פרקליטת מחוז ירושלים: "מה שעשו לנו בערוץ 10 זו שחיטה"

רות דוד ("זה הרג אותנו") ■ הטענות של בכירים בעבר ("הם גדלו בפרקליטות אחרת") ■ הפרקליטה שצילמה בסלולרי את צוות הסדרה ("כשהיא מצלמת חזרה זה אוי ואבוי?") ■ והטענות על רדיפת פוליטיקאים ("תיאוריית קונספירציה הזויה")

נורית ליטמן / צילום: איל יצהר
נורית ליטמן / צילום: איל יצהר

אנחנו נפגשות יום למחרת שידור הפרק הראשון בסדרה "דיני נפשות", שמשודרת בערוץ 10. כתב האישום החריף והפרובוקטיבי שניסחה הבמאית אורנה בן-דור נגד מערכת המשפט, מסעיר את הרוחות במשרד המשפטים. בפרט שבפרק הראשון הייתה הפרקליטות על המוקד, ונראה כי מקומה לא ייפקד גם בפרקים הבאים.

עו"ד נורית ליטמן, פרקליטת מחוז ירושלים (בתחום הפלילי), מגיעה לראיון נסערת. זו הפעם השנייה שליטמן נשלחת לייצג את עמדת המערכת אל מול הטענות שעולות בסדרה. המפגש שלה עם בן-דור לא היה כנראה מוצלח במיוחד, כיוון שבראיון ל-ynet ערב עליית הסדרה קבלה הבמאית על כך שפרקליט המדינה שי ניצן סירב לבקשותיה להתראיין, ובמקומו נשלחה ליטמן, שלא ידעה להשיב על חלק מהשאלות בנימוק שאינה מכירה את המקרים.

אפשר לתהות מדוע בוחרת המערכת לשלוח לחזית את מי שבצדק לא יכולה להתייחס לתיקים שאינם בתחום אחריותה, אבל נראה כי התשובה נמצאת בגוף השאלה. אמירות מפי ניצן, העומד בראש המערכת, מחייבות יותר מאשר אלה המושמעות מפי הכפופים לו, בכירים ככל שיהיו. מה גם שניצן אמנם חד ומבריק, אבל נתפס ציבורית כאדם יהיר. לא בדיוק הדימוי הרצוי בסדרה שמציגה את הפרקליטות כארגון כוחני.

 

ליטמן היא לא פחות חריפה, אבל פחות מושכת אש. גם בראיון הזה היא תשיב לעתים שאינה מכירה את המקרים, אבל עדיין נראה שהיא באה מוכנה וטעונה יותר, אחרי שצפתה בפרק הראשון ובפרומואים לפרקים הבאים.

"זו לא סדרה שיכולה לפקוח לנו את העיניים וללמד אותנו משהו על עצמנו", היא אומרת בכעס, "כי כשמביאים תוצר שהוא כל-כך מניפולטיבי ומלא שנאה, זה לא משהו שאני יכולה לתפוס כביקורת לגיטימית. מה שעשו לנו פה זו שחיטה. אני 25 שנה בפרקליטות ולא מכירה את המציאות שתוארה שם".

- שני בכירים לשעבר בפרקליטות המדינה, עורכי הדין אביה אלף ושמעון דולן שניהלו את המחלקה הכלכלית, התראיינו לסדרה. אלה אנשים שהכירו את הפרקליטות מבפנים.

"הם כנראה גדלו בפרקליטות אחרת. אני לא גדלתי בפרקליטות שעליה הם מדברים".