מיה ליקוורניק: "כחלון הרגיש בנוח עם מועמד אחר, זה בסדר"

לדברי עורכת הדין הבכירה שהפסידה בהתמודדות על ניהול רשות החברות: "זה לא מרפה את ידי, אתמודד על תפקידים ציבוריים אחרים בעתיד"

מיה ליקוורניק: “קוינט הוא בחור עם רקורד עשיר מאוד של הרבה שנים” / צילום: תמר מצפי מיה ליקוורניק: “קוינט הוא בחור עם רקורד עשיר מאוד של הרבה שנים” / צילום: תמר מצפי
חן מענית 09.10.2017

המועמדות הבולטת ביותר שהפסידה במרוץ לתפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות היא עו"ד מיה ליקוורניק, שותפה בכירה לשעבר בפירמת עוה"ד הגדולה בארץ - מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'. למרות ניסיונה הרב והערכה כללית שיש אליה בעולם העסקים והמשפט, ואף שנכללה ברשימת שלושת המועמדים הסופיים שעליהם המליצה ועדת האיתור, העדיף שר האוצר, משה כחלון, לבחור לתפקיד בעו"ד יעקב (ינקי) קוינט.

ביום שאחרי, ליקוורניק מודה שהיא מאוד מאוכזבת מהתוצאה, אבל מבהירה מיד ש"ההעדפה של יעקב קוינט על פניי לתפקיד מנהל רשות החברות, לא תרפה את ידיי מלהתמודד על תפקידים ציבוריים נוספים ככול שיהיו בעתיד".

- נפגעת מהחלטת שר האוצר?

"לא נעלבתי ולא נפגעתי מההחלטה. אין לי מושג מה היו השיקולים של השר כחלון, אבל אני בטוחה שהוא עשה את מה שהוא חשב לנכון ואני יכולה רק לאחל לינקי קוינט הצלחה".

- הייתה תחושה שהמכרז הזה סגור מראש. למה לדעתך הועדף קוינט על פנייך ועל פני המתמודדים האחרים?

"אני חושבת ששר האוצר חיפש איש אמון והוא מכיר את ינקי קוינט ומרגיש אתו בנוח. זו זכותו. עובדה שגם ועדת האיתור חשבה שקוינט מתאים לתפקיד. אין לי שום טענה בהקשר הזה. אני לא חושבת שיש שאלה אם אני מתאימה, אני חושבת שכל מי שהגיע לקו הסיום נשמע כמועמד מתאים. בסוף, השר צריך לעבוד עם המועמד והוא בחר במועמד שהוא מרגיש אתו בנוח ומעריך. קוינט הוא בחור עם רקורד עשיר מאוד של הרבה שנים".

עם זאת, ליקוורניק אומרת ש"חשוב שאנשים מהשוק הפרטי יבואו לעשייה ציבורית, ושהפלטפורמה הציבורית תקבל אותם בברכה. מיכל הלפרין באה מהשוק הפרטי (ממשרד מיתר לתפקיד הממונה על הגבלים עסקיים. ח"מ)".

- מהם הדברים הדחופים שצריך לדעתך לטפל בהם מנהל רשות החברות הממשלתיות הנכנס?

"יש הרבה מה לעשות עם החברות הממשלתיות. צריכה להיעשות הרבה חשיבה לגביהן. אמרתי לשר האוצר שככול שאני לא אבחר לתפקיד, אשמח לעמוד לרשותו ולעזור בכל תהליך שהוא ואני אומרת את זה גם היום. בסך הכול, החברות הממשלתיות הן מאוד חשובות למשק ולכל אזרחי המדינה. חברות ענק כמו חברת החשמל, התעשיות הצבאיות, הנמלים וחברות נוספות. המדינה מתקשה לקדם תהליכים בחלק מהן, למשל, בחברת החשמל, ומצליחה יותר במקומות אחרים, כמו בנמלים ששם מצליחים להכניס תחרות. עם זאת, חברת החשמל יכולה להישאר בידי המדינה ועדיין לקיים תחרות בשוק החשמל. יש אתגרים גדולים ומעניינים".

- דיברת על הדברים הללו עם שר האוצר?

"אני מעדיפה להשאיר את זה לשיחות שהיו לי עם השר".

לפני שנה, באוקטובר 2016, הודיעה עו"ד ליקוורניק על החלטתה לפרוש בסוף 2016 מעיסוק בעריכת דין ומהשותפות במשרד מיתר, אחרי 30 שנה שבהן עסקה במקצוע. ההודעה על הפרישה הפתיעה רבים, שכן ליקוורניק המוכשרת הגיעה בשנים האחרונות למעמד של אחת מעורכות הדין המובילות בארץ בתחום המסחרי. כשהיא נשאלת איך ממלאת כיום את זמנה, ליקוורניק אומרת ש"אני נהנית מפסק הזמן שלקחתי יותר משיכולתי לתאר לעצמי. אני מאוד נהנית וממשיכה לעבוד כיועצת במשרד מיתר".

נהנית מהחופש שלקחה יותר או פחות, דבר אחד ברור מההתמודדות של ליקוורניק על תפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות ומהשיחה איתה היום: היא רחוקה מלצאת לפנסיה ולהעביר את זמנה בבטלה. מי שלא רצה אותה ברשות החברות הממשלתיות, יקבל אותה בתפקידים ציבוריים אחרים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
משה כחלוןרשות החברות הממשלתיותמיה ליקוורניקיעקב קוינט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.