את החדירה לשוק הקמעונאי תעשה חברת המזון באמצעות חברת דורו איטליאן פרודקט, שהיא רכשה את השליטה בה לפני שנה • באופן חריג, החדירה לשוק תחל דווקא בחנויות הפרטיות
לאחר שבמרץ רשם שוק המזון את שיא כל הזמנים, באפריל נרשמה עלייה של 25 מיליון שקל בלבד במכירות ביחס לחודש המקביל • מתחילת השנה נמכרו מזון ומשקאות ב-14 מיליארד שקל • גורמים בשוק: נערכים לתרחיש של מיתון בהמשך השנה
הסגר, סגירת המסעדות, חג הפסח וביטול החופשות בחו"ל הזניקו את מכירות המזון והמשקאות בישראל • במרץ 2020 הישראלים קנו ב-1.2 מיליארד שקל יותר מאשר בחודש המקביל אשתקד • רוב היצרניות רשמו צמיחה דו-ספרתית במכירות ברבעון הראשון של השנה
הציבור ממעט ביציאה לחנויות, וזמני המשלוח מרשתות השיווק ארוכים וממושכים - ומתקרבים לשלושה שבועות • המציאות הנוכחית ניפצה את המחסום שהיה לחברות המזון הגדולות בשל יחסיהן עם הקמעונאיות, והן מנסות עתה להגיע ישירות לצרכן
בעוד שרשתות השיווק והספקיות שלהן נהנות מצמיחה יוצאת דופן בהיקפי הקנייה של הקונים ברשתות ובאונליין, יש גם מי שמפסיד • היקף הפעילות של ספקיות המזון לענף ההסעדה והמלונאות, שמהווה חלק מהותי מהפעילות שלהן, נפגע בעשרות אחוזים
מטרת הפנייה הייתה ללמוד על קשיים רגולטורים ביבוא, חוסר צפוי ברמה המשקית במוצרי צריכה, בחומרי גלם לתעשייה או במוצרים אחרים וכל סוגיה אחרת שנובעת ממשבר הקורונה
את הדברים אמר צביקה ביידא, סמנכ"ל שופרסל, בכנס "עסקים, כלכלה ומשפט בצל הקורונה" של "גלובס" • ביידא רואה מקרוב את המגמות המקומיות, ונדרש להיערך להתמודדות עם משבר בקנה מידה לאומי
תמונת המצב בדירקטוריונים של רשתות הקמעונאות ויצרניות המזון לא מזהירה • עפרה שטראוס היא היו"רית היחידה, בתנובה יש רק נציגה אחת מתוך תשעה, ובאסם-נסטלה אין נשים כלל • מי החברה שסירבה למסור את ל"גלובס" הנתונים ומי יצרנית הממתקים שבה יש 60% נשים?
שטראוס מסמנת את שוק החנויות המתמחות, כמו מאפיות שכונתיות, קצביות ומעדניות • השלב הראשון: השקת מותג סלטים פרימיום בתמחור גבוה יותר תחת השם "דליקטס"
מחקר חדש שערכה רשות התחרות מעלה כי חוק המזון שכנס לתוקפו ב-2015 ונועד להגדיל את התחרות בשוק המזון, הביא לשיפור רווחיות הקמעונאיות • הספקים הגדולים הורידו את המחירים לרשתות, אך הן לא הורידו את המחיר לצרכן בשיעור זהה - והמרווח שלהן גדל
חברות המזון ומסעדות עושות לנו אינסוף מניפולציות מרחיקות לכת כדי להשפיע על חוויית האכילה שלנו, בלי לשנות שום דבר במזון עצמו אלא רק בתודעה • איך גורמים לנו לשנות את הדעה על מוצר מזון? • האזינו
קמפיין משרד הבריאות המסביר את מהלכי רפורמת סימון המוצרים, הקדים את מפרסמי חברות המזון ואף הפתיע אותם • בכירים בענף מסבירים מדוע הזירה התקשורתית נותרה פתוחה, איך צריך לנהל אותה, והיכן, אם בכלל, נראה שינוי אמיתי בהרגלי הצריכה
רפורמת סימון המוצרים אמורה לגרום ליצרניות המזון להפעיל יותר שיקול-דעת ולהפחית את כמויות הנתרן, הסוכר והשומן הרווי שבמוצריהן • חלקן בחרו קודם כל לרענן את עיצוב האריזה • האומנם מדובר בבחירה עיצובית מקרית?
אף שרשתות המזון הצטרפו למבצעים של חודש נובמבר, ענף מוצרי הצריכה רשם ירידה של 2.7% ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה
חברת המזון הגדולה בישראל בוחנת הקמת מערך ייצור למזון מוכן בוואקום המיועד לשוק המקצועי • ההשקעה בקווי הייצור מוערכת בעשרות מיליוני שקלים וצפויה להביא לתנובה תוספת מכירות של 150 מיליון שקל בשנה
מכרז מכסות החמאה למכירה קמעונאית שהגיע לידי "גלובס" מגלה כי יצרניות החלב המקומיות נשארו בחוץ, והיבואניות שוב נדרשות לייבא חמאה לישראל תחת מחיר הפיקוח הממשלתי • גורמים בענף: "החמאה נמכרת היום במחירי שיא בעולם, שוב חוזרים על אותה טעות"
דוחות כספייםרשות התחרותהעלאת מחיריםיוקר המחיהמחירי המזוןענף המזוןעפרה שטראוסקמעונאותרשתות שיווקשטראוס