על רקע התחרות הקשה בתחום המכולות הצפויה לנמל הוותיק מצד נמל המפרץ הנבנה בסמוך לו יתמקד אתר האינטרנט החדש בתחומי פעילות אחרים ובהם מטען כללי (מטען שאינו מכולות), ותיירות, בכלל זה תחום הפלגות השייט ואוניות התיירים וההכנות לפתיחת הנמל לקהל הרחב במסגרת תוכנית חזית הים העירונית
מה יכול לחלץ את ישראל ולהוריד אותה מנתיב ההתנגשות בין הטיטאנים? אולי רק עינת קליש-רותם, ראשת העיר חיפה, שמעזה לעצור את אחת התוכניות החשובות ביותר למשק ולישראל כ"ץ אחרי שכבר יצאה לדרך • פרשנות
וגם: מה חיפשה המשלחת הישראלית בבורסה בסינגפור?
הציבור הטרוד אולי לא שם לב, אך מדינת ישראל ממשיכה להעמיק את השתלבותה בפרויקט שנועד להעצים את ההשפעה הכלכלית והפוליטית של סין באזור • מדוע הקו האדום והנמל בחיפה הם רק כרטיס הכניסה של הסינים לישראל, ואיך משתלב האוטו-טק בתוכנית
המועצה הארצית דחתה את הערר שהגישה חברת נמלי ישראל שטענה כי התוכנית גורעת שטחים תפעוליים של הנמל, ואישרה סופית את התוכנית להקמת פארק הכוללת גם את שיקומו
לאחר שחברת נמלי ישראל הגישה תביעה בסך כ-120 מיליון שקל בגין היטלי פיתוח בהם נשאה לכאורה - כעת "מחזיר" נמל חיפה לנמלי ישראל בדמות תביעה נגדית בסך 300 מיליון שקל בגין דמי שימוש בהם נשא לכאורה במקום נמלי ישראל
שיאני השכר במגזר הציבורי ב-2017: עובדי נמל חיפה, ששכרם הממוצע מגיע ל-33,078 שקל ברוטו לחודש - אף יותר מזה של עובדי נמל אשדוד (29,860 שקל) או עובדי בנק ישראל (28,085 שקל) • העובדים הסוציאליים, ש-90% מהם נשים, משתכרים בין 4,110-19,400 שקל ברוטו, תלוי בגורם המעסיק
לא רק נמל חיפה: ארה"ב מודאגת מחדירת סין להייטק בישראל • מאמר ב"וול סטריט ג'ורנל": "ייתכן שהסינים שולטים במישרין או משפיעים על 25% מתעשיית ההייטק הישראלית" • ישראל נקראת להקים גוף ממשלתי שיפקח על השקעות זרות בתחומים רגישים, כמו בארה"ב
היועץ לביטחון לאומי ג’ון בולטון צפוי להעלות בשיחותיו עם נתניהו את דאגת הממשל האמריקאי מחדירתן של טכנולוגיות סיניות לישראל בתחומי הטלקומוניקציה וכן מ”השקעות סיניות ישירות בישראל ובמיוחד בנמל חיפה" • מה הסיכוי שישראל תיסוג מההסכם עם הסינים ומה אפשר ללמוד מעסקת מטוסי הפאלקון על עתיד היחסים?
במהלך תקופת היעדרותו של אשל ארמוני, חברי הדירקטוריון ימלאו את מקומו כיושבי ראש בישיבות הדירקטוריון שיתקיימו
אתר ימני בארה"ב: אם ישראל תוסיף להדק קשריה עם סין, צריך לצמצם הקשרים הצבאיים, המודיעיניים והטכנולוגיים עימה" • בעקבות הסתייגויות של פקידים אמריקאים החליטה ממשלת ישראל לבדוק מחדש ההסכם עם החברה הסינית SIPG • גורם סיני תוקף את הכוונה לדון מחדש בהסכם • לידת גרסה חדשה של פרשת הפאלקון, שבסופה שילמה ישראל לסין 350 מיליון דולר?
אתמול נפגשו עובדי הנמל עם שר התחבורה ישראל כ"ץ; לאחר הפגישה מסתמן כי נמל אשדוד לא יופרט ויישאר לפעול כחברה ממשלתית למשך 5 השנים הקרובות • בכיר בוועד נמל אשדוד ל"גלובס": "השר כיבד את רצוננו להישאר חברה ממשלתית ולא לצאת למכרז למשקיע פרטי" • משרד התחבורה: "אין לזה שום קשר לבחירות"
הזיכיון שניתן לחברה סינית על תפעול "נמל המפרץ" בחיפה, אמור היה להיות אחת מגולות הכותרת של המדיניות הפרו-סינית הנלהבת, שמקדם שר התחבורה ישראל כ"ץ בשנים האחרונות • אלא שההתערבות האמריקנית לבלימת הפרויקט מאיימת לתקוע טריז גדול ביחסי ישראל-סין, כפי שקרה בפרשת ה"פאלקון" בעשור הקודם • פרשנות
ההסכם נועד להכין את הנמל לתחרות הצפויה מול הנמל החדש שייפתח כבר בעוד שנתיים במפרץ חיפה • במסגרת הסכם העקרונות הוחלט כי בתוך כחצי שנה יפורסם מכרז למכירת נמל חיפה בשלמותו למשקיע אסטרטגי • כמו כן סוכמו צעדי התייעלות הכוללים תוכנית פרישה וביטול משרות לא יצרניות
מצד אחד, אומרים שהאמריקאים מתרעמים על מתן המפתחות לנמל החדש שמוקם בחיפה, לאויב הסיני שלהם • מצד שני, ראשת העיר החדשה הופכת את הקערה ומתנגדת להמשך הקמתו • רב חובל יגאל מאור, הרגולטור של ענף הספנות והנמלים בישראל, רואה את הבייבי שלו נמצא בדיון ציבורי צורם, ויוצא להגנתו בראיון סוער
הסיבה? היטלי פיתוח ששילמה נמלי ישראל לעיריית חיפה, ובהם עשתה לכאורה שימוש נמלי חיפה, אשר מסרבת לשאת בתשלום כלשהו • ניסיונות פישור אצל ראש רשות החברות הממשלתיות והיועמ"ש לא צלחו
גאוטם אדאניגדותגדות מסופים לכימיקליםהפרטהמכרזנמל אשדודנמלי ישראלנמליםקבוצת אדאניתובלה ימית