הסטארט-אפ Yotpo יספק שירותים לאתר סופר-פארם

הפלטפורמה של Yotpo - המאפשרת לעסקים לייצר תוכן ופרסום עצמי שמקורו בחוות-דעת, תמונות או המלצות שמפרסמים גולשים - תשולב באתר הסחר המקוון שסופר-פארם השיקה לאחרונה

סופר פארם / צילום:תמר מצפי סופר פארם / צילום:תמר מצפי

חברת הסטארט-אפ הישראלית Yoypo חתמה על הסכם עם סופר-פארם. לפי ההסכם, סופר-פארם תשלב את פלטפורמת Yotpo באתר הסחר המקוון שהשיקה הרשת זה מכבר בישראל (לסופר-פארם יש גם אתר למכירת בשמים בפולין, שם הפלטפורמה לא תוטמע).

הפלטפורמה של Yotpo מאפשרת לעסקים לייצר תוכן ופרסום עצמי שמקורו בחוות-דעת, תמונות או המלצות שמפרסמים גולשים, כלומר היא בונה מנגנון לשיווק עצמי בערוצים שונים דרך התוכן האותנטי שמעלים הגולשים במדיות החברתיות (כך שהגולשים ייחשפו לתוכן ששאוב לא רק מחוות-דעת שנכתבו באתר עצמו אלא גם מכאלה שהועלו בערוצים אחרים).

סופר-פארם היא הלקוח הישראלי הראשון של Yotpo, המספקת את שירותיה ל-200 אלף עסקים ברחבי העולם. בין לקוחותיה יש חברות כמו גו פרו, רד בול, Staples, Everlast, לצד שיתופי-פעולה עם פייסבוק ופינטרסט. החברה מדווחת על חשיפות לכ-500 מיליון גולשים מדי חודש בכל הפלטפורמות.

החשיבות של חוות-דעת בשיקולי הקנייה של צרכנים גדלה מדי שנה ומהווה כיום רכיב משמעותי בקבלת ההחלטות. אתרים דוגמת טריפאזוויזר ובוקינג מתקיימים על בסיס חוות-הדעת, והמטרה והשאיפה של כל אתר היא לאותנטיות מרבית. אמון הצרכנים מושתת על האותנטיות, וזכות הקיום של האתרים בהתאם.

למעשה, חוות-הדעת של הגולשים לא רק מקפיצות מכירות ומכתירות מוצרים כ"להיטים" או להפך, אלא שהן מהוות מסד נתונים קריטי לעסקים עצמם. תומר תגרין, מנכ"ל ומייסד Yotpo, מספר כי החברה מפתחת במקביל גם יכולות אנליטיקות ודאטה, "כדי לעזור לחברות להבין מה הלקוחות שלהן רוצים דרך התוכן של הלקוחות".

לדבריו, הרעיון הוא לעזור לחברות להתמודד עם מה שהוא מגדיר "הבעיה הגדולה של מכירות אונליין". כוונת תגרין היא לערוצי השיווק וההפצה. "בעידן של היום זו הבעיה העיקרית של מרבית החברות, ועם זאת, כיום יותר ויותר חברות מבינות את חשיבות הלקוחות שלהן במאמצי השיווק, תוך דגש על כך שלהיות אמיתי ואותנטי מעולם לא היה ערך חשוב יותר".

נקודת המוצא של Yotpo היא ש"חברות שימשיכו לשווק את עצמן, ולא יתחילו לשווק מה לקוחות רלוונטיים אומרים עליהן, לא ישרדו בעולם האונליין".

מיכאל מיטרני, מנהל תחום הדיגיטל והחדשנות בסופר-פארם, מסר כי "הצרכן מעדיף מוצרים שכוללים חוות-דעת של חבריו או צרכנים אחרים. עם השקת סופר-פארם אונליין, היה לנו ברור שדרושה פלטפורמה שמשיקה עוד ועוד יכולות חדשות שיתנו ערך ללקוחות שלנו ויסייעו למכירות באתר. בהמשך, אותן חוות-דעת יהיו זמינות גם ללקוחות בזמן ביקורם בסניפים בעזרת האפליקציה שלנו". 

Yotpo הוקמה ב-2011 בעקבות חוויה אישית של מייסדיה, תומר תגרין ועומרי כהן, שביצעו קנייה שהתבססה על חוות-דעת לא אמינה אליה נחשפו ברשת. החברה מסייעת לעסקים לשווק את עצמם דרך חוויות אותנטיות שכותבים הצרכנים בעצמם, אותם היא מאתרת ומעצימה. החברה גייסה עד כה 51 מיליון דולר, והיא מעסיקה 220 עובדים במשרדיה בלונדון בניו-יורק ובישראל וצופה לגייס עוד 150 עובדים השנה. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
חוות דעתמסחר מקווןסופר פארםסטארט-אפYotpo (יוטפו)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.