא בסך הכל בחור פשוט ששמח להתראיין ולא מפחד שהמראיין ידע את זה, וזה מצרך נדיר בימינו.

שלו לא נראה לי מזויף. הוא מעדיף קפה שחור, הוא אומר ביזניס (ולא ביזנס), וגם הג'ינס וחולצת הפולו תורמים לאווירה הכללית שהוא משדר, אשר באמצעותה הוא מצליח לכבוש את מאזיניו. חתול רחוב אמתי שעבר הרבה בחיים, היה בשפל הכי גדול ועכשיו הוא בדרך לצמרת, ואת כל הדרך לשם עשה בלי תואר אקדמי, בלי יומרות, בלי יח"צנים בתשלום, אלא בעיקר עם ערמות אמביציה בלתי נגמרות.

הקשר העסקי של שלו עם הכדורגל לא התחיל עם הקמת "ישראל ספורט", אלא תפס תאוצה כבר ב-2008, אז ניהל מגעים מתקדמים לרכישת הפועל ראשל"צ מהליגה השנייה מידי העירייה שהפעילה אותה אז. אך לבסוף הפסיד בהתמחרות מול שלוש קבוצות רכישה אחרות. "אני קצת מצטער שזה לא יצא אל הפועל, היה יכול להיות שם משהו יפה", הוא אומר היום.

במקביל, ניסה שלו להקים אתר לשחקני כדורגל, שהקונספט שלו, לפחות על פי החזון, הזכיר מעט את אתרי ההיכרויות. כל שחקן היה אמור לפתוח כרטיס אישי, מעין פלטפורמה שבה יציג את נתוניו האישיים, הסטטיסטיקה, ביצועים בווידיאו - כל מה שיעזור לחבר בינו ובין קבוצות, מאמנים וסוכנים שירצו להחתים אותו. בלחץ שותפיו למיזם, הביצוע עצמו התרחק מהחזון הראשוני והתמקד יותר בפעילות של סוכנות שחקנים רגילה לכל דבר, עם ניסיון להעביר שחקנים בין מועדונים ולגרוף עמלות. בשוק הזה, נטרף שלו מהר מאוד על-ידי הכרישים המקומיים, והאתר נסגר. עם "ישראל ספורט", לעומת זאת, הוא ממש לא מתכוון להיכשל.

איך נולד הרעיון לצרף את אבי לוזון כשותף?

"היו לנו דיבורים גם עם אלי אוחנה. אבל אבי לוזון הוא מספר אחת בכדורגל בארץ, ולא רק ברמת השליטה שלו בכל מה שקורה בענף, מה שיחזק אותנו בתוכן ובאייטמים שהוא יביא לאתר - הוא גם איש עסקים. יכולנו להביא מישהו שהוא שם מבחינת פרזנטוריות, כמו יורם ארבל, שהקים את ONE בתחילת הדרך. אבל רציתי להביא מישהו שגם יודע לנהל, אחד שישר רוצה להיכנס לקרביים של העסק ולהיות חלק מהמהפכה. חוץ מזה, הוא נתן לנו מקפצה מידית. להערכתי, אם האתר היה לפי שווי של 2 מיליון דולר כשהוא נכנס, אז אולי האתר שווה עכשיו 3 מיליון דולר, כי אבי לוזון הוא כוח".

איך היה המו"מ איתו?

"די מורכב מבחינה כלכלית, אבל עם זאת מאוד אנושי. הוא ראה שאני אדם גלוי, עם אמביציה. יכול להיות שהוא הסתכל עליי והזכרתי לו באיזשהו מקום את עצמו בתחילת דרכו, ואולי הוא נדלק. נוצרה כימיה של אמונה בינינו. למרות כל מיני הפחדות שהפחידו אותי לגביו - שהוא איש כוחני - אני בכלל לא ראיתי את זה".

לא כוחני? בשיחה שלי איתו לאחר הכניסה ל"ישראל ספורט" לוזון אמר שמעכשיו הכתבים באתר יצטרכו "לשרוף סוליות נעליים", או שהם "לא יהיו". רק נכנס כבוס חדש וכבר הוא מאיים על העובדים?

"לא הבנת אותו נכון, זה לא היה איום. בשביל להביא תוצאות בשוק הרווי הזה אתה צריך להביא עובדים שיהיו באג'נדה שלך וירצו לרוץ איתך. האמירה הזאת הייתה כדי להכניס את הכתבים לאטרף. אני יכול להגיד לך שהכתבים כבר אוהבים אותו, הוא התחיל לעזור להם עם בעיות שיש להם. הוא מאוד בתוך העניין. הוא נכנס לכל כתבה ורואה אותה. הוא מבקש לתקן דברים שגויים. לא חשבתי שהוא יתעסק ברזולוציות האלו, אבל אין שמח ממני על כך שהוא עושה את זה".

אז אני מבין שאחד האנשים הכי מסוקרים בספורט הישראלי הפך למסקר בעצמו. אתה לא רואה בזה טעם לפגם?

"נוני מוזס לא בכל העשייה הזאת? הוא לא מנסה להפיל את ראש הממשלה? וחצי מדינה שלו, הוא גם בעל השליטה ב-ONE (קבוצת 'ידיעות' מחזיקה ב-51% מהאתר - ש"ב). הוא גם אמור להיות מסוקר. ושלדון אדלסון לא מנסה לשמור על ראש הממשלה בשלטון? אני לא רואה שום קשר לשאלה שלך. לדעתי מה שיקרה הוא הפוך: לוזון יעזור לנו להביא את האמת לאמיתה בידיעות שנביא. הבאנו אותו מתוך אינטרס להביא את האמת, אנחנו כלי תקשורת".

אתה מיתמם. אם מחר יתגלה מקרה חמור מההתאחדות מתקופת כהונתו של לוזון כיו"ר, או איזו פדיחה נוראית של מכבי פ"ת, זה יפורסם באתר שלכם?

"זה ייכתב. אם אתה לא מאמין לי, השיחה הזאת מוקלטת. גם אם תדבר עם אבי על זה, הוא יגיד לך אותו הדבר".

"אנחנו לא מעודדים בגידות"

כשאומרים לשלו שאולי הוא קצת חי בסרט, שהיעד שהציב לעצמו, לשנות את ההגמוניה, נראה קצת דמיוני, הוא בקושי מניד עפעף. "אני כל הזמן חי בסרטים שהופכים למציאות", הוא אומר. "נכון שהרבה אתרים באו לאורך השנים עם הצהרות כאלו ואחרות, אבל אני מאמין שכמו ש'ישראל היום' בא משום מקום ואחרי כמה שנים כבש את הפסגה על חשבון 'ידיעות', אז גם אנחנו יכולים. תקשורת זה תחום שקורים בו מהפכים. בתחום שלנו, מי שעומד היום בפסגה זה ONE, והמטרה היא לכבוש אותה, במסגרת תחרות ספורטיבית ראויה".

איזה עוד סרטים הפכו למציאות אצלך?

"למשל בגיוס המשקיעים, השותפים שאני יודע להביא, שמביאים כסף חכם לשולחן. תמיד אומרים לי, 'מאיפה הבאת את השותפים האלו, מאיפה הגרלת אותם?'. ל-Freelove הכנסתי את חיים צינוביץ', וזה נתן לנו בום מאוד גדול כבר בהשקה".

איך בכלל חשבת על קונספט של אתר סטוצים?

"הייתה פעילות דומה בגרמניה שהתחילה לתפוס תאוצה. בדקנו כל מיני פלטפורמות שהיו קיימות בארץ, וראינו שאף אחד בישראל לא קורא לילד בשמו ואומר 'אני אתר להגשמת פנטזיות'. מיד אחרי ההשקה שלנו, הייתה עלינו ידיעה קטנה שהופיעה בארבע שורות באיזה מקומון. זה הביא לנו תנועה יפה של מתחברים לשירות. אחרי כמה ימים, איזה רב מירושלים התקשר אלינו והתחיל לתחקר את אחד העובדים שלי: 'אני מעלה תמונות, בטוח שלא כולם יכולים לראות אותן?'. כששמעתי שאפילו רב ירושלמי צדיק מתעניין בסטוצים, הבנתי שהקהילה הפוטנציאלית גדולה הרבה יותר ממה שאני חושב, שיש לנו כאן שיחוק חוצה גבולות. אמרתי לכל הצוות לעצור ולהתמקד מעכשיו רק ב-Freelove, ושיש להם צ'ק פתוח להשקיע בכל פעילות שהם רוצים - פרסום, שיווק. אמרתי להם שאפשר להתחיל להשתולל".

המחיר ההתחלתי הגבוה של השירות, 49 שקל לחודש, לא הרתיע את החרמנים, שלפתע גילו עולם ומלואו. "היו כאלו שביקרו אותנו, שאמרו שאתר סטוצים זו בעצם פלטפורמה של בגידות שיכולה לפרק משפחות. אז אמרו. תרשום: אנחנו לא פירקנו משפחות. בדיוק להיפך - אני מכיר אנשים שהתחתנו בעקבות היכרות ב-Freelove. אנחנו לא מעודדים בגידה, אבל אנחנו קיימים, וצריך שירות כמו שלנו. היום יש אלפי אפליקציות בסגנון הזה בארץ ובעולם".

היום התחרות בשוק הזה קשה הרבה יותר. זה בטח הזיק לכם.

"אין ספק, נפגענו לאורך השנים, הכניסה של פייסבוק טרפה את הקלפים בכל הקשור לאינטראקציה בין אנשים באינטרנט ונגסה בכל מי שעוסק בתחום. אבל למזלנו ידענו לשפוך חלק מהפעילות שלנו אל תוך הפייסבוק".

בנוסף, שכפלו שלו ושותפיו את Freelove למדינות בחו"ל, בעזרת שותף לוקאלי, בין היתר ברוסיה, רומניה, ארה"ב, מקסיקו וספרד.

הפורטפוליו של S-Group יצא כבר מזמן מגבולות הסטוצים והלבבות. "אחת ההצלחות שלנו במהלך השנים הייתה פתיחת אתר הקופונים YALLA BUY, שבשלב מסוים מכרנו", מספר שלו. "יש לנו לוח הרכב CARDEAL למכירות רכבים מיד שנייה, את מועדון הלוטו הבינלאומי WINNET, וגם חטיבת השקעות שבה אנחנו מלווים שישה יזמים צעירים בתמורה לשותפות איתם. על אחת הפעילויות התחלנו בהליך של רישום פטנט".

שלו מחזיק בקבוצה גם חטיבת שיתופי פעולה, מחבר בין רוכשים ומוכרים וגוזר קופונים. "אני מקבל הרבה הצעות, אבל המיקוד שלי הוא במה שאני יודע לעשות הכי טוב - אינטרנט".

כמה טוב? הסטוצים הפכו אותך למולטי-מיליונר?

"ברוך השם, אני לא מתלונן. את הדיווחים על ההון שלי אני מספק רק למס הכנסה, אבל נגיד כך: היום פעילות ההיכרויות מהווה כ-30%-40% מהביזנס של S-Group. אני עדיין מנסה לשמר אותה, כי היא הבייבי שלי. לפני כמה שנים פנה אליי איש עסקים ישראלי והציע לקנות 50% מהפעילות של Freelove בתמורה ל-14 מיליון שקל. אבל לא רציתי לשחרר, כי Freelove היה החבר שהציל אותי מהמקום הכי נמוך שהייתי בו".

"עוד דלקה ועוד דלקה"

אל המקום הנמוך הזה ששלו מדבר עליו הוא נפל בקיץ 2000, אז התפטר מעבודתו ב"מעריב" כמנהל מכירות ארצי של כתבי עת לילדים ונוער, כדי לפתוח עסק עצמאי ולעשות לביתו.

"רציתי להביא את הפעילות שעשיתי ב'מעריב' לגוף מתחרה ('ידיעות' - ש"ב)", הוא מספר. "הבאתי שותף שהיה בעלים של מעבדות אלקטרוניקה, והוא היה אמור לפתוח נישה נוספת בחברה - לשווק מוצרי אלקטרוניקה לוועדי עובדים. זה התחיל להתפתח כמשהו חיובי מאוד. אבל בשלב מסוים העיר אותי אחד העובדים שלי ואמר שכדאי לי לעשות בדק בית דחוף לגבי השותף, שהיה אחראי לצד הכלכלי בעוד אני מתעסק במכירות ובשיווק. גיליתי כמה דברים שהיו בשבילי כמו בוקס לפרצוף, נוקאאוט. השותף עשה עליי קומבינות, יצא מהביזנס והשאיר אותי עם חובות של מאות אלפי שקלים לבנקים ולספקים, והכי גרוע - הוא פיזר צ'קים של החברה בשוק האפור, וגם גורם עברייני היה מעורב בכל הסיפור".

נכנסת מן הסתם למעגל של איומים.

"כן. היו מתקשרים ואומרים שאם אני לא מביא את הכסף אז יבואו אליי הביתה, כל הסיפורים המוכרים. פעם אחת רצו לבוא אליי באמצע הלילה, ונכנסתי ללחץ גדול. נכנסתי למשבר גדול שנמשך שלוש שנים, וזה היה כמו גלגל שמלווה גלגל, עוד דלקה ועוד דלקה. אתה מכבה שרפה אחת ואז אתה מגלה שיש לך עוד ארבע שרפות לכבות".

למזלו של שלו, הוא יכול היה להיעזר בבני משפחתו, במיוחד בהוריו, וקיבל מהם הלוואות שנתנו לו אוויר.

"בתקופות קשות כאלו אתה מגלה מי החברים האמתיים שלך. למדתי שאין הרבה חברים בעולם הזה. רוב האנשים נמצאים לידך מתוך אינטרס. בודדים עזרו לי באותה תקופה, ברמה של עבודה, לא הלוואות. הייתה עבודה אחת שנתנה לי קצת חמצן. אבי מורגנשטרן, שהיה אז מנכ"ל כתבי עת ילדים ונוער של 'ידיעות', חיבר אותי להוצאת הספרים שלהם, והייתי פותח דוכני מכירות של ספרי וולט דיסני בתערוכות ובמקומות שיש בהם ועדי עובדים".

מה קרה לך מבחינה אישית בתוך הסיטואציה הזאת?

"המורל והאגו שלי אז היו בגובה הדשא. התביישתי. הסיטואציה הזאת הובילה גם לגירושים מאשתי הראשונה".

מה קרה שם?

"ללחץ הכספי היה המשקל העיקרי בכל הסיפור. הייתי יוצא בבוקר להילחם על פרויקטים ועל תשלומים שחייבים לי, כדי שאוכל לשלם משכורות לעובדים והוצאות שוטפות של המשרד, ושתישאר גם קצת פרנסה הביתה. שרפתי את כל החסכונות שהיו לנו, ואז, כשהייתי חוזר הביתה בערב, במקום שיהיה לי שקט כדי לאגור כוחות לעוד יום קשה למחרת, נוצרו חיכוכים: 'מה יהיה, מה יקרה אם תסגור את החברה, ואם תפשוט את הרגל מה תעשה עכשיו?', וכן הלאה. הייתה נקודת שבירה מאוד גדולה, אז קמתי ועזבתי את הבית. אמרתי שעדיף מוקדם, מאשר חס וחלילה אגיע לאותה סיטואציה כשאהיה זקן ואמצא את עצמי ברחוב בלי מישהי תומכת לידי".

בסוף הצלחת להשתקם.

"עשיתי מהפך, ניכיתי את כל החובות. עשיתי מבצעי קד"מ, קופונים כאלו ואחרים עוד לפני העידן של גרופון, וב-2003, כשהקמתי את Freelove, הגיעה פריצת הדרך הגדולה. לכן אני קורא לאתר הזה 'החבר שהציל אותי'".

"אופירה היא תותחית"

שלו ולוזון מדברים על מודל הוצאות רזה, שיאפשר לכל שקל מעוגת ההכנסות להיות שווה הרבה יותר בשורה התחתונה. שלו ממש לא בטוח שחייבים טאלנטים יקרים כדי לייצר תוכן איכותי: "קודם כל, אנחנו הולכים לעשות מהלך עם הצוות הקיים. יש לנו 28 אנשים, ושמונה מתוכם אנחנו הולכים לקדם כדי לחבר אותם פנימה, כולל תגמול יפה בשכר. אם אביא טאלנט שיש לו שם גדול, והוא יהיה שבע ולא תהיה לו אמביציה להצליח - מה הוא יועיל לי? אני רוצה אנשים שיהיה להם רצון לקדם את עצמם. אנחנו מחפשים נמרים. עדיף להיות נמר שנלחם בג'ונגל מאשר אריה שיושב וכל היום מגרבץ".

אתם חושבים להעלות את הסטנדרטים ביחס לנהוג באתרי הספורט הקיימים?

"המטרה העיקרית שלנו היא להביא אמת בפרסום בכתבות שלנו, שיהיו נטולות קידום אינטרסים של חברים או אנשי עסקים כאלו ואחרים. חשוב לנו להיות אתר נקי עם אג'נדה נקייה. זה המוטו שלנו. יש לי הרבה חברים, הרבה אנשי עסקים, גם לאבי לוזון, ותמיד אפשר לעשות איתם משהו - אבל אנחנו לא שם. לא ננצל את הבמה בשביל הדברים האלו.

"אתן לך דוגמה: לפני שאיל ברקוביץ' רכש את הפועל ראשל"צ, התקשרתי לאנשים בעירייה ושאלתי אותם אם מדובר באותו מודל עסקה שבה התעניינתי לפני שמונה שנים. החבר'ה אצלי באתר שמעו על זה ורצו להעלות ידיעה בסגנון 'מתעניינים נוספים בהפועל ראשל"צ: איש העסקים מרדכי שלו'. כמובן שפסלתי את זה על הסף".

בסדר, קו נקי ונטול אינטרסים זרים אמור להיות א'-ב' של כל כלי תקשורת באשר הוא. סטנדרטים זה גם איכות הסיקור עצמו.

"אנחנו רוצים שיהיה עומק ושורשים בתכנים, כפי שקיים לדעתי באתר הספורט של וואלה. הם עושים עבודה טובה. ממה שאני רואה, גם ספורט 5 כמעט לא נופלים בפרסומים שלהם. הם לא מפרסמים משהו שמתברר כבר במהלך הדרך כפיקציה".

עד שלוזון יתחיל להזרים לכם סקופים ממסדרונות הספורט הישראלי, למה שאני אקליק על "ישראל ספורט", אם בכלל - לפני שאקליק על ONE?

"אחרי שנעלה לאוויר בקרוב עם האפליקציה שלנו לאייפונים, תוכל לקבל על זה תשובה (כרגע האפליקציה זמינה רק באנדרואיד - ש"ב). ברגע שנהיה באוויר גם שם נצא למהלך שיווקי אגרסיבי מאוד במטרה להגיע מהר מאוד לחצי מיליון הורדות של האפליקציה, משהו שנותן לך באופן אוטומטי משקל כבד להכנסות".

לוזון מעורב בתוכן. מה איתך?

"מאז שפתחתי את 'ישראל ספורט' אני נכנס רק אליו. הצוות המאוד כישרוני שלנו מעודכן בכל מה שקורה במקומות אחרים. הם עושים את עבודת התוכן, ואתה לא מצפה ממני, אדם שמאובחן כדיסלקטי, להיות אחראי לתחום הזה. יש לי עובדים שמודעים לכל ידיעה שעולה ב-ONE".

סימנת את ONE כיעד הכיבוש, ואתה מרבה להזכיר אותם. מה לדעתך סוד ההצלחה שלהם, ושל אופירה אסייג בפרט?

"אופירה היא אדם עם הרבה אמביציה שהגיע מלמטה. היא מיתגה את ONE - אופירה זה ONE. אני מעריך את מה שהיא עושה. כדורגל וספורט מעניינים יותר גברים, ודווקא היא כאישה מכתיבה את הלוך הרוחות בתקשורת הספורט. הרבה אנשים נצמדים אליה כי הם יודעים שהיא תוכל להזניק אותם למעלה".

אחרי שלוזון נכנס לעניינים, שאלו את אופירה לגביכם, והיא אמרה שהיא לא מכירה אתכם. מה חשבת באותו רגע?

"חשבתי שזה נחמד, צחקתי. הרי ONE כתבו עלינו כמה אייטמים באתר שלהם כשהיינו בתחילת הדרך (כאשר צלם של קבוצת הכדורסל מכבי חיפה תבע אותם בסך 450 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים. התביעה הסתיימה בפשרה בסך 2,000 שקל - ש"ב). סבבה, היא תותחית, כל הכבוד לה".

לא נראה לי שהיא סופרת אתכם או מפחדת מכם.

"גם לי לא נראה לי שהיא מפחדת מאיתנו בינתיים, אבל בוא נדבר עוד שנתיים. יכול להיות שהיא לא ספרה אותנו עד שלוזון נכנס, אבל ברגע שהבאתי ג'וקר כמוהו נטרפו הקלפים מחדש. אני מאמין שהיא עוקבת אחרינו, ואם היא אומרת שלא - זה לגיטימי מבחינתה".

אחת הדרכים של ONE להגיע לפסגה הייתה גם סגנון צהוב לפעמים, למשל מדור גליצ'ים.

"לפעמים הגולש מחפש את שיר אלמליח, אז אנחנו ניתן לו את זה. גייסנו מנהלת מדור שאמור להיות דומה במהות שלו לגליצ'ים, וכבר חיברנו אותה עם כל מיני יח"צנים, עם סוכן הדוגמניות רוברטו, ועוד. אנחנו ננסה להביא את השיר אלמליח הבאה. המשחק כאן הוא טראפיק".

אם המשחק הוא טראפיק, למה שלא פשוט תראו ציצים וזהו?

"אנחנו נשמור על קו נקי. נשלב תוכן ענייני, אבל ניתן נגיעות גם לצד השני, למשחק הזה שאנשים מחפשים ואוהבים, בגבול הטעם הטוב. תירגע, לא נהיה אתר פורנו".

אישי: בן 43, נשוי בשנית ואב לחמישה, תושב ת"א

השכלה: תיכונית

שירות צבאי: פיקוד העורף

עוד משהו: אוהד של מכבי ת"א בכדורגל. שימש לתקופה קצרה כספונסר של שמשון ת"א וניהל מגעים מתקדמים לרכישת הבעלות על הפועל ראשל"צ והפועל ירושלים