מה האתגר הגדול ביותר בניהול פירמות עורכי דין?

ראשי משרדי עורכי הדין המובילים בישראל התכנסו לארוחת צהריים משפטית במסעדת "בלו סקיי" שבמלון קרלטון תל-אביב ■ וגם: מה חושב הסופר א.ב יהושוע על זכייתו של דילן בפרס נובל?

ענת אנג'ל, ליאור סושרד ואודי אנג'ל  / צילום: שוקה כהן ענת אנג'ל, ליאור סושרד ואודי אנג'ל / צילום: שוקה כהן
שירי דובר 21.11.2016

לא לבייש את הפירמה

משרד עורכי הדין הגלובלי DLA PIPER, ערך בשבוע שעבר ארוחת צהריים משפטית משהו, לראשי משרדי עורכי הדין המובילים בישראל. האירוע התקיים במסעדת "בלו סקיי" שבמלון קרלטון תל-אביב.

במהלך הארוחה נערך דיון מקצועי על האתגרים והחידושים בתחום של ניהול פירמות עורכי דין. באורחים: סיימון לוין, מנכ"ל גלובלי משותף ב-DLA PIPER, שהגיע לאירוע מלונדון; ג'רמי לוסטמן, ראש שלוחת המשרד בישראל; מאיר לינזן, שותף מנהל בהרצוג פוקס נאמן; אהרון למפרט מגולדפרב זליגמן, סיימון וינטראוב מיגאל ארנון, נעמי מרילס, DLA PIPER ; ג'פרי רשב"א ממשרד אברמזון ושות' ואחרים. בהתייחסו לאתגרים הגדולים אמר לוין כי "האתגר המרכזי בניהול פירמת עורכי דין הוא - כיצד להמשיך ולאתגר את המוחות הטובים ביותר להגיע למקצוע, ולבנות להם מסלול הכשרה לעולם המשפט העתידי, אשר ימשיך להשתנות ולהפוך לדינמי".

ג'רמי לוסטמן, סיימון לוין, נעמי מרילס / צילום: ישראל הדרי
 ג'רמי לוסטמן, סיימון לוין, נעמי מרילס / צילום: ישראל הדרי

עסקים, שירה ובוב דילן

מה חושב הסופר א.ב יהושוע על זכייתו של דילן בפרס נובל?

המשורר ובן משפחת העסקים, מירון ח. איזקסון חגג 60. המאורע צוין ביום שישי האחרון בתיאטרון צוותא בתל-אביב, אליו הגיעו המוזמנים, בהם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ורעייתו מיכל; מרגלית וחנן מלצר, שופט בית המשפט העליון; עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס; איש העסקים אורני איזקסון, אחיו של מירון; והשופט מנחם פינקלשטיין.

משפחת איזקסון מוכרת כמי שמשלבת בין יצירה (פועלו של מירון) ועסקים - לאורך העשורים האחרונים המשפחה מעורבת במיזמי נדל"ן, באזור השרון בעיקר, קשרים בענפים שונים, כמו גם בקשר עסקי עם תד הריסון. עוד באירוע, נערך פאנל בו השתתף הסופר א.ב יהושע. כשנשאל האחרון מה הוא חושב על זכייתו של בוב דילן בפרס נובל לספרות, ענה יהושע כי "העובדה שדילן קיבל את הפרס מראה מה שווה הפרס הזה".

בני הזוג מלצר, מירון איזקסון, ובני הזוג הרצוג / צילום: דינה גונה
 בני הזוג מלצר, מירון איזקסון, ובני הזוג הרצוג / צילום: דינה גונה

הזמנה לפגישה עם פרופ' ברנקו מילנוביץ'

"ההכנסות של מעמד הביניים במדינות העשירות ירדו ריאלית ביחס לכמעט כל קבוצה אחרת בעולם ב-20 השנים האחרונות", כך טוען פרופ' ברנקו מילנוביץ', נשיא המרכז ללימודים מתקדמים ב-City University of New York.

מילנוביץ' ייקח חלק בוועידת ישראל לעסקים 2016, בה ישתתף בדיון בנושא עתיד מעמד הביניים.

מילנוביץ' חוקר אי-שיוויון גלובלי. הוא שימש ככלכלן בכיר במחלקת המחקר של הבנק העולמי במשך כ-20 שנה וכחוקר בכיר במכון קרנגי לשלום בוושינגטון.

הוא פרסם מספר רב של מחקרים בנושא חלוקת ההכנסות הגלובלית והשפעות הגלובליזציה עליהן.

ספרו האחרון, "אלה שיש להם ואלה שאין להם: היסטוריה קצרה וייחודית של אי השוויון בעולם", זכה לתפוצה נרחבת. מילנוביץ' חוקר בעיקר מה קרה להכנסות של אזרחי כל העולם בעידן הגלובליזציה - מי זינק ומי דרך במקום. לטענתו, בתקופת השיא של הגלובליזציה, התרחשה בעולם חלוקה מחדש של ההכנסות בקנה מידה עצום.

ברנקו מילנוביץ' /  צילום: תמר מצפי
 ברנקו מילנוביץ' / צילום: תמר מצפי

מי השיקו את מתחם חדרי הבריחה החדש בתל-אביב?

טרנד חדרי הבריחה ממשיך להתפשט, כאשר אמש (א') נפתח רשמית מתחם ESCAPE CITY בבית אל על בתל-אביב. מאחורי המיזם החדש עומד מקבץ עסקי-משפחתי הכולל את אמן החושים ליאור סושרד, רון פדרמן, ממשפחת בעלי מלונות דן ואת דן דואניאס, ממשפחת בעלי מודי (MODY) קרמיקה.

בנמלטים להשקה החגיגית של חדרי הבריחה נצפו בני המשפחה כמו גם חברים וקולגות, בהם: עמי פדרמן, מבעלי מלונות דן ובתו דניאלה; אורי פדרמן מנכ"ל ובעלי קפה לנדוור; רינה ודוד דואניאס, מבעלי מודי קרמיקה; רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו; מודי ושרון כידון מבעלי גיתם; דורון הלפרין; ג. יפית; אודי אנג'ל ורעייתו ענת; אודי שמאי, מנכ"ל ובעלי פיצה האט ישראל ורבים אחרים.

ענת אנג'ל, ליאור סושרד ואודי אנג'ל  / צילום: שוקה כהן
 ענת אנג'ל, ליאור סושרד ואודי אנג'ל / צילום: שוקה כהן

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.