מסחר שכונתי

מסחר שכונתי מתקיים במרכז מסחרי שכונתי או לאורך הרחוב המרכזי בשכונה. הוא בדרך כלל מורכב מתמהיל של חנויות שמספקות מענה לצרכים היומיומיים של תושבי השכונה.

מסחר שכונתי מתקיים במרכז מסחרי שכונתי או לאורך הרחוב המרכזי בשכונה, והוא אמור לספק אפשרות קנייה יומיומית נוחה לקהלי יעד המתגוררים בסמיכות. כמחצית מהשטח במרכזים כאלה מאוכלס בדרך כלל על ידי סופרמרקט, וכשליש ע"י חנויות דראגסטור. יתר השטח מאוכלס ע"י חנויות מסוגים שונים, כמו מזון, שירותים אישיים, בית קפה שכונתי וסניף דואר. מרכזים שכונתיים בדרך כלל כוללים 1,000 עד 3,000 מ"ר. במרכזים שכונתיים במתכונת ‏Strip Mall‏, כלומר, "מרכז נוחות", קיימת שורה של חנויות בעלות תקרה או קולונדה משותפת המכסה את רצועת החנויות כ-‏‏One Stop Shop‏. ההיצע מכיל בין היתר מוצרי מזון, בית מרקחת, שירותי כביסה וצילום. לפי חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר, נכון לאפריל 2009 תופסים המרכזים המסחריים השכונתיים 3% משטחי המסחר בישראל. בשנים האחרונות צוברים המרכזים השכונתיים תאוצה וחל גידול בביקושים למרכזים מסוג זה.

כתבות אחרונות

 
שדרות מוריה בחיפה, השבוע / צילום: תמיר בן שחר

אחרי שנים של ייבוש: האם הרחוב הזה בחיפה יחזור למעמדו המסחרי והחברתי?

בעשורים האחרונים הזניחו הנהגות העיר חיפה שורה של רחובות, ובהם שדרות מוריה • אולם למרכז עירוני מתפקד יש חשיבות, ומה שעובד עבור שדרות רוטשילד בתל אביב - מרחב משמעותי להולכי הרגל, "קיוסקים" עכשוויים, מרכזי תרבות ועסקי הסעדה - יעבוד גם כאן

תמיר בן שחר 05.03.2024
רחוב יהודה הלוי, תל אביב / צילום: ארז בן שחר
שטחי מסחר | ניתוח

ההזדמנויות והאיומים שמייצרת ההתחדשות העירונית

המרקם העירוני בישראל נמצא תחת תהליך של גיבוש מחדש, עם היצע עצום של שטחי מסחר ומשרדים בחזיתות פרויקטים על התחדשות עירונית • כאשר הדבר נעשה באופן אוטומטי, ללא תכנון מושכל ומבלי לבדוק את צורכי התושבים - מתחילות הבעיות

תמיר בן שחר 30.05.2023
מתחם פיאנו נתניה, JTLV / צילום: מיכאל תורג'מן

כיכר העיר העכשווית: כך הפכו המרכזים השכונתיים למוקדי משיכה

דווקא על רקע התחזקות האונליין והרכישות בחו"ל, גובר בשנים האחרונות כוחם של מרכזי המסחר בתוך השכונות • לצד מענה לצורכי התושבים, מסידורים ועד בילויים, הם גם מייצרים תחושת שייכות וקשר רגשי - ובמקרים רבים נחשבים למגרש הביתי • מומחי נדל"ן, קמעונאות ופסיכולוגיה צרכנית מנתחים איך זה עובד

שירה ספיר 26.04.2023
סניף של AM:PM / צילום: Shutterstock

לא רק בתל אביב: חנויות הנוחות תופסות תאוצה למרות יוקר המחיה

רשתות כמו AM:PM וסבן אילבן מרחיבות או עומדות להרחיב את הפריסה שלהן מחוץ לגוש דן • האם הן יגדילו את ההיצע התחרותי, או רק יחליפו את חנויות המכולת ואת המינימרקטים המקומיים? ולאיזה פלח באוכלוסייה הן בעצם פונות?

תמיר בן שחר 21.03.2023
שילוב מגורים ומסחר בשכונת נאות שמיר ביבנה (פרויקט של רמי שבירו) / צילום: דבורה רוקין
שטחי מסחר | ניתוח

לעבוד, לקנות ולבלות מתחת לבית: תור הזהב של המסחר השכונתי

לא עוד ערי שינה: גופי התכנון משנים את הגישה כלפי החיים בשכונות העירוניות, ובכל אחת מארבע השנים הקרובות ייבנו בהן 10 מרכזי מסחר לפחות • כל מרכז יהיה נגיש למשקי הבית המתגוררים במרחק 3-5 דקות נסיעה ממנו, כולל זמן חניה, או עד 300-500 מטר הליכה

תמיר בן שחר 07.02.2023
היכן נמצאות ההזדמנויות העסקיות הגדולות בעידן העבודה מהבית / צילום: Shutterstock

היכן נמצאות ההזדמנויות העסקיות הגדולות בעידן העבודה מהבית

בכל יום כ־300 אלף מועסקים בישראל מעבירים את הביקושים שלהם מסביבת מקום העבודה לסביבת הבית שממנו הם עובדים • אילו עסקים מרוויחים מכך הכי הרבה, מי עוד לא ניצל את כל הפוטנציאל, וכיצד ניתן לנהל ביעילות את מערך השולחנות שנשארו במשרד

תמיר בן שחר 20.09.2022
גרנד קניון באר שבע / צילום: תמר מצפי

מרכזי המסחר בשולי הערים מקלים על יוקר המחיה. אז למה מתנגדים להשקעה בהם?

מחירי הקרקע הגבוהים וחוסר היכולת לפעול בימי שבתון לא מאפשרים למרכזי המסחר העירוניים לתת מענה מלא למשקי הבית בישראל • כדי להתמודד עם הצרכים העכשוויים והעתידיים בשוק זה נדרשת תוכנית חדשה, שתאזן בין הרצוי תכנונית לבין האפשרי כלכלית היום

תמיר בן שחר 13.09.2022
מיקדו סנטר. בעיגול: תמיר בן שחר / צילום: יח''צ, ארז בן שחר

למה כולם רוצים דווקא עכשיו מרכזים שכונתיים

כשני שלישים מהישראלים נוהגים לרכוש במרכזים השכונתיים, והמציאות פוסט-הקורונה מראה שהביקוש להם הולך וגדל • בארבע השנים הקרובות אמורים לקום 34 מרכזים לפחות, בתמהיל שימשיך את גידול השטחים הקמעונאיים - על חשבון שטחי השירותים, הפנאי והבילוי

תמיר בן שחר 12.10.2021
שליחי וולט / צילום: שלומי יוסף
משלוחים | בלעדי

בקרוב: משלוח מהסופרמרקט השכונתי באמצעות וולט

אחרי שהחלה לספק משלוחים מרשת חנויות הנוחות Yellow ומרשת הפארם Be, לגלובס נודע כי וולט מבקשת להרחיב את הפריסה שלה גם לסופרמרקטים עירוניים, שנהנים מפריחה מיוחדת בתקופת הקורונה

שני מוזס 01.02.2021
מרכז מסחרי בנס ציונה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

כולם רוצים ליד הבית: דווקא כשהקניונים יורדים, המרכזים המסחריים השכונתיים פורחים

כשהקניונים רושמים ירידות, המרכזים המסחריים השכונתיים הם להיט בקרב מי שנמאס לו לעמוד בפקקים בדרך לסופר, וגם חברות הנדל"ן המסחרי הגדולות לוטשות אליהם עיניים • 10 מרכזים כאלה נפתחו בשנה שעברה, והפוטנציאל עוד רחוק ממיצוי: "התחרות היא לא מהאונליין אלא מהבא שייפתח"

שני מוזס 21.03.2019
זוג- פלאפון / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מלכודת הזוגות הצעירים

ראשי ערים רוצים אותם אצלם אבל לא בטוח שהם עושים טוב לעיר

מירב מורן 19.01.2016

   1   

   נמצאו 11 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 1