"אני לא מאמין לפלסטינים בשיט. בשמאלנות אין אהבת אדם"

אברי גלעד פותח את הלב בריאיון מיוחד ל"ליידי גלובס": "יש בי חרדה 'בילט אין' בתוך החומרה שלי. אני חי בלי חלומות, בלי תקוות"

אברי גלעד / צילום: אילון נופר
אברי גלעד / צילום: אילון נופר

כשהייתי בת 29, אירח אותי אברי גלעד בתוכנית הטלוויזיה 'אברהם ויעקב'. זו הייתה הפעם הראשונה שהתראיינתי בתוכנית כזו, והוקסמתי ממנו. הוא היה שנון ומלא חוש הומור, ובעיקר אהבתי את הצורה שבה הסתכל על 'מיומנה', כאילו היינו הדבר הכי מופלא שפגש בחייו. לאורך השנים, אחרי ריאיונות נוספים, הפכתי להיות אשת הקרקס, זו שמגשימה חלומות שהוא לא הגשים.

מאוחר יותר הפכנו גם לאוהבים לתקופה קצרה, ואחריה נשארנו חברי נפש. הוא, למעשה, האח הגדול שאף פעם לא היה לי. אברי ונעמה אשתו נסעו בעקבותיי בכל העולם כדי להיות לצדנו בפרמיירות חשובות, אברי היה שם בגדול כשחליתי, הגיע עם דפי לימוד של שיטת ימימה והיינו לומדים יחד, וזה תמיד רומם את רוחי.

החיים קצרים, ותמיד הרגשתי שיש ערך משמעותי לקשר בינינו. הרחבנו האחד לשני את האופקים והלב.

- כשחשבתי על הערך שאתה מביא, חשבתי שאתה בעצם ילד נצחי, וזה הופך אותך לאמיץ, כי אתה מאוד נאמן לעצמך. אתה קראת לזה "מחובר לרגשות הבסיסיים" שלך.

"כן, אני לא מוכן להעמיד פנים בשביל אף אחד על שום דבר. אם משהו מקפיץ אותי באמת, או משהו חוצה את הקווים שלי, אני לא מוכן לעשות את זה, לא משנה מי משלם לי ולא משנה מה. ואני עושה דברים, לדוגמה אם ב'הישרדות' אוכלים שרצים, ובעיניי זו חרפה, אז אני אומר את זה על המסך בשפה הכי קשה ובוטה, ולא אכפת לי באותו רגע מי משלם לי את המשכורת.

"אני לא יכול אחרת, אני שומר על רמה גבוהה של אותנטיות, אבל לא בשביל התדמית שלי כאותנטי, פשוט כי אין לי אופציה אחרת, זה כלי העבודה היחיד שלי, הקשר שלי לפנימיות שלי, אין לי כלי עבודה אחר".

- ואתה מקבל על הראש על זה?

"אני חושב שנוצרה לי - טפו טפו טפו, כי ברגע הבא זה יכול להשתנות חס וחלילה - נישה שלי בתקשורת, אני רואה כל יום את הפייסבוק שלנו בתוכנית הבוקר, שאנשים אומרים איזה כיף שיש אותך, שאתה מדבר את האמת שלך. אני עובד בשביל האמת שלי, או האמת הכללית. לא יודע, אני מניח שיש הבדל ביניהן".