נעילה חיובית בבורסה בת"א; פריגו טסה כ-9% לקראת הסיום

נטייה לעליות בבורסות אירופה וארה"ב ■ פיץ' אישררה את דירוג האשראי של ישראל ■ טבע אישרה היום את הדיווחים על עזיבת סמנכ"ל הכספים ■ שופרסל יוצאת להנפקת מניות ■ טראמפ עתיד להציג היום רפורמה כלכלית

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הלל קורן 26.04.2017

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ד') בעליות קלות, בדומה למגמה בבורסות אירופה ובוול סטריט. בבורסות אסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה חיובית.

 

חברת הדירוג פיץ' אישררה היום את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ עם תחזית יציבה. על פי החברה, דירוג האשראי של ישראל מאוזן בין חשבונות חיצוניים חזקים, חוסן מוסדי וביצועים מאקרו-כלכליים איתנים לבין יחס חוב ממשלתי לתוצר שעודנו גבוה ביחס למדינות הייחוס וסיכונים פוליטיים וביטחוניים. (לסיפור המלא

תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת ממשיכות לתדלק את העליות בשווקים, כאשר "תרחיש האימים" של המשקיעים לא התממש. החשש הגדולה היה ששני מועמדי הפלגים הקיצוניים מלנשון ולה-פן יתמודדו בסיבוב השני ראש בראש על המפתחות לארמון האליזה. אולם, בניגוד לברקזיט ולבחירות בארה"ב, הפעם הסקרים המוקדמים ניבאו בצורה נכונה את התוצאה והמועמד המתון עמנואל מקרון עלה לסיבוב השני לצד מארין לה-פן. מרבית הסקרים מעניקים ללה-פן סיכויים קלושים לזכות בסיבוב השני לעומת סיכוי של כ-60% שמקרון יהיה נשיא צרפת הבא. בעקבות כך תיאבון הסיכון של המשקיעים גדל עוד יותר ועדות לכך היא חזרת המשקיעים לשוק המניות ועליית תשואות האג"ח הממשלתיות.

האירוע הבא שאליו ממתינים המשקיעים בכיליון עיניים הוא הצגת הרפורמה הכלכלית החדשה של טראמפ. נשיא ארה"ב הודיע בשבוע שעבר כי יציג השבוע את הרפורמה, שעיקרה הפחתת מסים כוללת הן לציבור והן לסקטור העסקי, זאת לצד הרחבה פיסקאלית והקלות מהותיות ברגולציה. לפי הערכות, טראמפ יציג את הרפורמה כבר היום, ועולה השאלה האם הוא יספק את הסחורה או יציג רפורמה מרוככת, כזו שאומנם יהיה לה סיכוי לעבור את משוכת הקונגרס, אך לא תתקבל באהדה ע"י המשקיעים.

פריגו טסה כ-9% במחזור גבוה מהרגיל לקראת סיום המסחר על רקע עליות גבוהות בוול סטריט ולאחר שדירקטוריון החברה הודיע כי הוא שוקל להציג מחדש את הדוחות של 2014-15, בהמלצת רואי החשבון של החברה.

טבע  (4978 ,‎+0.57%‏) נחלשה אתמול על רקע הדיווחים כי סמנכ"ל הכספים וסגן הנשיא הבכיר איל דשא בדרך החוצה מהחברה וצפוי להתמנות ליו"ר חברת ישראכארט. היום אישרה החברה את הדיווח. המניה התאוששה וטיפסה ביותר מ-2%.

מניות קבוצת דלק  (43410 ,‎+0.56%‏) , דלק קידוחים   (950.4 ,‎+1.54%‏) ואבנר , הודיעו אתמול כי יעבירו כל אחת כ-5% מהחזקותיהם במאגר תמר לחברה ייעודית שתגייס חוב ותפיק את מניותיה בבורסה. התמורה ממכירת הנתח מתמר תשמש את דלק קידוחים ואבנר לתשלום דיבידנדים למשקיעים.

שופרסל  (2350 ,‎-1.67%‏) דיווחה הבוקר לבורסה כי היא בוחנת הנפקה לציבור של מניותיה, שיוצעו בהצעה אחידה. ההנפקה תיעשה באמצעות תשקיף מדף קיים של החברה. החברה מדגישה בדיווח כי אין ודאות לגבי ביצוע ההנפקה, העיתוי שלה, היקפה ותנאיה, אך מדף המכרז למשקיעים מסווגים שהופץ והגיע לידי "גלובס" עולה, כי החברה תציע הנחה של 4.5% על מחיר השוק הבוקר בפתיחת המסחר בבורסה - 17.65 שקל למניה, ובסה"כ חבילה של 100 מניות תמורת 1,765 שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הבורסה בת"א
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.