המשטרה לנתניהו: מתקפות חסרות שחר פוגעות בשלטון החוק

(עדכון) - "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק" ■ נתניהו אמש: "ההדלפות הפכו לצונמי, וההחלטה של אלשיך להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה"

חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר  גלעד ארדן,  בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ
חילופי מפכלים במשרד רהמ בנימין נתניהו, השר גלעד ארדן, בנצי סאו , רוני אלשיך / צילום : חיים צח לע"מ

לאחר ההתקפה החריפה של ראש הממשלה נגד המפכ"ל, במשטרה הגיבו לדברי בנימין נתניהו, ואמרו כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הגיב לנתניהו, וכתב בטוויטר כי "זה מתחיל. נתניהו בדרכו מטה, מוכן לשרוף את המדינה. רדיפה בזויה ומסוכנת של מוסדות המדינה. כשהחוק מאיים על ביבי, ביבי מאיים על החוק". יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) אמר כי "מה שהחל באמנים, עיתונאים ושופטים, מגיע לשוטרים. שיסוי, הסתה ופילוג למען האינטרס האישי בכל מחיר, גם במחיר אחדות העם".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כינה את הודעת נתניהו "בושה", ואמר כי "‏התקפת נתניהו על המפכ"ל - שפל חדש בניסיון לאיים על שלטון החוק במדינה". ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי "עכשיו גם המפכ"ל על הכוונת של נתניהו. צריך להתייצב בצד גורמי אכיפת החוק ונגד המתקפות של נתניהו. שמירה על שלטון החוק חשובה יותר ממנו".

כזכור, במסגרת ההיערכות לקראת חקירות משטרתיות האמורות להתקיים בתקופה הקרובה, נתניהו החליט כמכת מנע פוליטית לתקוף באופן ישיר ובוטה את העומד בראש משטרת ישראל, המפכ״ל רוני אלשיך. בהודעה חריגה שפרסם דוברו של נתניהו, עופר גולן, נאמר על המפכ״ל שבמקום לעסוק בהדלפות מן המשטרה, המפכ״ל נעזר ביועץ פוליטי ליאור חורב שמדליף ללא הרף.

״כשהמפכ״ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה״.

נתניהו, באמצעות דוברו, הוסיף כי ״הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר, גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום״.

בשבוע שעבר תקף ראש הממשלה את עיתון ידיעות אחרונות בשל שורה של פרסומים נגדו ונגד בני משפחתו. ״בערב סוכות מחזרו כתבת שער על רעייתי שרה שכל הכותרות בה יתבררו כמופרכות לחלוטין בשימוע. בערב שמחת תורה מחזרו כתבת שער נגדי עם טענות של בוגי יעלון, שכבר הופרכו על-ידי פרקליט המדינה. בין לבין הם מחזרו כתבת רכילות מכפישה על בני יאיר. זה רק אני או שגם אתם מזהים פה קמפיין?״.

הגולשים בקיר הפייסבוק של ראש הממשלה ותומכיו הרבים אכן זיהו את הקמפיין. יחד עם זאת חלקים אחרים בציבור מזהים שנתניהו מנהל מספר קמפיינים, אחד מהם נגד המשטרה והאחר, קמפיין בחירות מטרים.