הסכסוך שמשגע את עשירי מגדלי אסותא בת"א

שלושה מהדיירים המתגוררים ליד הפרויקט קיבלו פיצוי נאה מהיזמים - ועכשיו השכנים רוצים גם נתח וגם מקומות חניה ■ תושבי השכונה הוותיקים מתקוטטים בינם לבין עצמם, ועורכי הדין כבר מחממים מנועים ■ דוח G

הדמיית פרויקט היוקרה מגדלי אסותא בתל אביב / הדמיה: ויו פוינט
הדמיית פרויקט היוקרה מגדלי אסותא בתל אביב / הדמיה: ויו פוינט

תושבי האזור שבין הרחובות ז'בוטינסקי, אמסטרדם, יהושע בן נון וארבע ארצות בצפון הישן והשקט של תל-אביב, כבר הסכינו עם המחשבה שבצמוד אליהם עומד לקום מתחם ענק. המתחם יכלול שני בנייני מגורים בני 26 קומות כל אחד ועוד שני בניינים קטנים לשימור והוא נבנה על השטח שבו עמד המבנה ההיסטורי של בית החולים אסותא. כל זה, נזכיר, באזור שרוב הבניינים בו הם בני 4-3 קומות.

מעבר לגודל, יש במתחם החדש הזה גם הרבה כסף. רשימה חלקית של מי שהוזכרו כרוכשי דירות בפרויקט כוללת את אהוד ברק, גליה מאור, הראל ויזל, אלי יונס, ישי דוידי, אהרון מינקובסקי, עו"ד דליה טל, עו"ד גיורא ארדינסט, עו"ד ישראל קנטור, האדריכל משה צור (שתכנן את הפרויקט) ואחרים.

כשמוקם פרויקט גדול ונוצץ באזור ותיק ושקט, הדבר בדרך-כלל מעורר התנגדות בקרב התושבים הוותיקים, ומתחם אסותא לא היה יוצא דופן. התושבים באזור טענו שהבניינים יסתירו להם את השמש ויחסמו את האוויר, שתוספת הדיירים הרבים תגרום לעומסי תנועה ולבעיות חניה, ושאופי השכונה ופניה ישתנו לחלוטין.

עתה נוסף לסיפור עוד פרק: עימות בין שלושה מתושבי השכונה הוותיקים לבין רבים מחבריהם, בנוגע לחלוקת פיצוי לא מבוטל של 16 מיליון שקל ששילם הפרויקט החדש. מעבר לסכום הזה, נוגע העימות גם בזכות לקנות מקום חניה במתחם אסותא, סחורה נדירה באזור, תמורת 60 אלף שקל בלבד - זיל הזול במונחי הצפון הישן. וכמו בכל סכסוך שכנים, נוספות לקלחת גם אמוציות וגם האשמות הדדיות על בצע-כסף ועל חוסר הגינות.