יזמות דיגיטלית: איך הופכים בלוגים למקור הכנסה?

הן השכילו לפרוץ את הגבולות הווירטואליים ולייצר מהבלוג שלהן הכנסות. יוצאות מהמסך, פרויקט

קרן שביט / צילום: ליאן מונין
קרן שביט / צילום: ליאן מונין

מהלכים גדולים בתנועות קטנות ומדויקות - קרן שביט, 'טוב ויפה'

התחלה.
שביט היא מעצבת רב תחומית, בוגרת המכון הטכנולוגי בחולון. לפני שש שנים פתחה את בלוג הלייף סטייל שלה, שמשמש גם כחנות. "הבלוג נולד כשחיפשתי את ערוצי הביזנס שלי. עד אז עסקתי כארבע שנים בעיצוב אירועים ובסדנאות יצירה לנשים בעבודות נייר ומתכת. הבנתי שיש לי ערוצים עם פוטנציאל גדול לפרנסה, והחלטתי למכור רק דברים שאני אוהבת באופן אישי".

קיראו עוד ב"גלובס"


ייעוד.
"בגילי, 43, ועם ניסיוני, אני כבר יודעת מה גורם לי אושר ומשמח אותי. אני רוצה ללמד אנשים איך לחייך בעצמם. 'טוב ויפה' זה הכיוון שאליו אני הולכת בכל מעשיי - לשמח אנשים על ידי תיווך של כל הטוב והיפה שאני מוצאת".

מכירות.
"המוצר המסחרי הראשון שייצרתי ומכרתי היה תכשיטי וינטג'. התחלתי לייבא באופן פרטי רכיבים ייחודיים, התקנתי את התכשיטים ומכרתי באתר. אחר כך התחיל העניין בגלביות - קניתי גלביה בסיני, הכנסתי בה שינויים קלים שמקסמו אותה, והתחלתי לייצר קו ביגוד. את הגלביות הראשונות מכרתי באירוע שעשיתי בבית והגיעו אליו 150 נשים. זה הפך לסדרה של יותר מ-30 ירידים שעשיתי יחד עם עוד 10 מעצבות שבחרתי".

הצלחה.
"ערכתי יריד בבית פרטי בכפר הס. הבעלים השאירה לי מפתח, וטסה לחו"ל. זו הייתה הפעם הראשונה ששכרתי מפיק ומעצב, ואני עסקתי באוצרות ובשיווק. האירוע היה כל כך מוצלח, שרכבים מילאו את רחובות הכפר בכל סוף השבוע. אם לא הייתי מכירה שם את הקב"ט, האירוע היה נסגר באמצע".

נקודת מפנה.
"ארגנתי אירוע, חתמתי עם 120 מעצבים, ושבוע לפני התאריך הלוקיישן נפסל בגלל אישורי רשויות. בלית ברירה שילמתי שכירות גדולה על גני התערוכה בתל אביב. בסוף ביקרו ביריד 30 אלף איש בשלושה ימים, אבל אני לא התחברתי אליו. הוא היה גדול והמוני מדי. משהו ששלטתי בו, עבר לשלוט בי. החלטתי לחזור אחורה, למקום עם גישה לטבע. הבנתי שאני צריכה לחדש, ולאו דווקא לגדול".

שיווק.
"אני לא מפעילה יחסי ציבור. לבלוג יש דף פייסבוק עם 17 אלף אוהדים, ובדף האישי יש לי 5,000 חברים ועוד כ-7,000 עוקבים".

פופ-אפ.
"לקחתי חנות קטנה בשינקין בתל אביב, למשך ארבעה שבועות. מבחינה מסחרית זה היה המיזם הכי כלכלי שעשיתי אי פעם. מסתבר שאפשר להוביל מהלכים גדולים בתנועות קטנות ומדויקות".

להגיד לא.
"חיזרו אחריי הרבה יזמים - נדל"ניסטים, אנשי עסקים ובעלי מתחמים. הם רצו למסחר את העסק, אבל זו לא אני. בינתיים פתחתי חנות במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת, ואני מתכננת חנות אינטרנטית משוכללת במיוחד".

קרן שביט / צילום: ליאן מונין

הארנבת שיצאה לחצר - שלי גרוס, 'המלבישה'

התחלה.
"הייתי מעצבת גרפית, וכשנולד בני הבכור רציתי להיות איתו שנה בבית. השנה הפכה לחמש שנים, עד שהתחלתי להרגיש שוב רעב יצירתי. כיוון שהייתי בת 35 ועם אפס ניסיון, הדבר ההגיוני לעשות היה לפתוח בלוג אופנה שבו אוכל להראות מה אני יודעת, או מה שנדמה לי שאני יודעת".

תכנון.
"בן זוגי ואני עשינו מין טבלה כדי לחשב כמה זמן נוכל לחיות ממשכורת אחת. היה כתוב בה שתוך שלושה חודשים אני צריכה להשיג חצי משרה בתחום, ותוך שנה משרה מלאה. תוך דקה בערך מרגע פתיחת הבלוג, קיבלתי פניות כמעט מכל העיתונים".

מספרים.
הבלוג רושם עשרות אלפי כניסות בחודש. אין לו דף פייסבוק ייעודי. לגרוס יש יותר מ-3,500 עוקבים באינסטגרם.

מקפצה.
"בלי הבלוג לא הייתי הופכת לעיתונאית. בסרט 'טרילוגיית סיפורי ניו יורק' מסופר על ארנבון שמחפש חברים כי הוא חדש בשכונה. אמא שלו מייעצת לו לצאת לחצר ולשחק שם, החברים כבר יבואו. זה מה שקרה גם לי".

הדבר הבא.
"לכתיבת הספר שלי, שיוצא בקרוב, הגעתי דרך קוראת קבועה של הבלוג - יערה שחורי, סופרת ועורכת בהוצאת כתר".

שלי גרוס / צילום: רותם רייצ'ל חן ל-GoStyle

 

הכי יקרים בשוק - רביד מנשה ואיילת פסטרנק, 'סטייל גורו'

התחלה.
"לפני כעשור, כשסטיילינג עוד נתפס כמותרות*לנשים עשירות. הייתי יחצנית של אמנים מובילים ואיילת הייתה מהנדסת מחשבים בחברת הייטק. ראינו עד כמה המראה החיצוני שלנו משפיע על תפיסת הערך העצמי בכל תחומי החיים, ומהמקום הזה התחלנו לייעץ לנשים על יציאה מאזור הנוחות, ניהול נכון של המלתחה וגם חיסכון כספי".

ערוצי פעילות.
"יש לנו אתר עם שיעורי חינם, תוכנית סטיילינג בערוץ היוטיוב שלנו, וקבוצת פייסבוק שבה כל אחת מוזמנת להעלות סלפי של עצמה, ולבקש עצות. בנוסף אנו עושות אימון אישי וקורסים לייעוץ סטיילינג אישי".

קהל.
"נשים שקונות הרבה אבל אף פעם אין להן מה ללבוש, שהארון שלהן משעמם אותן. רמז: כשאין מה ללבוש, הטעות הכי גדולה היא לקנות בגדים חדשים. יש לנו היום אשת מכירות, והיא מביאה את הלקוחות לקורסים עצמם. הקורסים שלנו הכי יקרים בשוק".

הכנסות.
"אנחנו מקבלות תשלום על קורסי הסטיילינג, הרצאות וסדנאות בפני כל מיני גופים, ושופינג אישי. אני מאמינה שאת לא יכולה לתת את כל כולך, אם אינך מרוויחה כראוי".

פוטנציאל.
"יש כאלה שמשתתפות רק בפעילות הקהילתית החינמית, ולא מתקדמות הלאה, אבל הן הופכות לשגרירות שלנו - הן ימליצו עלינו ובטווח הרחוק יביאו את הלקוחות העתידיים".

קשר אישי.
"כשאני פוגשת לקוחה בפעם הראשונה, במקום ללחוץ ידיים אנחנו מתחבקות, כי מבחינתה כבר היינו אצלה בסלון הרבה פעמים. גיליתי שתשוקה זה דבר מידבק. כשאת עושה מה שאת עושה מהלב, היכולת שלך להשפיע גדולה יותר".

רביד מנשה ואיילת פסטרנק / צילום: לעד בר שלו