המפכ"ל מגיב להתקפות נתניהו: מגבה את החוקרים

רנ"צ רוני אלשיך לבכירי המשטרה: "ההתנפלות על משטרת ישראל לא ברורה; אנו נשמור על טוהר החקירות ועל ידיים נקיות, נעשה את עבודתנו בממלכתיות וללא משוא-פנים"

מפכ"ל המשטרה אלשיך / צילום: אוריה תדמור מפכ"ל המשטרה אלשיך / צילום: אוריה תדמור
מלכה רדוזקוביץ' 16.10.2017

לאחר שהמשטרה מסרה אתמול (א'), בתגובה להתקפת ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת שטען להדלפות בנושא החקירות נגדו, כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות", וכי היא "לא תיגרר להתקפות שנועדו לשבש את עבודת המשטרה" - הגיע תור המפקח הכללי שלה: המפכ"ל רוני אלשיך התבטא היום (ב') בפני בכירי המשטרה ואמר כי הוא מגבה באופן מלא את החוקרים, וכי הוא נותן אמון מלא באופן שבו מתנהלות החקירות הרגישות במשטרה.

"אין לי ספק שההדלפות שעליהן מדברים לא מגיעות מהמשטרה. בחדר הזה יושבים אך ורק קצינים שעברו את המבדק התעסוקתי", אמר המפכ"ל, והוסיף כי "ההתנפלות על המשטרה לא ברורה. אין שום ארגון שעוסק באכיפת חוק שעשה מה שעשתה המשטרה בטיפול בהדלפות. אנחנו נשמור על טוהר החקירות ועל ידיים נקיות, נעשה את עבודתנו בממלכתיות וללא משוא-פנים".

במוצאי שבת תקף נתניהו את המשטרה, בעקבות פרסום בחדשות 2 על המשך חקירותיו בתיקי 1000 ו-2000, וטען כי אלשיך אמנם החליט עם כניסתו לתפקיד כי לא יהיו הדלפות מחקירות, אך "ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנימין נתניהוהדלפותמשטרת ישראלרוני אלשיך
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.