"אלול בשביל": על כזו צעידה בישראל עוד לא שמעתם

בשבוע שעבר הסתיים המסע של קבוצת "אלול בשביל", המשלב צעידה לאורך שביל ישראל עם לימוד, מחשבה וחשבון נפש, שמתאימים לדתיים ולחילוניים כאחד

זה היה בוקרו של היום ה-22 לצעידה, בעיצומה של סופת האבק הנוראית שפקדה את הארץ, יום אחד לפני יומו האחרון של המסע. 37 משתתפי הטיול - צעירים וצעירות בני 29-21, דתיים וחילוניים, רובם בתקופת מעבר בחייהם, השכימו קום, כדרכם, לצלילי נגינת שחליל. הם ניערו מעליהם ומעל שקי השינה את האבק ששקע בלילה והתמתחו לקראת יום חדש. עד כה הם צעדו רגלית, לאורך שביל ישראל, מתל דן ועד ג'סר א-זרקא ובהמשך, לאחר דילוג רכוב ממגדל אפק שמעל ראש העין. הם התעתדו להגיע למחרת היום לירושלים, שם הסתיים המסע.

הרעיון שמאחוריו מעורר השראה: הכוונה הייתה לא סתם לצאת לטייל לאורך שביל ישראל. המשתתפים לקחו פסק זמן של ארבעה שבועות מהחיים לטובת מסע המשלב הליכה עם מחשבה, עם לימוד וגם עם חשבון נפש, ומתנהל במשך חודש אלול, שמהותו עצירה והסתכלות פנימה.

את מיזם "אלול בשביל" (בדף הפייסבוק או ElulBashvil@gmail.com, טל' 052-5637442, יגאל) הקימו בשנה שעברה כמה בוגרים של מכללת עין פרת: יגאל הרוניאן, 27, סטודנט להנדסת מחשבים באוניברסיטת בן-גוריון; שירה ברששת, 31, עובדת במדרשת עין פרת, מורה לשעבר; מתן חייט, 25, סטודנט בתוכנית רביבים באוניברסיטה העברית; ניר להב, 29, רכז תוכניות חינוכיות בגן הבוטני וחבר בצוות הבוגרים של מדרשת עין פרת; רנ"ש (רן מנשה), 32, עוסק בחינוך בלתי פורמלי ובהנחיית קבוצות; ואיתי עלדור, 30, מנהל חברת הפקות השטח פינג'אן.

"הרעיון היה לקחת תכנים שהכרנו במהלך הלימודים ותכנים נוספים, ובמקום להשתמש בהם כמקורות להרחבת הידע, להשתמש בהם כמקורות שבעזרתם אפשר לנבור עוד פנימה ולחשוב עוד על החיים שלנו ועל צעדינו הבאים, מה שלא תמיד אנחנו מספיקים לעשות", מסביר יגאל.