כך נראים התיקים הכי מתוקשרים מול רשות המסים

עו"ד רו"ח אודי ברזלי מדבר על סגירת התיק נגד רוני מאנה, החקירה נגד ענבל אור, העקשנות של קובי פרץ והמיסוי נגד גוגל ואמזון ■ "צריך להסביר לאנשים שרשות המסים היא לא אויב העם" ■ ראיון

אודי ברזילי   / צילום:שלומי יוסף
אודי ברזילי / צילום:שלומי יוסף

אף גבה לא הורמה כאשר עו"ד רו"ח אודי ברזלי גויס כדי לייצג את יזמית הנדל"ן ענבל אור כשהיא נקראה לחקירה ברשות המסים. בכל זאת, מדובר באדם שמייצג בשנים האחרונות כמעט כל סלב שהסתבך בעבירות מס (רשימה חלקית: בר רפאלי, אייל גולן, קובי פרץ ויזמי הנדל"ן אסי טוכמאייר וברק רוזן). לאחרונה ברזלי אף חגג הישג, כאשר הביא לסגירת התיק נגד איש העסקים רוני מאנה, בתום 6 שנות חקירה.

נוכח הביקורת הגוברת על הפרקליטות, ולאור הטיעון הקבוע מול רשויות המס - שחוקריהן מחפשים את המפורסמים כדי לעשות מהם דוגמה למען יראו וייראו - ברזלי דווקא נשמע מתון: "אני חייב לציין שכאשר ישבתי מול הפרקליטות (בתיק של מאנה), הם הקשיבו והיו פתוחים להתהפך, ובסופו של דבר, זה גם מה שקרה", הוא אומר בראיון ל-G. "לא ראיתי שום להיטות להאשים אותו דווקא בגלל שהוא מפורסם".

- גם לא אצל ענבל אור?

"תראי, רשויות המע"מ טענו בין השאר שהיא לא סיפקה את כל החומר ולא הופיעה לכל הישיבות, והיא מנגד אמרה: הייתי בהרבה מאוד ישיבות, נתתי הרבה תשובות, הייתי בחודשי היריון מתקדמים. אז נכון שפעמיים לא הגעתי, כי לא יכולתי. אני אומר שכל זה לא היה צריך להעביר את הסוגיה מהחקירות בתחנה, שנעשו בצנעה, לחקירות במחלקת חקירות, שנעשו בפומבי ובקול ענות גבורה".

 

"ובכל זאת, זו מישהי שהייתה בפרופיל גבוה. זה כמעט חלק מהמודל העסקי שלה. היא זו שעומדת בפרונט בשם החברה שלה, בשלטי החוצות. גם אם מבקרים את ההתנהלות שלה, לראות נפילה של בן אדם בזמן כל-כך קצר זה מחזה קשה. לא כל אחד היה יכול להחזיק מעמד כשכל עולמו מתמוטט עליו תוך 30 יום".