NFL |

פייסבוק תשקיע מיליארדים ברכישת זכויות סטרימינג לספורט

החברה שוכרת מנהל לצורכי מו"מ לרכישת זכויות שידור

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

פייסבוק עסקה בהעברת אירועי ספורט בעבר, אבל הפעם היא נראית מוכנה לזנק לקלחת בשתי רגליים. ל"וול סטריט ג'ורנל" נודע כי פייסבוק שוכרת מנהל שינהל משא-ומתן לרכישת זכויות שידורי ספורט, ושלגיוס הסופי יהיה תקציב של "כמה מיליארדי דולר". הסכום הזה לא ישיג הרבה בעולם הטלוויזיה הקונבנציונלית, אבל הוא מייצג ערימת מזומנים ענקית לעסקאות של אינטרנט. אמזון שילמה 50 מיליון דולר עבור זכויות שידור של משחקי NFL (ליגת הפוטבול), ופייסבוק מעוניינת בגישה למשחקים חשובים אפילו אם ליגות הספורט ידרשו תשלומים גבוהים - כמו הצעת מחיר של 600 מיליון דולר שהעמידה לשידורי קריקט הודי.

סטרימינג של שידורי ספורט מהווה זירת קרב בין רשתות חברתיות שמתחרות על תשומת ליבנו, ופייסבוק לא תהיה מוכנה להסתכן בהפסד של עסקאות שיאפשרו סיקורים חיים בטוויטר. כרגע, כל סכום כסף שפייסבוק תוציא כעת ייראה מוצדק על מנת להשאיר את הגולשים לשירותים שלה.

התזכורת של היום באה מפייסבוק, שרוצה לשכור מנהל למשא-ומתן על זכויות לעסקאות ספורט. מי שיקבל את המינוי ייהנה מתקציב של מיליארדי דולרים.

לצערה של פייסבוק, מיליארדרי דולרים בשוק זכויות הספורט הנוכחי לא יקנו לה דריסת רגל נרחבת. ב-2014, למשל, שילמה DirecTV (שידורי הלוויין) לליגת NFL סכום של 1.5 מיליארד דולר לשנה על הזכויות לחבילת משחקי יום ראשון עד שנת 2022. רשת ESPN וטרנר ספורטס משלמות לליגת ה-NBA סכום של 2.66 מיליארד דולר בעסקה הנוכחית שלהן עד שנת 2021.

לכן, בהנחה שהערך של זכויות שידורי הספורט בטלוויזיה לא יירד בעתיד הקרוב, פייסבוק לא תקנה זכויות בלעדיות כלשהן לכל אירוע ספורט גדול בזמן הקרוב. מצד שני, "כמה מיליארדי דולרים" יכולים להשיג הרבה כשמדובר על עסקאות סטרימינג. מהלך כזה עושה ה-NFL עושה עם משחקי ימי חמישי שלה בשנתיים האחרונות, כשממוכרת את שידורי הסטרימינג שלהם לצד שידורי הטלוויזיה המסורתיים. בשנה שעברה היא מכרה את זכויות הדיגיטל לטוויטר בכ-10 מיליון דולר, והשנה אמזון קיבלה אותן בכ-50 מיליון דולר.

פייסבוק עצמה הגישה זה עתה הצעה בסך 600 מיליון דולר - 120 מיליון בשנה ל-5 שנים - להעברת משחקי קריקט בהודו. היא לא זכתה בחוזה: סטאר שילמה 2.6 מיליארד דולר בעסקה משולבת של טלוויזיה ודיגיטל. אבל זה היה סימן לכך שפייסבוק מוכנה להוציא סכומים משמעותיים על ספורט. כעת יש לנו סימן נוסף.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
NFLזכויות שידורפייסבוקשידורי ספורט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.