עיכוב בהשקת המותג אלטיס שהיה אמור להחליף את הוט

הסיבה היא הקשיים שחווה חברת-האם של הוט אלטיס בעולם בשל ירידה בשער המניה שלה - אות לספיקות המשקיעים שהחברה תוכל לעמוד בהחזר חובותיה

לוגו אלטיס / קרדיט: יח``צ לוגו אלטיס / קרדיט: יח``צ
גד פרץ 13.12.2017

חברת הוט מעכבת לעת עתה את החלפת המותג שלה לאלטיס. האירועים האחרונים בקבוצת אלטיס, וחזרתו של בעל השליטה פטריק דרהי לקדמת הבמה דרך הזזתו של המנכ"ל מישל קומבס, הובילו להחלטה לעכב בשלב הזה את המהלך להחלפת המיתוג של כל החברות בקבוצה למותג אלטיס. זו הסיבה שהוט בישראל ממשיכה להופיע עם שני המותגים במקביל, עד שתתקבל החלטה סופית בעניין. 

המהלך להשקת המותג אלטיס בכל הקבוצה הוא מהלך ענק שהיה חלק מפרויקט דגל של קומבס, והוא נעשה גם במסגרת הנפקתה של הקבוצה בארה"ב. אחת ממטרותיו הייתה לאחד כוחות תחת מותג אחד כדי להקל על ההנפקה ולהראות אחידות בכל הקבוצה.

כעת המהלך מעוכב, ולא ברור עד מתי יימשך העיכוב והאם הוא יושלם, אבל מה שבטוח הוא שבעת משבר כמו שהחברה-האם נמצאת בו, הדבר האחרון שבעלי השליטה ירצו לעשות זה להשקיע בשיווק. 

בימים האחרונים נרשמה התאוששות מסוימת במניית אלטיס, קבוצת התקשורת הבינלאומית שבשליטתו ובניהולו של איש העסקים פטריק דרהי. עם זאת, המניה הנסחרת בבורסה ההולנדית עדיין קרובה לשפל, ובמחיר של כ-8.1 אירו, שווי החברה הממונפת של דרהי עומד על כ-11 מיליארד אירו - ירידה של כ-75% מרמת השיא שנרשמה ביוני 2015.

שווי ההחזקה של דרהי, שבבעלותו כ-61% ממניות אלטיס, הוא כ-6.7 מיליארד אירו - אובדן "על הנייר" של 20.6 מיליארד אירו (כ-85 מיליארד שקל) מהונו של מי שהוגדר לא פעם כ"איש העשיר בישראל".

המגמה השלילית במניית אלטיס, שמחזיקה בין היתר בחברת התקשורת הישראלית הוט, הוחרפה לאחרונה על רקע המינוף הגבוה של החברה - לאלטיס היה בסוף הרבעון השלישי חוב של כ-50 מיליארד אירו נטו, כשבשוק חוששים מיכולתה לעמוד בהתחייבויות הענק שלקחה על עצמה. בניסיון להרגיע את השוק, ביצעה החברה מספר שינויים בהנהלתה לפני חודש, כשדרהי עצמו חזר לנהל את החברה, ומספר בכירים הוזזו מתפקידיהם.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הוטמיתוג מחדשפטריק דרהיאלטיס (altice)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.