דמי השכירות הממוצעים לחניה פרטית בתל אביב זינקו ב־2022 בשכונות רבות, בחלק מהן בעשרות אחוזים
עיריית בני ברק השיקה במתחם BBC חניון של 1,280 מקומות, שרק צפוי להעמיק את עומסי התנועה באזור • גם ערים אחרות מצטרפות לחגיגה ומחפשות פתרונות יצירתיים, אך בפועל אין לכך תוחלת • בינתיים, משרד התחבורה גורר רגליים, והתוכניות הלאומיות בנושא טרם הוצגו
במהלך דיון סוער בוועדת הכלכלה איים ח"כ דוד ביטן כי יקדם חוק שייקח מעיריית תל אביב את הסמכות לקבוע את מחיר החניות בעיר, אם לא תוריד אותו בחזרה לתושבי חוץ • העירייה החליטה לעלות את המחיר בחניה בכחול לבן לתושבי חוץ ל-12 שקל, במקום 6.30 שקלים שהיו קודם לכן
לגלובס נודע כי ח"כ אמיר אוחנה מתנגד להעברת תיקון בחוק ההסדרים שיאפשר הקמת חניונים זמניים לאוטובוסים • בשנים הקרובות עשרות מסופים, בהם גם כאלו שעתידים לקום במסגרת מתווה הפינוי של התחנה המרכזית, אמורים לשמש כפתרון זמני ולשפר את התחבורה הציבורית
הפירמות ששוכרות משרדים בתל אביב לא יכולות עדיין להסתמך על הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית: גם בחציון השני של 2022, ברוב מתחמי המשרדים בעיר מחירי החניות עלו • איפה משלמים הכי הרבה, וכמה משלמים מחוץ לתל אביב?
עיריית ת"א הודיעה על העלאת תעריפי החניה למבקרים • השינוי התאפשר בזכות הרפורמה בחוק ההסדרים הקודם, שהתירה לרשויות המקומיות להעלות לראשונה את מחיר החניה ליותר מ-6.30 שקלים • הכוונה בהליך החקיקה הייתה להעלות את מחיר החניה גם לתושבי הערים, אך על רקע הבחירות המקומיות, בעירייה בחרו בגרסה מקוצצת
פסק דין חדש מלמד שעל קונים של דירה חדשה לבדוק לא רק ליקויי בנייה, אלא גם חוסר התאמות בין מה שנאמר בחוזה לבין מה שקיבלו בפועל
בזמן שמשרדי הממשלה אמונים על שיפור התחבורה הציבורית, נתונים שהגיעו לידי גלובס חושפים כיצד הם משקיעים מיליוני שקלים בשנה על חניות עובדים • וזה עוד לפני שדיברנו על החזרי תחזוקת הרכב שהעובדים מקבלים • במציאות הנוכחית, מי יוותר על הרכב הפרטי?
בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל את צו החניה שניתן למתחם פנורמה בעיר, בו היה אמור להיבנות מסוף אוטובוסים זמני שיוציא את מרבית האוטובוסים מהתחנה המרכזית בעיר עד שנת 2026 • השופט קובי ורדי: "מדובר בשימוש מופרז בכוח שלטוני, לא סביר ולא מידתי שנעשה ע"י שתי רשויות אדירות, מאושיות המשפט המינהלי"
תזכיר חוק חדש מקבל את עמדת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בנוגע לחניות נכים בבנייני מגורים, אך לא לוקח בחשבון את ההשלכות של השינוי
דמיינו מצב שבו יכולנו ללכת עם הילדים לחוגים במקום לנסוע לשם, לבלות יותר עם חברים ושכנים מתחת לבית וגם לעבור יותר בין חנויות, שנמצאות במרחק הליכה • כל אלה מתגבשים לכדי המושג: "הליכתיות" • למה היא לא מתממשת בישראל?
גלישה של אתרי בנייה לרחוב, מכוניות וקורקינטים, דוכני פיס, כלובי מיחזור ועמודי חשמל - כל אלה חוסמים את המדרכות בכל הארץ ודוחקים את הולכי הרגל לכביש או הביתה
הולכי רגל שנאלצים לסכן את עצמם ולרדת לכביש בגלל רכבים שחוסמים מדרכות הפכו לדבר שבשגרה, וחלק מהעיריות אף מסמנות חניות על מדרכות • כעת עמותת "ברחובות שלנו" הגישה עתירה מינהלית נגד עיריית ירושלים שמאפשרת את התופעה בשטחי העיר
פרקומט, שעוסקת בתכנון ובהרכבה של מתקני חניה מכניים ורובוטיים, הבטיחה גיוס של 23 מיליון שקל בהנפקה ראשונית בבורסה • החברה מעריכה את גודל השוק בחצי מיליארד שקל - כאשר עלות כל חניה ליזמים עומדת על עשרות אלפי שקלים
התוכנית הממשלתית לפתרונות חלופיים לרכב הפרטי תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב • בין הבשורות בתוכנית: הכשרה מיידית של 120 ק"מ של נתיבי העדפה לאוטובוסים, ביניהם נתיב לאורך כביש 1, הארכת הנתיב באיילון צפון ומקטעים מכביש 4 • סך הכל עלות התוכנית 554 מיליון שקל, בפריסה עד לשנת 2026
צריך לתת מחמאות לאנשים שהרסו את המבנים הלא חוקיים בהר מירון בזמן שיא, אך מוכרחים להזכיר ולהזהיר שרק מוות המוני ומיותר כל כך הצליח להתגבר על סחבת בירוקרטית, פוליטית ומשפטית, שממשיכה גם היום להנציח פה מחדלי בנייה ותכנון עצומים שרק מחכים לאסון הבא • כוכבי השבוע
אוטובוסיםבית משותףדוחות חניהחניה למשרדיםחניוניםמשרד התחבורהנדל"ן: מיסוי ומשפטנכיםעיריית תל אביבתל אביב