כתב אישום נגד ברקליס בבריטניה: הונאה בגיוס כספים מקטאר

האישום נגד הבנק הבריטי, המנכ"ל שלו ו-4 בכירים נוספים, הוא בחשד למתן קו אשראי לקטאר, תמורת הזרמת הון של 15 מיליארד דולר לבנק ממשקיעים קטארים בזמן המשבר הפיננסי

בנק ברקליס / צלם: רויטרס בנק ברקליס / צלם: רויטרס
שירות גלובס 21.06.2017

בית משפט בבריטניה הגיש כתב אישום נגד בנק ברקליס בחשד להונאה בכל הנוגע לגיוס כספים ממשקיעים מקטאר ב-2008, שהביא לבנק הון של 15 מיליארד דולר שאיפשר לו לצלוח את המשבר הפיננסי הגדול ללא חילוץ ממשלתי כפי שהיה לבנקים בריטיים אחרים כמו לוידס ו-RBS.

כתב האישום הפלילי הוגש נגד הבנק, וכן נגד המנכ"ל ג'ון ס. וארלי ו-4 בכירים נוספים, על העסקאות המפוקפקות האלה מול המשקיעים הקטארים. האישומים הרשמיים שהוגשו הם קשירת קשר לביצוע הונאה, וסיוע פיננסי שלא כדין - על מתן קו אשראי של 3 מיליארד דולר לקטאר. 

לפי האישום, הזרמת ההון מהמשקיעים הקטארים, ובינהם קרנות ממשלתיות, הגיעה בתמורה להענקת ההלוואה של 3 מיליארד דולר למדינת קטאר, ולכן ההיבט הפלילי.

האישום הזה הוא הראשון נגד בנק גדול והמנכ"ל שלו בעניין פעולות שננקטו במשבר הפיננסי הגדול. האישום הגיע לאחר חקירה בת 5 שנים של הרשות למניעת הונאות בבריטניה (SFO). 

באם יורשעו, החמישה עלולים לספוג עונש מאסר של עד 10 שנים. עורכי הדין המייצגים אותם סירבו להגיב.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בריטניהברקליסהונאהכתב אישוםקטר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.