כך הפך מוקי שניידמן את ביטוח ישיר לאימפריית ענק

הטכנולוגיה שהלחיצה את חברות הביטוח הוותיקות ■ הקמפיינים האגרסיביים שהרתיחו את הסוכנים ■ מודל התמחור שקרץ לצרכנים ■ הניהול השמרני ■ דוח G

שניידמן מוקי / צילום: תמר מצפי
שניידמן מוקי / צילום: תמר מצפי

מוקי שניידמן, בעל השליטה בקבוצת "ביטוח ישיר", קיבל מתנה יפה ליום הולדתו ה-60 בתחילת השבוע שעבר: איי.די.איי, הזרוע הביטוחית בקבוצה, עקפה בבורסה את מתחרותיה הגדולות והוותיקות (מגדל, כלל, הפניקס, ואפילו הראל) ורשמה באותו יום שיא עם שווי של כ-2.8 מיליארד שקלים, הגבוה מבין חברות הביטוח.

השבוע הוא גם הצטרף לטבלת שיאני השכר של החברות הבורסאיות, יחד עם בן דודו, דורון שניידמן (שניהם דורגו יחד במקום 40, עם תגמול של כ-9.5 מיליון שקלים). שיאן השכר בענף, אגב, הוא מנכ"ל ביטוח ישיר רביב צולר, עם עלות העסקה של 7.8 מיליון שקלים, המורכבים משכר של 2.5 מיליון ועוד תגמול מנייתי ומענק.

זה מעניין, כי ביטוח ישיר הייתה חברת הביטוח הראשונה לעדכן את מדיניות תגמול הבכירים שלה לפי הוראות האוצר משנת 2014, שהגבילה את השכר ל-3.5 מיליון שקלים. העובדה שגם מוקי וגם דורון מכהנים בשתי משרות בקבוצת "צור-שמיר", המחזיקה בביטוח ישיר, איפשרה לכל אחד מהם להגיע לשכר של כ-4.7 מיליון שקלים.

"מבחינתו זה נחמד, לא יותר מזה", ממהר להרגיע אחד מחבריו בהתייחסו לשווי השוק של ביטוח ישיר. "אם הוא יתחיל להתמכר לאגו, הוא לא יהיה קיים. רוב האנשים שהתמכרו לאגו בעניינים דומים התרסקו. הוא לא עסוק בחגיגות, אלא מעדיף לשמור על העסק".

גורמים בתחום קושרים לו כתרים כמו ה"רמי לוי" או ה"מיכאל גולן" של ענף הביטוח, בהתייחסם לעובדה שביטוח ישירי הביאה לירידת מחירים בענף. אחרים, בעיקר סוכנים וגורמים בחברות מבוססות סוכנים, רואים בו מתחרה אגרסיבי עד כדי כך שהגו קמפיינים נגד החברה ואף הגיעו אל בית המשפט. שניידמן עצמו בעיקר מוריד פרופיל: אולי זה המשבר של 2008, שבמסגרתו נאלץ להוביל מהלכים עסקיים לא פשוטים (ועל כך בהמשך), אולי אלה נסיבות אישיות, אולי זה הגיל.

"זה לא שהוא ספון בביתו", מבהיר גורם שמכיר אותו מקרוב, "עדיין אפשר לראות אותו באירועים, אבל הוא כבר הרבה פחות מוחצן. לא תראי אותו משיק כנסים".

 

 

האימפריה של משפחת שניידמן
 האימפריה של משפחת שניידמן